FTR317 İşitme ve Konuşma Bozuklukları ve Tedavisiİstanbul Okan ÜniversitesiAkademik Programlar Fizyoterapi ve RehabilitasyonÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
Fizyoterapi ve Rehabilitasyon
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: FTR317
Ders İsmi: İşitme ve Konuşma Bozuklukları ve Tedavisi
Ders Yarıyılı: Bahar
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
1 0 1 1
Öğretim Dili: TR
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Bölüm/Fakülte/Üniversite
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr.Öğr.Üyesi GAMZE AYDIN
Dersi Veren(ler):
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: İşitme ve konuşma sistemi anatomi ve fizyolojisini öğrenme.
İşitme ve konuşma sisteminde meydana gelebilecek patolojileri ve nedenlerini öğrenme.
İşitme ve konuşma patolojilerinin erken dönemde tahmin etme ve hastayı doğru yönlendirme.
Vestibüler sistem özelliklerinden yararlanarak, hastayı rehabilitasyon öncesi değerlendirme.
Vestibüler sistem özelliklerinden yararlanarak, rehabilitasyon programını oluşturma.
Dersin İçeriği: İşitme, ses, konuşma ve lisan fonksiyonlarının temel anatomi, fizyoloji, ve patolojisi
Patolojilerin tanı ve rehabilitasyonuna yönelik çeşitli yaklaşım yöntemleri
Sesin oluşumu
Ses dalgaları (sinizoidal, kompleks, peryodik, aperyodik), frekans, şiddet, rezonans
Kulak (dış-orta--iç kulak), larenks, vokal yol, respirasyon sistem, oral ve nazal kavite, artikülatörler
Psiko-akustik
İşitme problemlerinin subjektif ve objektif değerlendirilmesi
Rehabilitasyonda konvansiyonel ve dijital amplifikasyonlar, koklearimplantasyon
Çocuk ve erişkinler için total rehabilitasyon yöntemleri

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1) İşitme ve konuşma sistemi anatomi ve fizyolojisini öğrenme.
2) İşitme ve konuşma sisteminde meydana gelebilecek patolojileri ve nedenlerini öğrenme.
3) Vestibüler sistem özelliklerinden yararlanarak, hastayı rehabilitasyon öncesi değerlendirme.
4) Vestibüler sistem özelliklerinden yararlanarak, rehabilitasyon programını oluşturma.
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) İşitme, ses, konuşma ve lisan fonksiyonlarının temel anatomi, fizyoloji, ve patolojisi yok
2) İşitme, ses, konuşma ve lisan fonksiyonlarının temel anatomi, fizyoloji, ve patolojisi yok
3) Patolojilerin tanı ve rehabilitasyonuna yönelik çeşitli yaklaşım yöntemleri yok
4) Patolojilerin tanı ve rehabilitasyonuna yönelik çeşitli yaklaşım yöntemleri yok
5) Sesin oluşumu yok
6) Sesin oluşumu yok
7) Ses dalgaları (sinizoidal, kompleks, peryodik, aperyodik), frekans, şiddet, rezonans yok
8) ara sınav yok
9) Kulak (dış-orta--iç kulak), larenks, vokal yol, respirasyon sistem, oral ve nazal kavite, artikülatörler yok
10) Psiko-akustik yok
11) İşitme problemlerinin subjektif ve objektif değerlendirilmesi yok
12) Rehabilitasyonda konvansiyonel ve dijital amplifikasyonlar, koklearimplantasyon yok
13) Çocuk ve erişkinler için total rehabilitasyon yöntemleri yok
14) Çocuk ve erişkinler için total rehabilitasyon yöntemleri yok
15) final sınavı yok

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: 1. Aksoy Songül, "Gecikmiş Konuşma", Türk ORL Klinikleri, Ankara 2002.
2. Ataş Ahmet, "Nörojenik Konuşma Bozuklukları", Türk ORL Klinikleri, Ankara 2002.
Diğer Kaynaklar: 3. Shames GH, Wiig EH, Second WA. "Human Communication Disorders An Introduction"
Fourth Ed. USA, Macmillian College Company Inc, 1994.
4. Bloodstein O. "Speech Pathology: An Introduction, Second Ed. Houghton Mifflin Company, 1984

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

4

Program Kazanımları
1) Fizyoterapi meslek bilgisi, temel tıp bilimleri bilgisi, hastalıklara ait klinik bilgilere ve yabancı dil bilgisine sahiptir.
3) Mesleki etik ilkeleri ve hasta haklarını benimser.
5) Koruyucu rehabilitasyon hizmetleri kapsamında görev alır, sağlıklı bireylerin yaşam kalitesini artırmaya yönelik uygulamalar yapar.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Fizyoterapi meslek bilgisi, temel tıp bilimleri bilgisi, hastalıklara ait klinik bilgilere ve yabancı dil bilgisine sahiptir.
3) Mesleki etik ilkeleri ve hasta haklarını benimser.
5) Koruyucu rehabilitasyon hizmetleri kapsamında görev alır, sağlıklı bireylerin yaşam kalitesini artırmaya yönelik uygulamalar yapar.

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım
Soru cevap/ Tartışma

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama)

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ara Sınavlar 1 % 40
Final 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 1 14 14
Ara Sınavlar 1 1 1
Final 1 1 1
Toplam İş Yükü 16