MSC281 Akordeon Çalgı Eğitimi IIIİstanbul Okan ÜniversitesiAkademik Programlar MüzikÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
Müzik
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: MSC281
Ders İsmi: Akordeon Çalgı Eğitimi III
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
0 2 1 4
Öğretim Dili: TR
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Bölüm Seçmeli
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Öğr.Gör. AZİZ ALİ ELYAĞUTU
Dersi Veren(ler): Öğr.Gör. AZİZ ALİ ELYAĞUTU
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Öğrenci, akordeon enstrumanında, dünya litratürüne hazırlanır. Ayrıca kültürler arası bir çalgı olması nedeni ile değişik tür müzik icralarını, çalgısı ile seslendirebilecek aşamaya ulaşır.
Dersin İçeriği: Bu programda enstrümanın "Ön Hazırlık ve Geliştirme" süreçlerinde;
• Enstrümanın geçmişi
• Enstrümanın teorik bilgisi
• Tüm Tonlarda
-ANA
-MINÖR Doğal, Harmonik, Melodik
- Birinci Dörtlü Akorda,
_ Artan İkili Aralıklı Seriler
_ 2. Sınıf Serisi Eksik (Frigian Modu)
_ 2. ve 4. Sınıf Serisi Eksik
Ekstraktör ve İnme Ölçeği Çalışmaları tamamlandı
• Tüm Tonlarda
- Akor ve Çift Ses Baskı Çalışmaları
- Akor ve Çift Ses Basma İşleminde Bağımsız Parmak Egzersizleri
• Tüm Tonlarda
- Kromatik
- Arpej
- Aralık ayında atlama
- Auf Takt
- Tril
- Körük Tril
- Grupetto
-Mordan
Hemiola ise değerlerin farklı ritmik yapılarda çalışılarak çalışıldığı bir eğitim programının ardından akordeon müziği repertuarını içeren ileri düzey bir programdır.
Bu düzeyde Akordeon Çalgılarının ulaştığı kültürlerin müziklerinin yanı sıra Klasik Müzik örneklerinden oluşan repertuar da çalışılacaktır.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
1) DO, DO DİYEZ, RE, RE DİYEZ, Mİ, FA Tonlarında; Majör, Minör, Armonik Minör, Melodik Minör, +2’li, -2’li, -2-4’lü dizileri ve Hemiola değerleri ve 16’lık - 32’lik nota değerlerinde içeren çalışmaları kapsar.
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) DO Tonunda Majör, Minör, Armonik Minör, Melodik Minör, +2’li, -2’li, -2-4’lü dizileri ve Hemiola değerleri ve 16’lık - 32’lik nota değerlerinde içeren çalışmaları yapılacak.
2) DO Tonunda Majör, Minör, Armonik Minör, Melodik Minör, +2’li, -2’li, -2-4’lü dizileri ve Hemiola değerleri ve 16’lık - 32’lik nota değerlerinde içeren çalışmaları yapılacak.
3) DO DİYEZ Tonunda Majör, Minör, Armonik Minör, Melodik Minör, +2’li, -2’li, -2-4’lü dizileri ve Hemiola değerleri ve 16’lık - 32’lik nota değerlerinde içeren çalışmaları kapsar.
4) DO DİYEZ Tonunda Majör, Minör, Armonik Minör, Melodik Minör, +2’li, -2’li, -2-4’lü dizileri ve Hemiola değerleri ve 16’lık - 32’lik nota değerlerinde içeren çalışmaları kapsar.
5) RE Tonunda Majör, Minör, Armonik Minör, Melodik Minör, +2’li, -2’li, -2-4’lü dizileri ve Hemiola değerleri ve 16’lık - 32’lik nota değerlerinde içeren çalışmaları kapsar.
6) RE Tonunda Majör, Minör, Armonik Minör, Melodik Minör, +2’li, -2’li, -2-4’lü dizileri ve Hemiola değerleri ve 16’lık - 32’lik nota değerlerinde içeren çalışmaları kapsar.
7) RE DİYEZ Tonunda Majör, Minör, Armonik Minör, Melodik Minör, +2’li, -2’li, -2-4’lü dizileri ve Hemiola değerleri ve 16’lık - 32’lik nota değerlerinde içeren çalışmaları kapsar.
8) RE DİYEZ Tonunda Majör, Minör, Armonik Minör, Melodik Minör, +2’li, -2’li, -2-4’lü dizileri ve Hemiola değerleri ve 16’lık - 32’lik nota değerlerinde içeren çalışmaları kapsar.
9) Mİ Tonunda Majör, Minör, Armonik Minör, Melodik Minör, +2’li, -2’li, -2-4’lü dizileri ve Hemiola değerleri ve 16’lık - 32’lik nota değerlerinde içeren çalışmaları kapsar.
10) Mİ Tonunda Majör, Minör, Armonik Minör, Melodik Minör, +2’li, -2’li, -2-4’lü dizileri ve Hemiola değerleri ve 16’lık - 32’lik nota değerlerinde içeren çalışmaları kapsar.
11) FA Tonunda Majör, Minör, Armonik Minör, Melodik Minör, +2’li, -2’li, -2-4’lü dizileri ve Hemiola değerleri ve 16’lık - 32’lik nota değerlerinde içeren çalışmaları kapsar.
12) FA Tonunda Majör, Minör, Armonik Minör, Melodik Minör, +2’li, -2’li, -2-4’lü dizileri ve Hemiola değerleri ve 16’lık - 32’lik nota değerlerinde içeren çalışmaları kapsar.
13) Genel Tekrar
14) Genel Tekrar
15) Sunum / Konser
16) FİNAL Sınav, Do, Do Diyez, Re, Re Diyez, Mi, Fa Tonlarında; Majör, Minör, Armonik Minör, Melodik Minör, +2’li, -2’li, -2-4’lü dizileri ve Hemiola değerleri ve 16’lık - 32’lik nota değerlerinde içeren çalışmaları kapsar.

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Ders esnasında alınan notlar.
Diğer Kaynaklar: Arşivden notalar.

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

Program Kazanımları
1) Gelecek kuşaklara kendi meslek alanlarında yetkin ve bilgili bireylerin yetiştirilmesi
2) Öğrencinin eğitim süresi boyunca, yaratıcı gücünü açığa çıkarmak, sezgilerini geliştirmek.
3) Öğrencilerin yaratıcılıklarını geliştirerek, alanlarında güçlü bir sanatçı olma ayrıcalığı, bilimsel düşünme ve üretme alışkanlıkları kazandırılması
4) Alandan mezun olanlar aldıkları eğitim ile sanatçı kişilikleriyle ilgili alanlarda yetkin ve üretken bireyler olarak yer alacaklardır.
5) Sanatın duygusallığı ve bilimin araştırıcılığı içinde toplumun maddesel ve ruhsal ihtiyaçlarına cevap verecek düzeye ulaşır.
6) Estetik farkındalığa sahip olacaklardır.
7) Müzik konusunda ulusal ve uluslararası değerlerin farkındadır.
8) Soyut ve somut kavramları; yaratıcı düşünceye, yenilikçi ve özgün yapıtlara dönüştürebilir.
9) Alanında başarıyla iş yürütebilecek duyarlılığa sahiptir.
10) Disiplinlerarası eğitimle donanım kazanacaklardır.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Gelecek kuşaklara kendi meslek alanlarında yetkin ve bilgili bireylerin yetiştirilmesi 5
2) Öğrencinin eğitim süresi boyunca, yaratıcı gücünü açığa çıkarmak, sezgilerini geliştirmek.
3) Öğrencilerin yaratıcılıklarını geliştirerek, alanlarında güçlü bir sanatçı olma ayrıcalığı, bilimsel düşünme ve üretme alışkanlıkları kazandırılması
4) Alandan mezun olanlar aldıkları eğitim ile sanatçı kişilikleriyle ilgili alanlarda yetkin ve üretken bireyler olarak yer alacaklardır.
5) Sanatın duygusallığı ve bilimin araştırıcılığı içinde toplumun maddesel ve ruhsal ihtiyaçlarına cevap verecek düzeye ulaşır.
6) Estetik farkındalığa sahip olacaklardır.
7) Müzik konusunda ulusal ve uluslararası değerlerin farkındadır.
8) Soyut ve somut kavramları; yaratıcı düşünceye, yenilikçi ve özgün yapıtlara dönüştürebilir.
9) Alanında başarıyla iş yürütebilecek duyarlılığa sahiptir.
10) Disiplinlerarası eğitimle donanım kazanacaklardır.

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım
Bireysel çalışma ve ödevi
Ders
Okuma
Ödev

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Ödev
Uygulama
Sunum

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ara Sınavlar 1 % 40
Final 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 16 1 16
Ara Sınavlar 1 1 1
Final 1 1 1
Toplam İş Yükü 18