Müzik | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | MSC281 | ||||||||
Ders İsmi: | Akordeon Çalgı Eğitimi III | ||||||||
Ders Yarıyılı: |
Güz |
||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | TR | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Bölüm Seçmeli | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Öğr.Gör. AZİZ ALİ ELYAĞUTU | ||||||||
Dersi Veren(ler): |
Öğr.Gör. AZİZ ALİ ELYAĞUTU |
||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Öğrenci, akordeon enstrumanında, dünya litratürüne hazırlanır. Ayrıca kültürler arası bir çalgı olması nedeni ile değişik tür müzik icralarını, çalgısı ile seslendirebilecek aşamaya ulaşır. |
Dersin İçeriği: | Bu programda enstrümanın "Ön Hazırlık ve Geliştirme" süreçlerinde; • Enstrümanın geçmişi • Enstrümanın teorik bilgisi • Tüm Tonlarda -ANA -MINÖR Doğal, Harmonik, Melodik - Birinci Dörtlü Akorda, _ Artan İkili Aralıklı Seriler _ 2. Sınıf Serisi Eksik (Frigian Modu) _ 2. ve 4. Sınıf Serisi Eksik Ekstraktör ve İnme Ölçeği Çalışmaları tamamlandı • Tüm Tonlarda - Akor ve Çift Ses Baskı Çalışmaları - Akor ve Çift Ses Basma İşleminde Bağımsız Parmak Egzersizleri • Tüm Tonlarda - Kromatik - Arpej - Aralık ayında atlama - Auf Takt - Tril - Körük Tril - Grupetto -Mordan Hemiola ise değerlerin farklı ritmik yapılarda çalışılarak çalışıldığı bir eğitim programının ardından akordeon müziği repertuarını içeren ileri düzey bir programdır. Bu düzeyde Akordeon Çalgılarının ulaştığı kültürlerin müziklerinin yanı sıra Klasik Müzik örneklerinden oluşan repertuar da çalışılacaktır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | DO Tonunda Majör, Minör, Armonik Minör, Melodik Minör, +2’li, -2’li, -2-4’lü dizileri ve Hemiola değerleri ve 16’lık - 32’lik nota değerlerinde içeren çalışmaları yapılacak. | |
2) | DO Tonunda Majör, Minör, Armonik Minör, Melodik Minör, +2’li, -2’li, -2-4’lü dizileri ve Hemiola değerleri ve 16’lık - 32’lik nota değerlerinde içeren çalışmaları yapılacak. | |
3) | DO DİYEZ Tonunda Majör, Minör, Armonik Minör, Melodik Minör, +2’li, -2’li, -2-4’lü dizileri ve Hemiola değerleri ve 16’lık - 32’lik nota değerlerinde içeren çalışmaları kapsar. | |
4) | DO DİYEZ Tonunda Majör, Minör, Armonik Minör, Melodik Minör, +2’li, -2’li, -2-4’lü dizileri ve Hemiola değerleri ve 16’lık - 32’lik nota değerlerinde içeren çalışmaları kapsar. | |
5) | RE Tonunda Majör, Minör, Armonik Minör, Melodik Minör, +2’li, -2’li, -2-4’lü dizileri ve Hemiola değerleri ve 16’lık - 32’lik nota değerlerinde içeren çalışmaları kapsar. | |
6) | RE Tonunda Majör, Minör, Armonik Minör, Melodik Minör, +2’li, -2’li, -2-4’lü dizileri ve Hemiola değerleri ve 16’lık - 32’lik nota değerlerinde içeren çalışmaları kapsar. | |
7) | RE DİYEZ Tonunda Majör, Minör, Armonik Minör, Melodik Minör, +2’li, -2’li, -2-4’lü dizileri ve Hemiola değerleri ve 16’lık - 32’lik nota değerlerinde içeren çalışmaları kapsar. | |
8) | RE DİYEZ Tonunda Majör, Minör, Armonik Minör, Melodik Minör, +2’li, -2’li, -2-4’lü dizileri ve Hemiola değerleri ve 16’lık - 32’lik nota değerlerinde içeren çalışmaları kapsar. | |
9) | Mİ Tonunda Majör, Minör, Armonik Minör, Melodik Minör, +2’li, -2’li, -2-4’lü dizileri ve Hemiola değerleri ve 16’lık - 32’lik nota değerlerinde içeren çalışmaları kapsar. | |
10) | Mİ Tonunda Majör, Minör, Armonik Minör, Melodik Minör, +2’li, -2’li, -2-4’lü dizileri ve Hemiola değerleri ve 16’lık - 32’lik nota değerlerinde içeren çalışmaları kapsar. | |
11) | FA Tonunda Majör, Minör, Armonik Minör, Melodik Minör, +2’li, -2’li, -2-4’lü dizileri ve Hemiola değerleri ve 16’lık - 32’lik nota değerlerinde içeren çalışmaları kapsar. | |
12) | FA Tonunda Majör, Minör, Armonik Minör, Melodik Minör, +2’li, -2’li, -2-4’lü dizileri ve Hemiola değerleri ve 16’lık - 32’lik nota değerlerinde içeren çalışmaları kapsar. | |
13) | Genel Tekrar | |
14) | Genel Tekrar | |
15) | Sunum / Konser | |
16) | FİNAL Sınav, Do, Do Diyez, Re, Re Diyez, Mi, Fa Tonlarında; Majör, Minör, Armonik Minör, Melodik Minör, +2’li, -2’li, -2-4’lü dizileri ve Hemiola değerleri ve 16’lık - 32’lik nota değerlerinde içeren çalışmaları kapsar. |
Ders Notları / Kitaplar: | Ders esnasında alınan notlar. |
Diğer Kaynaklar: | Arşivden notalar. |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||||||
1) Gelecek kuşaklara kendi meslek alanlarında yetkin ve bilgili bireylerin yetiştirilmesi | |||||||||
2) Öğrencinin eğitim süresi boyunca, yaratıcı gücünü açığa çıkarmak, sezgilerini geliştirmek. | |||||||||
3) Öğrencilerin yaratıcılıklarını geliştirerek, alanlarında güçlü bir sanatçı olma ayrıcalığı, bilimsel düşünme ve üretme alışkanlıkları kazandırılması | |||||||||
4) Alandan mezun olanlar aldıkları eğitim ile sanatçı kişilikleriyle ilgili alanlarda yetkin ve üretken bireyler olarak yer alacaklardır. | |||||||||
5) Sanatın duygusallığı ve bilimin araştırıcılığı içinde toplumun maddesel ve ruhsal ihtiyaçlarına cevap verecek düzeye ulaşır. | |||||||||
6) Estetik farkındalığa sahip olacaklardır. | |||||||||
7) Müzik konusunda ulusal ve uluslararası değerlerin farkındadır. | |||||||||
8) Soyut ve somut kavramları; yaratıcı düşünceye, yenilikçi ve özgün yapıtlara dönüştürebilir. | |||||||||
9) Alanında başarıyla iş yürütebilecek duyarlılığa sahiptir. | |||||||||
10) Disiplinlerarası eğitimle donanım kazanacaklardır. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Gelecek kuşaklara kendi meslek alanlarında yetkin ve bilgili bireylerin yetiştirilmesi | 5 |
2) | Öğrencinin eğitim süresi boyunca, yaratıcı gücünü açığa çıkarmak, sezgilerini geliştirmek. | |
3) | Öğrencilerin yaratıcılıklarını geliştirerek, alanlarında güçlü bir sanatçı olma ayrıcalığı, bilimsel düşünme ve üretme alışkanlıkları kazandırılması | |
4) | Alandan mezun olanlar aldıkları eğitim ile sanatçı kişilikleriyle ilgili alanlarda yetkin ve üretken bireyler olarak yer alacaklardır. | |
5) | Sanatın duygusallığı ve bilimin araştırıcılığı içinde toplumun maddesel ve ruhsal ihtiyaçlarına cevap verecek düzeye ulaşır. | |
6) | Estetik farkındalığa sahip olacaklardır. | |
7) | Müzik konusunda ulusal ve uluslararası değerlerin farkındadır. | |
8) | Soyut ve somut kavramları; yaratıcı düşünceye, yenilikçi ve özgün yapıtlara dönüştürebilir. | |
9) | Alanında başarıyla iş yürütebilecek duyarlılığa sahiptir. | |
10) | Disiplinlerarası eğitimle donanım kazanacaklardır. |
Anlatım | |
Bireysel çalışma ve ödevi | |
Ders | |
Okuma | |
Ödev |
Ödev | |
Uygulama | |
Sunum |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 16 | 1 | 16 |
Ara Sınavlar | 1 | 1 | 1 |
Final | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü | 18 |