Hemşirelik | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | SPOR011 | ||||||||
Ders İsmi: | Etkili İletişim Becerileri | ||||||||
Ders Yarıyılı: |
Bahar |
||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | TR | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Genel Havuz | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Öğr.Gör. AHMET ZEKİ ORTA | ||||||||
Dersi Veren(ler): |
Öğr.Gör. AHMET ZEKİ ORTA |
||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Etkili iletişim becerilerinin çok disiplinli yönleri ile anlatmak. Etkili iletişim becerileri tekniklerini öğrencinin analitik düşünce yeteneğini geliştirerek öğrenmesini sağlamak. |
Dersin İçeriği: | • Etkili iletişim becerilerinin temel kavramları kullanır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Dersin temel hedeflerinin anlatılması ve öğrenci görüşlerinin dinlenmesi | Bir sonraki dersin gözden geçirilmesi |
2) | Etkili iletişim becerilerinin diğer bilimlerle ilişkisi | Bir sonraki dersin gözden geçirilmesi |
3) | İletişim nedir | Bir sonraki dersin gözden geçirilmesi |
4) | İletişim Becerileri Pratiği | Bir sonraki dersin gözden geçirilmesi |
5) | İletişim Becerileri Pratiği | Bir sonraki dersin gözden geçirilmesi |
6) | İletişim Becerileri Pratiği | Bir sonraki dersin gözden geçirilmesi |
7) | İletişim Becerileri Pratiği | Bir sonraki dersin gözden geçirilmesi |
8) | İletişim Becerileri Pratiği | Bir sonraki dersin gözden geçirilmesi |
9) | ARASINAV | |
10) | İletişim Becerileri Pratiği | Bir sonraki dersin gözden geçirilmesi |
11) | İletişim Becerileri Pratiği | Bir sonraki dersin gözden geçirilmesi |
12) | İletişim Becerileri Pratiği | Bir sonraki dersin gözden geçirilmesi |
13) | İletişim Becerileri Pratiği | Bir sonraki dersin gözden geçirilmesi |
14) | Konuların Gözden Geçirilmesi |
Ders Notları / Kitaplar: | • Akoğuz A, Akoğuz M. (2011). Yaratıcı Drama Etkinlikleri Final kültür sanat yayınları, İstanbul |
Diğer Kaynaklar: | • Adıgüzel Ö. (2015). Eğitimde Yaratıcı Drama, Pegem akademik yayıncılık, İstanbul |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | ||||||||||
1) Hemşirelik bakımını etik ilkelere ve yasalara uygun yönetebilir. | ||||||||||
2) Edindiği kuramsal bilgileri hemşirelik uygulamalarına aktarabilir. | ||||||||||
3) Hemşireliğin temel psikomotor becerilerine sahip olur. | ||||||||||
4) Temel iletişim becerilerine sahip olur. | ||||||||||
5) Birey, aile ve toplumun sağlık bakımı gereksinimlerinin karşılanmasında hemşirelik rol ve işlevlerini yerine getirebilecek bilgiye sahip olur. | ||||||||||
6) Sağlık politikalarının oluşturulmasına katkı sağlayabilir. | ||||||||||
7) Hemşirelik uygulamalarında bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alabilir. | ||||||||||
8) Bakımın yürütülmesinde sağlık bilişim sistemlerini kullanabilir. | ||||||||||
9) Çağdaş birey ve meslek üyesi olmanın gerektirdiği genel kültür bilgisine sahip olur. | ||||||||||
10) Toplumsal duyarlılık bilinci içinde sektörler arası işbirliği yaparak proje ve etkinlikler yürütebilir. | ||||||||||
11) Bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilmek ve yabancı meslektaşları ile iletişim kurabilir. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Hemşirelik bakımını etik ilkelere ve yasalara uygun yönetebilir. | 4 |
2) | Edindiği kuramsal bilgileri hemşirelik uygulamalarına aktarabilir. | 4 |
3) | Hemşireliğin temel psikomotor becerilerine sahip olur. | 4 |
4) | Temel iletişim becerilerine sahip olur. | 4 |
5) | Birey, aile ve toplumun sağlık bakımı gereksinimlerinin karşılanmasında hemşirelik rol ve işlevlerini yerine getirebilecek bilgiye sahip olur. | 3 |
6) | Sağlık politikalarının oluşturulmasına katkı sağlayabilir. | 4 |
7) | Hemşirelik uygulamalarında bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alabilir. | 3 |
8) | Bakımın yürütülmesinde sağlık bilişim sistemlerini kullanabilir. | 5 |
9) | Çağdaş birey ve meslek üyesi olmanın gerektirdiği genel kültür bilgisine sahip olur. | 4 |
10) | Toplumsal duyarlılık bilinci içinde sektörler arası işbirliği yaparak proje ve etkinlikler yürütebilir. | 4 |
11) | Bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilmek ve yabancı meslektaşları ile iletişim kurabilir. | 2 |
Anlatım | |
Ders | |
Soru cevap/ Tartışma |
Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama) | |
Sunum |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Saati | 13 | 39 |
Ara Sınavlar | 1 | 1 |
Final | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü | 41 |