Fizyoterapi ve Rehabilitasyon | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | YMI261 | ||||||||
Ders İsmi: | Bütünleşik Pazarlama İletişimi | ||||||||
Ders Yarıyılı: |
Güz |
||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | TR | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Üniversite/Fakülte | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Dr.Öğr.Üyesi SEMRA GEÇKİN ONAT | ||||||||
Dersi Veren(ler): | |||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Klasik pazarlama ile başlayan süreç, günümüzde bütünleşik pazarlama iletişimi adı altında tek ses-tek mesaj ilkesi ile müşteri memnuniyeti ve marka değeri yaratmak amacıyla gündeme gelmektedir. Bu bağlamda dersin amacı; bütünleşik pazarlama iletişimi kavramının işleyişi ve uygulamaları hakkında gerekli bilgilerin öğrencilere aktarılmasıdır. |
Dersin İçeriği: | Pazarlama, Pazarlama İletişimi, Bütünleşik Pazarlama İletişimi, Pazarlama karması, Kişisel satış, Doğrudan Pazarlama, Halkla İlişkiler, Reklam, Event Marketing, Promosyon, Sponsorluk, Sosyal sorumluluk, Yeni Medyada Bütünleşik Pazarlama İletişimi. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Pazarlama nedir? | |
2) | Pazarlama iletişimi nedir ? | |
3) | Bütünleşik pazarlama iletişimi nedir ? | |
4) | Bütünleşik pazarlama iletişimi felsefesi. | |
5) | Pazarlamanın P’leri. | |
6) | Dünya’da bütünleşik pazarlama iletişimi uygulamaları. | |
7) | Ara sınav. | |
8) | Kişisel satış. | |
9) | Reklam. | |
10) | Halkla ilişkiler. | |
11) | Event marketing. | |
12) | Promosyon. | |
13) | Sponsorluk, Sosyal sorumluluk. | |
14) | CRM ve Türkiye’de bütünleşik pazarlama iletişimi faaliyetleri uygulama örnekleri. |
Ders Notları / Kitaplar: | Batı, U. (2013). Marka Yönetimi. Alfa Yayınları, İstanbul. (Ulusal Yayınevinde Basılan Tek Yazarlı Kitap) |
Diğer Kaynaklar: | Batı, U. (2015). Tüketici Davranışları. Alfa Yayınları, İstanbul. (Ulusal Yayınevinde Basılan Tek Yazarlı Kitap) Batı, U. (2011). Markethink ya da Farkethink. RYD/İyi Yayınları, İstanbul. (Ulusal Yayınevinde Basılan Tek Yazarlı Kitap) Yamamoto, Gonca Telli. Bütünleşik Pazarlama, İstanbul: MediaCat Yay., 2003. Erdem, Ayhan. Tüketici Odaklı Bütünleşik Pazarlama İletişimi, Ankara:Nobel Yay.,2006. |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | ||||||||
1) Fizyoterapi meslek bilgisi, temel tıp bilimleri bilgisi, hastalıklara ait klinik bilgilere ve yabancı dil bilgisine sahiptir. | ||||||||
2) Hastaları fizyoterapi ve rehabilitasyon açısından değerlendirir, uygun tedavi programını planlar ve uygular. | ||||||||
3) Mesleki etik ilkeleri ve hasta haklarını benimser. | ||||||||
4) Özürlüleri fizyoterapi ve rehabilitasyon açısından değerlendirir, uygun tedavi programını planlar ve uygular. | ||||||||
5) Koruyucu rehabilitasyon hizmetleri kapsamında görev alır, sağlıklı bireylerin yaşam kalitesini artırmaya yönelik uygulamalar yapar. | ||||||||
6) Rehabilitasyon ekibinde aktif ve etkin rol alır. | ||||||||
7) Fizyoterapi ve rehabilitasyon birimlerinde liderlik ve yöneticilik yapar. | ||||||||
8) Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanında bilişim ve iletişim teknolojilerini en iyi şekilde kullanır. | ||||||||
9) Fizyoterapi ve rehabilitasyon biliminin gelişimine katkıda bulunur. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Fizyoterapi meslek bilgisi, temel tıp bilimleri bilgisi, hastalıklara ait klinik bilgilere ve yabancı dil bilgisine sahiptir. | |
2) | Hastaları fizyoterapi ve rehabilitasyon açısından değerlendirir, uygun tedavi programını planlar ve uygular. | |
3) | Mesleki etik ilkeleri ve hasta haklarını benimser. | |
4) | Özürlüleri fizyoterapi ve rehabilitasyon açısından değerlendirir, uygun tedavi programını planlar ve uygular. | |
5) | Koruyucu rehabilitasyon hizmetleri kapsamında görev alır, sağlıklı bireylerin yaşam kalitesini artırmaya yönelik uygulamalar yapar. | |
6) | Rehabilitasyon ekibinde aktif ve etkin rol alır. | |
7) | Fizyoterapi ve rehabilitasyon birimlerinde liderlik ve yöneticilik yapar. | |
8) | Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanında bilişim ve iletişim teknolojilerini en iyi şekilde kullanır. | |
9) | Fizyoterapi ve rehabilitasyon biliminin gelişimine katkıda bulunur. |
Anlatım | |
Bireysel çalışma ve ödevi | |
Ders | |
Okuma | |
Ödev | |
Rapor Yazma | |
Soru cevap/ Tartışma | |
Örnek olay çalışması |
Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama) | |
Ödev | |
Bireysel Proje | |
Sunum | |
Raporlama | |
Örnek olay sunma |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 16 | 64 |
Ara Sınavlar | 1 | 3 |
Final | 1 | 3 |
Toplam İş Yükü | 112 |