Beslenme ve Diyetetik | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | SPOR107 | ||||||||
Ders İsmi: | Spor Kültürü ve Felsefesi | ||||||||
Ders Yarıyılı: | Bahar | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | TR | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Üniversite Seçmeli | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Prof. Dr. LALE ORTA | ||||||||
Dersi Veren(ler): |
Prof. Dr. LALE ORTA |
||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Spor kültürünü çok disiplinli yönleri ile anlatmak. Spor kültürünü ilişkisini öğrencinin analitik düşüncelerini geliştirmeyi öğrenerek öğrenmesi amaçlanmaktadır. Spor kültürünü öğrenciye aşılamak ve öğrencinin de kültürü halka aşılamasını sağlamak için uygulama çalışmaları. |
Dersin İçeriği: | Sporu ve spor kültürünü, Fair Play'i, Olimpizm ruhunu öğrenciler arasında yaygınlaştırmak, sevdirmek, aktif ve ilkeli yaşamayı ömür boyu yaşam biçimi haline getirmek. Öğrencilerin beden ve ruh sağlığının korunması ve serbest zamanlarının değerlendirilmesi amacıyla her türlü spor faaliyetlerini tanıtmak ve üniversiteye ait tesis ve alanları bu amaca uygun şekilde değerlendirmektir. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Dersin temel hedeflerinin anlatılması ve öğrenci görüşlerinin dinlenmesi. | Bir sonraki dersin gözden geçirilmesi |
3) | Teori: Herkes İçin Spor / Pratik: Uygulamalı Spor Etkinliği | Sınıf içi Tartışma / Takım Sporu Uygulaması |
4) | Teori: Spor Kültürü Pratik: Uygulamalı Spor Etkinliği | Bir sonraki dersin gözden geçirilmesi |
5) | • Teori: Fair Play / Uygulama: Salon içerisinde pratik çalışmalar | Bir sonraki dersin gözden geçirilmesi |
6) | • Teori: Spor Eğitimi • Uygulama: Salon içerisinde pratik çalışmalar | Bir sonraki dersin gözden geçirilmesi |
7) | Teori: Sporda Şiddet / Uygulama: Karma sporlar | Bir sonraki dersin gözden geçirilmesi |
8) | Teori: Spor Taraftarları Uygulama: Takım sporları | Bir sonraki dersin gözden geçirilmesi |
9) | ARA SINAV | |
10) | Atatürk ve Spor | Bir sonraki dersin gözden geçirilmesi |
11) | Teori: Spor Dersinin Temel Hedefleri Uygulama: Müsabaka Organizasyonu | Bir sonraki dersin gözden geçirilmesi |
12) | Üniversitelerde Spor | Bir sonraki dersin gözden geçirilmesi |
13) | Teori: Türk Sporuna Hizmet Edenler / Uygulama: Turnuva organizasyonu | Bir sonraki dersin gözden geçirilmesi |
14) | Tüm konuların gözden geçirilmesi ve sınav öncesi değerlendirme yapılması |
Ders Notları / Kitaplar: | • Pedersen P, Thibault L. (2014). Contemporary Sport Management. 5th. Edition, Human Kinetics, USA. |
Diğer Kaynaklar: | • Ewert A, Sibthorp J. (2014). Outdoor Adventure Education Foundations, Theory, and Research, 1st. Edition, Human Kinetics, USA. |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
|||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | ||||||||
1) Alanındaki bilimsel bilgiye ulaşma, güncel literatürü izleme, değerlendirme ve uygulayabilme bilgisine sahiptir. | ||||||||
2) Sağlık alanında edindiği bilgileri kullanarak birey, aile ve topluma yönelik koruyucu sağlık eğitimi yapar. | ||||||||
3) Alanındaki uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır. | ||||||||
5) Sağlık alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. | ||||||||
6) Mezunlar sağlık alanı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumlara yazılı ve sözlü olarak bilgilerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini aktarır ; ilgili kişi ve kurumların düşüncelerini, istek ve beklentilerini dinler. | ||||||||
7) Profesyonel kimliği ile meslektaşlarına rol model ve topluma örnek olur. | ||||||||
8) Sağlıklı ve/veya hasta bireyin yapısı, fizyolojik fonksiyonları ve davranışları; bireyin sağlığı ile fiziksel ve sosyal çevresi arasındaki ilişkisini anlamaya yetkindir. | ||||||||
9) Birey olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik, mevzuata ve mesleki etik kurallarına uygun davranır. | ||||||||
10) Sağlık alanı ile ilgili verileri toplar, yorumlar, uygular ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında ilgili disiplinlerden kişilerle işbirliği yapar ve toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket eder. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Alanındaki bilimsel bilgiye ulaşma, güncel literatürü izleme, değerlendirme ve uygulayabilme bilgisine sahiptir. | |
2) | Sağlık alanında edindiği bilgileri kullanarak birey, aile ve topluma yönelik koruyucu sağlık eğitimi yapar. | |
3) | Alanındaki uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır. | |
5) | Sağlık alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. | |
6) | Mezunlar sağlık alanı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumlara yazılı ve sözlü olarak bilgilerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini aktarır ; ilgili kişi ve kurumların düşüncelerini, istek ve beklentilerini dinler. | |
7) | Profesyonel kimliği ile meslektaşlarına rol model ve topluma örnek olur. | |
8) | Sağlıklı ve/veya hasta bireyin yapısı, fizyolojik fonksiyonları ve davranışları; bireyin sağlığı ile fiziksel ve sosyal çevresi arasındaki ilişkisini anlamaya yetkindir. | |
9) | Birey olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik, mevzuata ve mesleki etik kurallarına uygun davranır. | |
10) | Sağlık alanı ile ilgili verileri toplar, yorumlar, uygular ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında ilgili disiplinlerden kişilerle işbirliği yapar ve toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket eder. |
Anlatım | |
Grup çalışması ve ödevi | |
Rol oynama |
Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama) | |
Uygulama | |
Gözlem |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Saati | 12 | 36 |
Ara Sınavlar | 1 | 1 |
Final | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü | 38 |