Tekstil ve Moda Tasarımı | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | YMI257 | ||||||||
Ders İsmi: | İnternet Gazeteciliği | ||||||||
Ders Yarıyılı: |
Bahar |
||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | TR | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Üniversite/Yabancı Dil | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Öğr.Gör. Havva PALANCI | ||||||||
Dersi Veren(ler): | |||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Dersin amacı, öğrencilere İnternet gazeteciliği çatısı altında habercilikle ilgili net bir görüş açısı kazandırmak, haber sitesi kurarak teorinin yanında pratik uygulamalarla bu bilgiye hayata geçirmelerini sağlamak, internet gazeteciliğinin etkinliğinin bilincini oluşturmaktır. |
Dersin İçeriği: | İnternet gazeteciliğinin tarihi, internetin medyada kullanımı, etkin haber sitelerinin incelenmesi, etik internet haberciliği, online platformda haber yazımı, internet gazeteciliğinde özel habercilik, internet sitesi kurulumu, bir iş alanı olarak internet haberciliği. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Gazeteciliğinin tanımı, geleneksel basılı yayından online yayına geçişin dünü ve bugünü. | Video: All the President’s Men http://www.beyazperde.com/filmler/film-3690/ |
2) | İnternet gazeteciliğinin önemi ve geleceğine dair değerlendirme. | Makale: http://www.jasstudies.com/Makaleler/1469789531_6.%20Yrd.%20Do%C3%A7.%20Dr.%20Berrin%20KALSIN.pdf |
3) | Yeni medya gazeteciliği ana başlığı altında sosyal medya haberciliği. | Araştırma: http://acikerisim.ticaret.edu.tr:8080/xmlui/handle/11467/1517 Araştırma: https://webrazzi.com/2012/04/19/sicak-haber-sosyal-ag/ |
4) | Video haberciliği, drone haberciliği, robot haberciliği ve veri gazeteciliği incelemeleri. | Okuma: http://acikerisim.ticaret.edu.tr:8080/xmlui/handle/11467/1517 |
5) | İnternette haber yazımında dikkat edilecek hususlar. | Okuma: https://www.researchgate.net/profile/Nuray_Turan2/publication/310002936_Yeni_Medya_ve_Gazetecilik/links/58274eb808aecfd7b8c0c38a/Yeni-Medya-ve-Gazetecilik.pdf |
6) | Haber kaynağına ulaşma ve haber değerlendirme yöntemleri. | Okuma: Muhabirin El Kitabı |
7) | Haberde dil kullanımı ve mesleki kurallar. | Okuma: http://bianet.org/files/static/bia_kitaplar/gazeteciler%20i%C3%A7in%20pratik%20klavuz-c.pdf |
8) | Haber yazımı. | Çalışma: Haber sitelerinden güncel örneklerle destekleme. |
9) | Haber yazımında etik kurallar. | Kitap: TİMİSİ, Nilüfer (2003). Yeni İletişim Teknolojileri ve Demokrasi, Dost Yayınevi, Ankara. |
10) | Haberde editoryal süreç. | Okuma: http://bianet.org/system/uploads/1/files/attachments/000/001/518/original/gazetecelik.pdf?1447151242 |
11) | Haberin paylaşımında izlenecek yollar, yaygınlığını ve etkinliğini artırmanın püf noktaları. | Film: The Post http://www.beyazperde.com/filmler/film-254356/ |
12) | Online haber sitesi kurulumu. | Konuk: cumhuriyet.com.tr Haber Müdürü Atakan Sönmez |
13) | Haber sitesi projesinde kullanılacak özel haberlerin değerlendirilmesi. | |
14) | Proje teslimi ve dönem sonu değerlendirmesi. |
Ders Notları / Kitaplar: | Otaner, K.(2001), PHP ve MySQL ile Web Yazılımı Geliştirme, Sistem Yayıncılık. Welling, L. ve L. Thomson, (2002), PHP ve MySQL-Uygulama Geliştirme Kılavuzu, Alfa Yayınları. Yedig, S.ve H. Akman (der.) (2001), İnternet Çağında Gazetecilik, İstanbul: Metis Yayınları. |
Diğer Kaynaklar: | www.journalismus.com www.net-media.co.uk www.ojr.org www.onlinejournalismus.com |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | ||||||
1) 1) Moda disiplininin evrimi ve güncel moda sistemi hakkında bilgi sahibi olma. | ||||||
2) 2) Tekstil teknolojileri ve üretim yöntemleri hakkında bilgi sahibi olma. | ||||||
3) Topluluk önünde gelişmiş konuşma becerisi ve sunum kabiliyeti geliştirme. | ||||||
4) Çalışma ortamında ve uygulama süreçlerinde sorumluluk alabilme, karşılaşılan sorunlara çözüm üretebilme ve ekip çalışmasında yatkın olma. | ||||||
5) Birlikte çalıştığı ekip üyeleri ve sorumluluğu altında çalışanlarla düzgün iş ilişkileri kurabilme; ekibini yönlendirme ve yönetme becerilerine sahip olma. | ||||||
6) Zaman yönetimi ve hareket planı yaparak üzerinde çalıştığı işi sonuçlandırma becerisi |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | 1) Moda disiplininin evrimi ve güncel moda sistemi hakkında bilgi sahibi olma. | |
2) | 2) Tekstil teknolojileri ve üretim yöntemleri hakkında bilgi sahibi olma. | |
3) | Topluluk önünde gelişmiş konuşma becerisi ve sunum kabiliyeti geliştirme. | |
4) | Çalışma ortamında ve uygulama süreçlerinde sorumluluk alabilme, karşılaşılan sorunlara çözüm üretebilme ve ekip çalışmasında yatkın olma. | |
5) | Birlikte çalıştığı ekip üyeleri ve sorumluluğu altında çalışanlarla düzgün iş ilişkileri kurabilme; ekibini yönlendirme ve yönetme becerilerine sahip olma. | |
6) | Zaman yönetimi ve hareket planı yaparak üzerinde çalıştığı işi sonuçlandırma becerisi |
Alan Çalışması | |
Anlatım | |
Bireysel çalışma ve ödevi | |
Ders | |
Laboratuvar | |
Okuma | |
Ödev | |
Web Tabanlı Öğrenme |
Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama) | |
Ödev | |
Uygulama | |
Bireysel Proje | |
Sunum | |
Bilgisayar Destekli Sunum | |
Örnek olay sunma |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ödev | 2 | % 20 |
Ara Sınavlar | 1 | % 30 |
Final | 1 | % 50 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 50 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 50 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Saati | 15 | 45 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 16 | 96 |
Ödevler | 5 | 25 |
Ara Sınavlar | 1 | 3 |
Final | 1 | 3 |
Toplam İş Yükü | 172 |