Dersin Amacı: |
Beslenme ilkeleri, karbonhidratlar, yağlar, proteinler, mineraller, vitaminler ve suyun organizmadaki görevleri, fiziksel performansa etkileri, yarış öncesi, arası ve sonrası beslenme ilkeleri, yaş, cinsiyet ve hastalık durumlarına göre beslenme, sporda ağırlık kontrolünün öğretilmesi amaçlanmıştır. |
Dersin İçeriği: |
Beslenmenin tanımı
Enerji sistemleri
Karbonhidratlar
Proteinler
Yağlar
Vitaminler
Mineraller
Su, önemi, sıvı gereksinimi
Egzersiz ve beslenme
Sporcularda kilo sorunları
Doping |
Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Beslenmenin tanımı, önemi, yeterli ve dengeli beslenme Beslenme sağlık ve performans ilişkisi |
|
2) |
Enerji sistemleri (Anaerobik, Aerobik) |
|
3) |
Karbonhidratlar, egzersiz öncesinde, esnasında ve sonrasında karbonhidrat alımı |
|
4) |
Protein gereksinimi, yetersizliği, fazlalığı, Sporcu beslenmesindeki yeri |
|
5) |
Yağların görevleri, Sporcu beslenmesindeki yeri |
|
6) |
Vitamin gereksinimi, fazlalığı, Yağda eriyen , suda eriyen vitaminler, Antioksidan vitaminler, Sporcu beslenmesindeki yeri |
|
7) |
Minerallerin görevleri, günlük gereksinimleri, Sporcu beslenmesindeki yeri |
|
8) |
Ara sınav |
|
9) |
Su, önemi, sıvı gereksinimi, Dehidratasyon, Sporcuya verilecek suyun içeriği miktarı ve zamanı |
|
10) |
Kas glikojen yüklenmesi ve süper doygunluk Yağ diyetlerinin endurans performansına etkisi, Çay kahve alkol |
|
11) |
Egzersiz öncesi, esnası ve sonrasında beslenme
İdeal kilonun bulunmasında yöntemler, Kilo verme ve alma yöntemleri ve öneriler, Enerji dengesi, Günlük gıda gereksinimi ve elit sporcuların ortalama günlük enerji ihtiyaçları |
|
12) |
Ergojenik yardım, tanımı, önemi, Beslenmeyle ilgili ergojenik yardımlar, Sporcu performansındaki yerleri |
|
13) |
Mekanik ve biyomekanik yardımlar, Farmakolojik yardımlar (İlaçlar), Fizyolojik yardımlar (Kan dopingi), Psikolojik yardımlar (Psikolojik olarak uyarıcılar, Sakinleştirici etki için trakilizanlar), Sporcu performansındaki yerleri |
|
14) |
Doping, tanımı, tarihçesi, zararları, Doping sınıflaması, İlaçlar, Doping metotları, Kısıtlamaya bağlı bazı ilaçlar |
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
1. Yeni Medyayı etkileyen teknolojik gelişmelerden güncel olarak haberdar olmak.
2. sosyal medya, toplum ve dijital kültür üçgeninde etki akışına hakim olabilecek kuramsal altyapıyı kazanmak.
3. dijital iletişimi, sanat ve kültür alanında üretken ve stratejik anlamda kullanabilecek uygulamaları yürütmek.
4. Veri kullanımını amacı doğrultusunda kullanabilecek doğru bilgiye etik olarak ulaşabilecek kuramsal ve olgusal altyapıyı kazanmak. |
|
2) |
1. Üretim, pazarlama, habercilik, sosyal ilişkiler başta olmak üzere bütün dönüşümlerin ve değişimlerin merkezinde yer alan yeni medyanın aktif bir aktörü olarak ilgili süreçleri tasarlayabilme, stratejiler geliştirme ve yönetebilme.
2. Yeni medyanın disiplinler arası yapısını ve gazete, radyo ve TV gibi geleneksel medya ile bütünleşmiş çalışma eğilimini kavrayıp, bu doğrultuda etkileşim temelli içerik üretebilme.
3.Haber toplama ve yazmada yaşanan köklü dönüşümler bağlamında yeni nesil haber içerikleri üretme; yayıncılık faaliyetlerini İnternet ve mobil ortama da taşıyan gazete, radyo ya da TV kurumlarında yeni medya muhabirliği, editörlüğü ya da yapımcılığı.
4. Kamu veya özel kurum ve kuruluşların halkla ilişkiler, ticaret, reklam gibi disiplinler ile hedef kitleye etkin ulaşım, verimlilik ve rekabet üstünlüğü için içerik tasarlanması, üretimi ve uygulanması.
5.Kurumlardaki yeni medya odaklı olası krizleri çözme ve yeni duruma koşut stratejiler üretme.
6.Portal yönetimi, Web tasarımı alanlarında aşamaların öğrenilmesi ve uygulanması.
|
|
3) |
1.Web, gazete, blog, e-ticaret gibi bütün yeni medya platformlarında düşünce ve yaratıcılıkların sunulabileceği girişimcilik anlayışı.
2.Sosyal medyada toplumsal varoluş, paylaşım ve etkileşim temelli; bilgilendirici, eğlendirici içerik üretimi.
3.Etik değerlere bağlı kalmak suretiyle, bir ekip üyesi olarak mesleğini icra edebilme ve sorumluluklarını yerine getirme.
4.Sorumluluk anlayışı çerçevesinde, tüm tarafların görüşlerinin adil bir biçimde temsil edilmesine özen gösterme, taraflara eşit yaklaşma ve yanıltmama. |
|
4) |
1. Haber alma sürecinde medya okuryazarlığı becerilerini kavrama.
2. Yeni medya platformlarını etkin kullanmayı ve geliştirmeyi öğrenmek.
3. Medya ve siyaset arasındaki kavramsal bağlantıları kavrama
4. Kitle iletişiminin temel prensipleri ve kitlesel alandaki yeri ve önemini anlayabilme ve sorgulayabilme.
5. Kitle iletişimin ekonomi politiğini, toplumsal, politik ve kültürel etkilerini analiz edebilme ve yorulmayabilme bakış açısının geliştirilmesi.
|
|
5) |
1. Yeni medya ile ilgili konularda dijital ajanslarla iletişime geçip uygulamada çözümün parçası olmak için haberleşebilme
2. İletişim alanı ile ilgili konularda nicel ve nitel araştırmalardan faydalanarak çözüm önerilerini paylaşabilme
3. Dijital iletişim formatlarını yaratıcı bir şekilde kullanarak yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinlikler düzenleyebilme ve bunları uygulayabilme. |
|
6) |
1. İletişimin temel ilke ve prensiplerini anlama ve bu doğrultuda bakış açısı geliştirme
2. İletişim alanındaki kuramsal yaklaşımları kavrayabilme ve yorumlayabilme
3. Medya eleştirilerine dair kuramları kavrama.
4. Türkiye’deki ve dünyadaki endüstri 4.0 stratejilerini değerlendirme, uygulamaların analizlerini yapma
5. Yeni Medya alanını etkileyecek teknolojik, siyasi ve ekonomik tüm gelişmeleri değerlendirerek kurumlardaki olası krizleri çözme ve yeni duruma koşut stratejiler üretme
|
|