UPSK550 Görüşme Becerileriİstanbul Okan ÜniversitesiAkademik Programlar Uygulamalı Psikoloji (DR)Öğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
Uygulamalı Psikoloji (DR)
Doktora TYYÇ: 8. Düzey QF-EHEA: 3. Düzey EQF-LLL: 8. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: UPSK550
Ders İsmi: Görüşme Becerileri
Ders Yarıyılı: Güz
Bahar
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
5 5 20
Öğretim Dili: TR
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Bölüm Seçmeli
Dersin Seviyesi:
Doktora TYYÇ:8. Düzey QF-EHEA:3. Düzey EQF-LLL:8. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: E-Öğrenme
Dersin Koordinatörü: Prof. Dr. ARİF HALDUN SOYGÜR
Dersi Veren(ler):
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Bu ders, klinik giriş görüşme sürecinin kuramsal ve pratik yönleri ele alınarak, lisansüstü öğrenciye temel / ileri dinleme, anamnez alma, tanısal görüşme, ruhsal durumu değerlendirme ve terapötik işbirliği oluşturabilme konularında bilgi ve beceri kazandırmayı amaçlar. Bu doğrultuda, olgu örnekleri üzerinden lisansüstü öğrencisinin yukarıda anılan süreçleri kavraması hedeflenir.

Dersin İçeriği: olgu örnekleri üzerinden lisansüstü öğrencisinin yukarıda anılan süreçleri kavraması hedeflenir.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1) İyi bir klinik görüşmenin nasıl olması gerektiğine dair kuramsal bilgiyi edinir.
2) Terapi ekollerine ilişkin kuramsal bilgiyi edinir.
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
1) Klinik gözlem ve görüşme konusunda yetkinliğini geliştirir.
Alana Özgü Yetkinlik
1) Klinik uygulamada kullanılabilecek temel becerileri anlar.
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Tanışma, giriş ve dersin rasyonelinin paylaşılması Hocanın notları ve sunumları
2) Klinik görüşme kavramı Hocanın notları ve sunumları
3) Dinleme becerileri Hocanın notları ve sunumları
4) Anamnez alma Comprehensive Textbook of Psychiatry, Tenth Edition, 2017 Sadock BJ, Sadock VA, Ruiz P Walters Kluver
5) Anamnez alma Ruh Sağlığı ve Bozuklukları, 16.baskı, 2020 Öztürk O, Uluşahin A Nobel Tıp
6) Sosyal öykünün önemi The First İnterview, 2014 James Morrison Guilford,
7) Ara sınav Yok
8) Ruhsal durumun değerlendirilmesi Clinical İnterviewing,2013 Flanagan JS., Flanagan RS. John Wiley & Sons Inc
9) Ruhsal durumun değerlendirilmesi Hocanın notları ve sunumları
10) Ruhsal durumun değerlendirilmesi Hocanın notları ve sunumları
11) Tanısal görüşme Hocanın notları ve sunumları
12) Terapötik işbirliği Hocanın notları ve sunumları
13) Uygulamalı çalışma Hocanın notları ve sunumları
14) Final Yok

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Comprehensive Textbook of
Psychiatry, Tenth Edition, 2017 Sadock BJ, Sadock VA,
Ruiz P
Walters Kluver
Ruh Sağlığı ve Bozuklukları, 16.baskı, 2020 Öztürk O, Uluşahin A Nobel Tıp
The First İnterview, 2014 James Morrison Guilford,
Clinical İnterviewing,2013 Flanagan JS., Flanagan RS. John Wiley & Sons Inc
Diğer Kaynaklar: Comprehensive Textbook of
Psychiatry, Tenth Edition, 2017 Sadock BJ, Sadock VA,
Ruiz P
Walters Kluver
Ruh Sağlığı ve Bozuklukları, 16.baskı, 2020 Öztürk O, Uluşahin A Nobel Tıp
The First İnterview, 2014 James Morrison Guilford,
Clinical İnterviewing,2013 Flanagan JS., Flanagan RS. John Wiley & Sons Inc

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

4

Program Kazanımları
1) programın sonunda mezunlar, yoğun klinik uygulama içeren görüşme teknikleri, psikolojik değerlendirme ve Problem Çözme Terapisi konularında yetkin bir seviyeye ulaşacaklardır.
2) Program, dengeli bilim ve uygulama çerçevesinde bilimsel yöntemi bilen, kanıta dayalı psikoterapi modellerine de hakim ve psikolojik değerlendirme konusunda yetkin uzmanlar yetiştirecektir.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) programın sonunda mezunlar, yoğun klinik uygulama içeren görüşme teknikleri, psikolojik değerlendirme ve Problem Çözme Terapisi konularında yetkin bir seviyeye ulaşacaklardır. 5
2) Program, dengeli bilim ve uygulama çerçevesinde bilimsel yöntemi bilen, kanıta dayalı psikoterapi modellerine de hakim ve psikolojik değerlendirme konusunda yetkin uzmanlar yetiştirecektir. 5

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım
Beyin fırtınası /Altı şapka
Ders
Soru cevap/ Tartışma
Uygulama (Modelleme, Tasarım, Maket, Simülasyon, Deney vs.)

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama)
Gözlem
Örnek olay sunma

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ara Juri 1 % 30
Final 1 % 70
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 30
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 70
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 10 36 360
Ara Sınavlar 1 1 1
Final 1 2 2
Toplam İş Yükü 363