FTR106 Isı, Işık, Hidroterapiİstanbul Okan ÜniversitesiAkademik Programlar Fizyoterapi ve RehabilitasyonÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
Fizyoterapi ve Rehabilitasyon
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: FTR106
Ders İsmi: Isı, Işık, Hidroterapi
Ders Yarıyılı: Bahar
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
1 2 2 2
Öğretim Dili: TR
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Zorunlu Ders
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr.Öğr.Üyesi GAMZE AYDIN
Dersi Veren(ler): Dr.Öğr.Üyesi GAMZE AYDIN
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Bu dersin amacı; ısı ışık hidroterapi modalitelerine ait fiziksel prensipler, fizyolojik etkiler, uygulama yöntemleri, endikasyon ve kontra endikasyonlar, tehlikeler konusunda temel bilgiler ve uygulama örnekleri vermektir.
Dersin İçeriği: • Inflamasyon ve onarım.
• Ağrı.
• Isının fiziksel özellikleri.
• Işığın fiziksel özellikleri.
• Yüzeyel ısı ajanlarının fizyolojik etkileri.
• Infraruj.
• Laser.
• Ultraviyole.
• Soğuk uygulama( cryotherapy).
• Hidroterapi.
• Mekanik uyarı ile su uygulamaları.
• Nemli sıcaklık uygulamaları.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1) Fizyoterapide kullanılan sıcak, soğuk, ısı ve ışık uygulamaları hakkında teorik bilgileri açıklar.
2) Isı- ışık ajanları ile tedavinin planlaması öncesi, hastayı değerlendirebilir.
3) Hastaya özel tedavi yaklaşımını uygulayabilir.
4) Isı -ışık ajanları ile doğru tedavi uygulamalarını anlayabilir.
5) Teorik bilgileri ve pratik hünerleri klinik ortamlara aktarabilir.
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Genel Tekrar • Inflamasyon ve onarım. • Ağrı. • Isının fiziksel özellikleri. • Işığın fiziksel özellikleri. • Yüzeyel ısı ajanlarının fizyolojik etkileri. • Infraruj. • laser • Ultraviyole. • Soğuk uygulama( cryotherapy). • Hidroterapi. • Mekanik uyarı ile su uygulamaları. • Nemli sıcaklık uygulamaları. Klinik düşünme pratikleri
1) Inflamasyon ve onarım. Bir sonraki bölümü okuma
2) Ağrı Bir sonraki bölümü okuma Klinik düşünme pratikleri
3) Isının fiziksel özellikleri Bir sonraki bölümü okuma. Klinik düşünme pratikleri
4) Işığın fiziksel özellikleri Bir sonraki bölümü okuma. Klinik düşünme pratikleri
5) Yüzeyel ısı ajanlarının fizyolojik etkileri Bir sonraki bölümü okuma. Klinik düşünme pratikleri
6) Infraruj Bir sonraki bölümü okuma. Klinik düşünme pratikleri
7) Laser Bir sonraki bölümü okuma. Klinik düşünme pratikleri
8) ARA SINAV ARA SINAV
9) Ultraviyole Bir sonraki bölümü okuma. Klinik düşünme pratikleri
10) Soğuk uygulama( cryotherapy) Bir sonraki bölümü okuma. Klinik düşünme pratikleri
11) Hidroterapi Bir sonraki bölümü okuma. Klinik düşünme pratikleri
12) Mekanik uyarı ile su uygulamaları Bir sonraki bölümü okuma. Klinik düşünme pratikleri
13) Nemli sıcaklık uygulamaları Bir sonraki bölümü okuma. Klinik düşünme pratikleri
15) FİNAL FİNAL

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Harutoğlu H, Isı-Işık-Hidroterapi. 2016. Hipokrat Kitabevi, Ankara.
Diğer Kaynaklar: Cameron M.H.. Physical Agents in Rehabilitation - E Book: From Research to Practice.2013.

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

4

5

Program Kazanımları
1) Fizyoterapi meslek bilgisi, temel tıp bilimleri bilgisi, hastalıklara ait klinik bilgilere ve yabancı dil bilgisine sahiptir.
3) Mesleki etik ilkeleri ve hasta haklarını benimser.
5) Koruyucu rehabilitasyon hizmetleri kapsamında görev alır, sağlıklı bireylerin yaşam kalitesini artırmaya yönelik uygulamalar yapar.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Fizyoterapi meslek bilgisi, temel tıp bilimleri bilgisi, hastalıklara ait klinik bilgilere ve yabancı dil bilgisine sahiptir. 5
3) Mesleki etik ilkeleri ve hasta haklarını benimser.
5) Koruyucu rehabilitasyon hizmetleri kapsamında görev alır, sağlıklı bireylerin yaşam kalitesini artırmaya yönelik uygulamalar yapar.

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım
Uygulama (Modelleme, Tasarım, Maket, Simülasyon, Deney vs.)
Örnek olay çalışması

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama)

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 1 % 5
Uygulama 1 % 5
Ara Sınavlar 1 % 30
Final 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 1 28 28
Uygulama 1 14 14
Sınıf Dışı Ders Çalışması 1 10 10
Ara Sınavlar 1 1 1
Final 1 1 1
Toplam İş Yükü 54