Endüstri Ürünleri Tasarımı | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | GIT241 | ||||||||
Ders İsmi: | Sürdürülebilir Tasarım | ||||||||
Ders Yarıyılı: | Bahar | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | TR | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Genel Havuz | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Dr.Öğr.Üyesi GİZEM YÜCELEN | ||||||||
Dersi Veren(ler): |
Dr.Öğr.Üyesi GİZEM YÜCELEN |
||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Bu ders, öğrencilere sürdürülebilirlik ve etik değerler üzerine fikir edindirmeyi hedeflemektedir. |
Dersin İçeriği: | Derste öğrencilere, üretim ve tüketim hızının giderek arttığı günümüzde tasarımcı kimlikleri ile daha bilinçli bir tutum edinmelerinin gerekliliği ve yöntemleri aktarılırken, sosyal ve ekolojik tahribatın azaltılmasında alternatif tasarımcı rolü ile çözüm önerileri geliştirmeleri, sektördeki çalışma şartları, eser hırsızlığı gibi ana başlıklar üzerinden konular tartışılacaktır. Öğrencilere verilen teorik bilgiler ışığında öğrencilerden konu ile ilgili proje geliştirmeleri beklenecektir. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | -Öğrencilerin hazırladıkları örnek proje sunumlarının dinlenmesi -Etik Kavramı ve Etik Sorunların Ele Alınması | |
1) | Ders Tanıtımının yapılması, derse giriş | |
2) | Film Gösterimi: The True Cost (Gerçek Bedel) | |
3) | Öğrenci sunumlarının dinlenmesi | |
4) | -Sürdürülebilirlik kavramının tanımı ve kapsamı -Sosyal, biyolojik ve ekonomik sorunların genel anlatımı -Tespit edilen sorunlara çözüm arayışları (Çevresel Sorunlar) | |
5) | -Öğrencilerin hazırladıkları örnek proje sunumlarının dinlenmesi -Tespit edilen sorunlara çözüm arayışları (Hayvan Hakları) | |
6) | -Öğrencilerin hazırladıkları örnek proje sunumlarının dinlenmesi -Tespit edilen sorunlara çözüm arayışları (İşçi Hakları Sorunu) | |
7) | -Öğrencilerin hazırladıkları örnek proje sunumlarının dinlenmesi -Etik Kavramı ve Etik Sorunların Ele Alınması | |
8) | Vize sınavı | |
9) | Birleşmiş Milletler Sürdürülebilirlik Hedeflerinin Tanıtımı | |
10) | BM Birleşmiş Milletler Sürdürülebilirlik Hedefleri ile ilgili geliştirilecek projenin tanıtımı ve öğrencilerin araştırma yapması | |
11) | Proje çalışması | |
12) | Proje çalışması | |
13) | Proje çalışması | |
14) | Proje çalışması | |
15) | Projelerin sunumu |
Ders Notları / Kitaplar: | Moda Praksisi - Otto Van Busch |
Diğer Kaynaklar: | Moda Praksisi - Otto Van Busch |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | ||||||||
1) Endüstri ürünleri tasarımı disiplininde yaratıcı ve yenilikçi düşünme becerisi | ||||||||
2) Mesleki malzeme ve üretim teknolojilerine hakim olma, gelişmeleri takip etme ve bu bilgi birikimlerini projelerinde etkin olarak kullanabilme. | ||||||||
3) Kültürel değerleri mesleki yaklaşımlarına yansıtabilme. | ||||||||
4) Eleştirel yaklaşımlarla mevcut tasarım sorunlarını özgün çözümlere ulaştırabilme, olası kullanıcı ihtiyaçlarını öngörebilme becerisi | ||||||||
5) 2 ve 3 boyutlu mesleki anlatım teknik ve teknolojilerine hakim olma ve meslekte etkin biçimde kullanabilme | ||||||||
6) Endüstri kuruluşları bünyesinde takım çalışması içinde yer alma ve endüstri ürünleri tasarımı proje yönetiminde etkin rol alabilme | ||||||||
7) Mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahip olabilme | ||||||||
8) Bağımsız çalışabilen, sorumluluk alabilen ve küresel sorunlara karşı duyarlı bir tasarımcı kimliğine sahip olma |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Endüstri ürünleri tasarımı disiplininde yaratıcı ve yenilikçi düşünme becerisi | |
2) | Mesleki malzeme ve üretim teknolojilerine hakim olma, gelişmeleri takip etme ve bu bilgi birikimlerini projelerinde etkin olarak kullanabilme. | |
3) | Kültürel değerleri mesleki yaklaşımlarına yansıtabilme. | |
4) | Eleştirel yaklaşımlarla mevcut tasarım sorunlarını özgün çözümlere ulaştırabilme, olası kullanıcı ihtiyaçlarını öngörebilme becerisi | |
5) | 2 ve 3 boyutlu mesleki anlatım teknik ve teknolojilerine hakim olma ve meslekte etkin biçimde kullanabilme | |
6) | Endüstri kuruluşları bünyesinde takım çalışması içinde yer alma ve endüstri ürünleri tasarımı proje yönetiminde etkin rol alabilme | |
7) | Mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahip olabilme | |
8) | Bağımsız çalışabilen, sorumluluk alabilen ve küresel sorunlara karşı duyarlı bir tasarımcı kimliğine sahip olma |
Ödev | |
Proje Hazırlama |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 60 | 2 | 120 |
Ara Sınavlar | 1 | 1 | 1 |
Final | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü | 122 |