Geomatik Mühendisliği (YL) (Tezli) | |||||
Yüksek Lisans | TYYÇ: 7. Düzey | QF-EHEA: 2. Düzey | EQF-LLL: 7. Düzey |
1 - Bilgi |
Kuramsal - Olgusal |
1) Harita mühendisliğinin karmaşık problemlerinde hangi veri, yöntem ve teknolojileri kullanarak çözüm getireceğini bilir. |
2 - Beceriler |
Bilişsel - Uygulamalı |
1) Konumsal veri toplama, analiz etme, yönetme ve sunma konularına ilişkin teknoloji ve yöntemleri uygulayabilir. |
3 - Yetkinlikler |
İletişim ve Sosyal Yetkinlik |
Öğrenme Yetkinliği |
1) Ulusal ve uluslararası literatürü takip ederek mesleki gelişimini sürdürür. |
Alana Özgü Yetkinlik |
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği |
1) Alanına yönelik teknik projeleri yönetebilir, gerektiğinde danışmanlık yapar. |
Program Kazanımları | TYYÇ 7 (Yüksek Lisans) Düzey Tanımlayıcıları |
1 - Bilgi | |
Kuramsal - Olgusal | |
1) Harita mühendisliğinin karmaşık problemlerinde hangi veri, yöntem ve teknolojileri kullanarak çözüm getireceğini bilir. |
1) Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, aynı veya farklı bir alanda bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilme ve derinleştirebilme. 2) Alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrayabilme. |
2 - Beceriler | |
Bilişsel - Uygulamalı | |
1) Konumsal veri toplama, analiz etme, yönetme ve sunma konularına ilişkin teknoloji ve yöntemleri uygulayabilir. |
1) Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme. 2) Alanında edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlayabilme ve yeni bilgiler oluşturabilme. 3) Alanı ile ilgili karşılaşılan sorunları araştırma yöntemlerini kullanarak çözümleyebilme. |
3 - Yetkinlikler | |
İletişim ve Sosyal Yetkinlik | |
1) Alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarabilme. 2) Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla incelemeyebilme, geliştirebilme ve gerektiğinde değiştirmek üzere harekete geçebilme. 3) Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyi'nde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurabilme. 4) Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanabilme. |
|
Öğrenme Yetkinliği | |
1) Ulusal ve uluslararası literatürü takip ederek mesleki gelişimini sürdürür. |
1) Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme ve öğrenmesini yönlendirebilme. |
Alana Özgü Yetkinlik | |
1) Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözeterek denetleyebilme ve bu değerleri öğretebilme. 2) Alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilme ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilme. 3) Alanında özümsedikleri bilgiyi, problem çözme ve/veya uygulama becerilerini, disiplinlerarası çalışmalarda kullanabilme. |
|
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | |
1) Alanına yönelik teknik projeleri yönetebilir, gerektiğinde danışmanlık yapar. |
1) Alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme. 2) Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunların çözümü için yeni stratejik yaklaşımlar geliştirebilme ve sorumluluk alarak çözüm üretebilme. 3) Alanı ile ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapabilme. |
1) Harita mühendisliğinin karmaşık problemlerinde hangi veri, yöntem ve teknolojileri kullanarak çözüm getireceğini bilir. |
2) Konumsal veri toplama, analiz etme, yönetme ve sunma konularına ilişkin teknoloji ve yöntemleri uygulayabilir. |
3) Ulusal ve uluslararası literatürü takip ederek mesleki gelişimini sürdürür. |
4) Alanına yönelik teknik projeleri yönetebilir, gerektiğinde danışmanlık yapar. |