Geomatik Mühendisliği (YL) (Tezli) | |||||
Yüksek Lisans | TYYÇ: 7. Düzey | QF-EHEA: 2. Düzey | EQF-LLL: 7. Düzey |
Ders Kodu: | GEOM505 | ||||||||
Ders İsmi: | CBS Uygulamaları | ||||||||
Ders Yarıyılı: |
Güz Bahar |
||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | TR | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Bölüm Seçmeli | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | |||||||||
Dersin Koordinatörü: | Dr.Öğr.Üyesi MUSTAFA KURT | ||||||||
Dersi Veren(ler): |
|
||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Coğrafi bilgi sistemlerinin olanaklarını kullanarak ileri düzeyde konumsal analizler yapmak, arazi kullanımı ve planlamaya yönelik karar vericilere seçenekler sunabilmektir. |
Dersin İçeriği: | AHP, ağırlıklı çakıştırma ve cbs'de yapay zeka olanaklarından yararlanma, seçilen bir konuya yönelik uygulama yapma, bildir ya da makale hazırlama. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | CBS kavram ve temel prensiplerinin genel bir tekrarı | |
2) | Analitik Hiyerarşi Yöntemi (AHP) ile kriterlerin ağırlıklandırılması | |
3) | Ağırlıklı çakıştırma yöntemi | |
4) | Ağırlıklı çakıştırma yöntemi | |
5) | Konumsal veri sağlayan açık kaynak web siteleri | |
6) | Uygulama çalışması yapılacak konu ve bölgenin öğrenciler ile birlikte belirlenmesi | |
7) | Uygulama çalışması ve bildiri/makale hazırlama | |
8) | Uygulama çalışması ve bildiri/makale hazırlama | |
9) | Uygulama çalışması ve bildiri/makale hazırlama | |
10) | Uygulama çalışması ve bildiri/makale hazırlama | |
11) | Uygulama çalışması ve bildiri/makale hazırlama | |
12) | Uygulama çalışması ve bildiri/makale hazırlama | |
13) | Sunum | |
14) | Sunum |
Ders Notları / Kitaplar: | pdf formatında ders notları ve internet açık kaynaklar |
Diğer Kaynaklar: | ArcGIS, QGIS, konumsal veri sağlayan açık kaynak web siteleri |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
|
---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||
1) Harita mühendisliğinin karmaşık problemlerinde hangi veri, yöntem ve teknolojileri kullanarak çözüm getireceğini bilir. | |||
2) Konumsal veri toplama, analiz etme, yönetme ve sunma konularına ilişkin teknoloji ve yöntemleri uygulayabilir. | |||
3) Ulusal ve uluslararası literatürü takip ederek mesleki gelişimini sürdürür. | |||
4) Alanına yönelik teknik projeleri yönetebilir, gerektiğinde danışmanlık yapar. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Harita mühendisliğinin karmaşık problemlerinde hangi veri, yöntem ve teknolojileri kullanarak çözüm getireceğini bilir. | |
2) | Konumsal veri toplama, analiz etme, yönetme ve sunma konularına ilişkin teknoloji ve yöntemleri uygulayabilir. | |
3) | Ulusal ve uluslararası literatürü takip ederek mesleki gelişimini sürdürür. | |
4) | Alanına yönelik teknik projeleri yönetebilir, gerektiğinde danışmanlık yapar. |
Anlatım | |
Ders | |
Proje Hazırlama | |
Uygulama (Modelleme, Tasarım, Maket, Simülasyon, Deney vs.) |
Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama) | |
Ödev | |
Uygulama | |
Bireysel Proje | |
Sunum | |
Raporlama | |
Bilgisayar Destekli Sunum |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Uygulama | 1 | % 50 |
Final | 1 | % 50 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 50 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 50 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 11 | 36 | 396 |
Uygulama | 3 | 9 | 27 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 2 | 12 | 24 |
Sunum / Seminer | 1 | 3 | 3 |
Ödevler | 1 | 6 | 6 |
Final | 1 | 3 | 3 |
Toplam İş Yükü | 459 |