YMI261 Bütünleşik Pazarlama İletişimiİstanbul Okan ÜniversitesiAkademik Programlar HemşirelikÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
Hemşirelik
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: YMI261
Ders İsmi: Bütünleşik Pazarlama İletişimi
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
3 0 3 4
Öğretim Dili: TR
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Genel Havuz
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr.Öğr.Üyesi SEMRA GEÇKİN ONAT
Dersi Veren(ler):
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Klasik pazarlama ile başlayan süreç, günümüzde bütünleşik pazarlama iletişimi adı altında tek ses-tek mesaj ilkesi ile müşteri memnuniyeti ve marka değeri yaratmak amacıyla gündeme gelmektedir. Bu bağlamda dersin amacı; bütünleşik pazarlama iletişimi kavramının işleyişi ve uygulamaları hakkında gerekli bilgilerin öğrencilere aktarılmasıdır.
Dersin İçeriği: Pazarlama, Pazarlama İletişimi, Bütünleşik Pazarlama İletişimi, Pazarlama karması, Kişisel satış, Doğrudan Pazarlama, Halkla İlişkiler, Reklam, Event Marketing, Promosyon, Sponsorluk, Sosyal sorumluluk, Yeni Medyada Bütünleşik Pazarlama İletişimi.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1) İletişim, sanat ve kültür başta olmak üzere alanları ile ilgili (Halkla İlişkiler ve Reklam) her türlü kavramı tanımlayabilme ve edindiği kuramsal bilgileri uzmanlık seviyesinde geliştirerek, derinleştirecek ve kullanabilme.
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
1) Alanlarıyla ilgili kuramsal bilgileri eleştirel bir bakış açısıyla değerlendirerek, senteze ulaşabilecek ve özgün çalışmalar gerçekleştirebilme. Alanındaki ve alanı dışındaki konularda gruplara yazılı, sözlü ve görsel şekilde sunum ve değerlendirme yapabilme.
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
1) Kültürel ve etik değerleri gözeterek alanlarıyla ilgili konularda yaptıkları çalışmaları gerçekleştirip, söz konusu değerleri öğretebilme.
Öğrenme Yetkinliği
1) Halkla ilişkiler ve reklamcılık alanında başarıyı yakalayabilmek için gerekli kuramsal donanımı alacak ve alanla ilgili nitel ve nicel yöntemlerle çalışmalarını destekleyebilme. Alanlarının (Halkla İlişkiler ve Reklam) gerektirdiği düzeyde bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanabilme.
Alana Özgü Yetkinlik
1) Öz disiplinli ve kendi yarattığı çizgide yaratıcı, esnek ve bağımsız bir şekilde çalışarak düşüncelerini ve projelerini yazılı, sözlü ya da başka şekillerde etkin ve ikna edici biçimde düzenleyebilme.
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği
1) Yönetim ve liderlik becerilerini geliştirip, zamanını ve kaynaklarını etkin bir şekilde yöneterek, reklam ve halkla ilişkiler ile ilgili karşılaştığı sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapabilme. Alanına ilişkin her türlü konuda iletişim stratejisi oluşturabilecek ve sorunlar karşısında insiyatif kullanarak yeni stratejik yaklaşımlar geliştirebilecek ve sorumluluk alarak çözüm üretebilme.

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Pazarlama nedir?
2) Pazarlama iletişimi nedir ?
3) Bütünleşik pazarlama iletişimi nedir ?
4) Bütünleşik pazarlama iletişimi felsefesi.
5) Pazarlamanın P’leri.
6) Dünya’da bütünleşik pazarlama iletişimi uygulamaları.
7) Ara sınav.
8) Kişisel satış.
9) Reklam.
10) Halkla ilişkiler.
11) Event marketing.
12) Promosyon.
13) Sponsorluk, Sosyal sorumluluk.
14) CRM ve Türkiye’de bütünleşik pazarlama iletişimi faaliyetleri uygulama örnekleri.

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Batı, U. (2013). Marka Yönetimi. Alfa Yayınları, İstanbul. (Ulusal Yayınevinde Basılan Tek Yazarlı Kitap)
Diğer Kaynaklar: Batı, U. (2015). Tüketici Davranışları. Alfa Yayınları, İstanbul. (Ulusal Yayınevinde Basılan Tek Yazarlı Kitap)
Batı, U. (2011). Markethink ya da Farkethink. RYD/İyi Yayınları, İstanbul. (Ulusal Yayınevinde Basılan Tek Yazarlı Kitap)
Yamamoto, Gonca Telli. Bütünleşik Pazarlama, İstanbul: MediaCat Yay., 2003. Erdem, Ayhan. Tüketici Odaklı Bütünleşik Pazarlama İletişimi, Ankara:Nobel Yay.,2006.

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

4

5

6

Program Kazanımları
1) Etik ilkelere ve yasal düzenlemelere uygun hemşirelik bakımını planlar, uygular ve değerlendirir.
2) Edindiği kuramsal bilgileri klinik uygulamalarda analiz ederek uygun hemşirelik girişimlerine dönüştürür.
3) Hemşireliğe özgü temel psikomotor becerileri klinik ortamlarda doğru ve güvenli şekilde uygular.
4) Birey, aile, ekip üyeleri ve diğer paydaşlarla etkili sözel ve yazılı iletişim kurar.
5) Birey, aile ve toplumun sağlık gereksinimlerini değerlendirerek uygun hemşirelik rol ve işlevlerini yerine getirir.
6) Sağlık politikalarının geliştirilmesi süreçlerine görüş bildirerek katkıda bulunur.
7) Hemşirelik uygulamalarında bireysel olarak ve ekip üyesi olarak aktif görev alır, sorumluluk üstlenir.
8) Bakım sürecinde uygun sağlık bilişim sistemlerini etkin şekilde kullanır.
9) Çağdaş hemşirelik uygulamaları için gerekli olan güncel toplumsal ve kültürel bilgi birikimini açıklar.
10) Toplum temelli projeler ve etkinliklerde farklı disiplinlerle iş birliği yaparak görev alır.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Etik ilkelere ve yasal düzenlemelere uygun hemşirelik bakımını planlar, uygular ve değerlendirir. 2
2) Edindiği kuramsal bilgileri klinik uygulamalarda analiz ederek uygun hemşirelik girişimlerine dönüştürür. 2
3) Hemşireliğe özgü temel psikomotor becerileri klinik ortamlarda doğru ve güvenli şekilde uygular. 2
4) Birey, aile, ekip üyeleri ve diğer paydaşlarla etkili sözel ve yazılı iletişim kurar. 2
5) Birey, aile ve toplumun sağlık gereksinimlerini değerlendirerek uygun hemşirelik rol ve işlevlerini yerine getirir. 1
6) Sağlık politikalarının geliştirilmesi süreçlerine görüş bildirerek katkıda bulunur. 2
7) Hemşirelik uygulamalarında bireysel olarak ve ekip üyesi olarak aktif görev alır, sorumluluk üstlenir. 2
8) Bakım sürecinde uygun sağlık bilişim sistemlerini etkin şekilde kullanır. 3
9) Çağdaş hemşirelik uygulamaları için gerekli olan güncel toplumsal ve kültürel bilgi birikimini açıklar. 2
10) Toplum temelli projeler ve etkinliklerde farklı disiplinlerle iş birliği yaparak görev alır. 4

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım
Bireysel çalışma ve ödevi
Ders
Okuma
Ödev
Rapor Yazma
Soru cevap/ Tartışma
Örnek olay çalışması

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama)
Ödev
Bireysel Proje
Sunum
Raporlama
Örnek olay sunma

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ara Sınavlar 1 % 40
Final 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı İş Yükü
Ders Saati 14 42
Sınıf Dışı Ders Çalışması 16 64
Ara Sınavlar 1 3
Final 1 3
Toplam İş Yükü 112