FTR104 Fizyoloji IIİstanbul Okan ÜniversitesiAkademik Programlar Fizyoterapi ve RehabilitasyonÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
Fizyoterapi ve Rehabilitasyon
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: FTR104
Ders İsmi: Fizyoloji II
Ders Yarıyılı: Bahar
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
3 0 3 4
Öğretim Dili: TR
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Zorunlu Ders
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Doç. Dr. EMİNE ATICI
Dersi Veren(ler): Doç. Dr. EMİNE ATICI
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Bu dersin amacı; tıbbi fizyoloji konularında öğrencilerin temel düzeyde bilgi sahibi olmalarını sağlamak, bu bilgileri kullanarak literatür hakimiyeti kazanıp ders, seminer, makale hazırlama, araştırma planlama, hazırlama becerilerini kazandırmaktır.

Dersin İçeriği: 1. Hafta Kalp ve Dolaşım Sistemi
2. Hafta Kalp Kapakları, Kalp SesleriKalpte Basınç-Hacim İlişkisi
3. Hafta Solunum sistemi
4. Hafta Akciğer Alveollerinde Gaz Alışverişi Ventilasyon-Perfüzyon İlişkisiSolunumun Düzenlenmesi
5. Hafta Sindirim Fizyolojisine Giriş Gastrointestinal SalgılarSindirim Kanalında Mekanik OlaylarÇiğneme-Yutma
6. Hafta Sindirim ve EmilimVücut Isısının DüzenlenmesiBazal Metabolik Hız, Beslenme,Besin Alımının Düzenlenmesi
7. Hafta Ara sınav
8. Hafta Boşaltım Fizyolojisine Giriş Böbrek Dolaşımı Böbrek Glomerüllerinin Fonksiyonları
9. Hafta Böbrek Glomerüllerinin FonksiyonlarıBöbrek Tubuluslarında Reabsorpsiyon, SekresyonGlomerüler Filtrasyon Hızının Otoregülasyonu
10. Hafta Duyu Fizyolojisi
11. Hafta Endokrin Sistem
12. Hafta Endokrin Sistem
13. Hafta Üreme Sistemi Hormonları
14. Hafta Tartışma

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
1) Dolaşım, solunum, sindirim, boşaltım ve endokrin sistemlerinin bileşenlerinin fizyolojik özelliklerini açıklayabilme.
2) Sistemlere dair fizyolojik mekanizmaları tartışıp ilişkilendirebilme.
3) Kanın fizyolojik özelliklerini listeler.Verilen örnek üzerinden kan gruplarını belirler.Kanın pıhtılaşma karşıtı mekanizmalarını anlatır.Kanın bileşenlerinin açıklayabilme.
Alana Özgü Yetkinlik
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Kalp ve Dolaşım Sistemi yok
1)
2) Kalp Kapakları, Kalp SesleriKalpte Basınç-Hacim İlişkisi yok
3) Solunum sistemi yok
4) Akciğer Alveollerinde Gaz Alışverişi Ventilasyon-Perfüzyon İlişkisi Solunumun Düzenlenmesi yok
5) Sindirim Fizyolojisine Giriş Gastrointestinal Salgılar Sindirim Kanalında Mekanik Olaylar Çiğneme-Yutma yok
6) Sindirim ve Emilim Vücut Isısının Düzenlenmesi Bazal Metabolik Hız, Beslenme,Besin Alımının Düzenlenmesi yok
7) Ara Sınav Sınav Hazırlığı
8) Boşaltım Fizyolojisine Giriş Böbrek Dolaşımı Böbrek Glomerüllerinin Fonksiyonları yok
9) Böbrek Glomerüllerinin Fonksiyonları Böbrek Tubuluslarında Reabsorpsiyon, SekresyonGlomerüler Filtrasyon Hızının Otoregülasyonu yok
10) Duyu Fizyolojisi yok
11) Endokrin Sistem yok
12) Endokrin Sistem yok
13) Üreme Sistemi Hormonları yok
14) Tartışma yok

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: 1. Guyton, AC, Hall, JE (2006) Textbook of Medical Physiology, Pennsylvania: WB Saunders, 11th ed.
2. Ganong, WF (2003) Review of Medical Physiology, USA: Mc Graw Hill, Twenty-first edition.
3. Berne, RM, Levy, MN (2000) Principles of Physiology, Missouri:Mosby, Inc. Third ed.
4. Costanzo, LS (2002) Physiology, Pennsylvania: Saunders, Second Ed.
5. Köylü H.(2016)Fizyoloji. istanbul Tıp kitapevi
Diğer Kaynaklar: 1. Guyton, AC, Hall, JE (2006) Textbook of Medical Physiology, Pennsylvania: WB Saunders, 11th ed.
2. Ganong, WF (2003) Review of Medical Physiology, USA: Mc Graw Hill, Twenty-first edition.
3. Berne, RM, Levy, MN (2000) Principles of Physiology, Missouri:Mosby, Inc. Third ed.
4. Costanzo, LS (2002) Physiology, Pennsylvania: Saunders, Second Ed.
5. Köylü H.(2016)Fizyoloji. istanbul Tıp kitapevi

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

Program Kazanımları
1) Fizyoterapi meslek bilgisi, temel tıp bilimleri bilgisi, hastalıklara ait klinik bilgilere ve yabancı dil bilgisine sahiptir.
3) Mesleki etik ilkeleri ve hasta haklarını benimser.
5) Koruyucu rehabilitasyon hizmetleri kapsamında görev alır, sağlıklı bireylerin yaşam kalitesini artırmaya yönelik uygulamalar yapar.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Fizyoterapi meslek bilgisi, temel tıp bilimleri bilgisi, hastalıklara ait klinik bilgilere ve yabancı dil bilgisine sahiptir. 5
3) Mesleki etik ilkeleri ve hasta haklarını benimser. 1
5) Koruyucu rehabilitasyon hizmetleri kapsamında görev alır, sağlıklı bireylerin yaşam kalitesini artırmaya yönelik uygulamalar yapar. 1

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama)

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ara Sınavlar 1 % 40
Final 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı İş Yükü
Ders Saati 16 48
Sınıf Dışı Ders Çalışması 16 48
Ara Sınavlar 2 20
Toplam İş Yükü 116