Fizyoterapi ve Rehabilitasyon | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | FTR317 | ||||||||
Ders İsmi: | İşitme ve Konuşma Bozuklukları ve Tedavisi | ||||||||
Ders Yarıyılı: | Bahar | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | TR | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Bölüm/Fakülte/Üniversite | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Dr.Öğr.Üyesi GAMZE AYDIN | ||||||||
Dersi Veren(ler): |
|
||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | İşitme ve konuşma sistemi anatomi ve fizyolojisini öğrenme. İşitme ve konuşma sisteminde meydana gelebilecek patolojileri ve nedenlerini öğrenme. İşitme ve konuşma patolojilerinin erken dönemde tahmin etme ve hastayı doğru yönlendirme. Vestibüler sistem özelliklerinden yararlanarak, hastayı rehabilitasyon öncesi değerlendirme. Vestibüler sistem özelliklerinden yararlanarak, rehabilitasyon programını oluşturma. |
Dersin İçeriği: | İşitme, ses, konuşma ve lisan fonksiyonlarının temel anatomi, fizyoloji, ve patolojisi Patolojilerin tanı ve rehabilitasyonuna yönelik çeşitli yaklaşım yöntemleri Sesin oluşumu Ses dalgaları (sinizoidal, kompleks, peryodik, aperyodik), frekans, şiddet, rezonans Kulak (dış-orta--iç kulak), larenks, vokal yol, respirasyon sistem, oral ve nazal kavite, artikülatörler Psiko-akustik İşitme problemlerinin subjektif ve objektif değerlendirilmesi Rehabilitasyonda konvansiyonel ve dijital amplifikasyonlar, koklearimplantasyon Çocuk ve erişkinler için total rehabilitasyon yöntemleri |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | İşitme, ses, konuşma ve lisan fonksiyonlarının temel anatomi, fizyoloji, ve patolojisi | yok |
2) | İşitme, ses, konuşma ve lisan fonksiyonlarının temel anatomi, fizyoloji, ve patolojisi | yok |
3) | Patolojilerin tanı ve rehabilitasyonuna yönelik çeşitli yaklaşım yöntemleri | yok |
4) | Patolojilerin tanı ve rehabilitasyonuna yönelik çeşitli yaklaşım yöntemleri | yok |
5) | Sesin oluşumu | yok |
6) | Sesin oluşumu | yok |
7) | Ses dalgaları (sinizoidal, kompleks, peryodik, aperyodik), frekans, şiddet, rezonans | yok |
8) | ara sınav | yok |
9) | Kulak (dış-orta--iç kulak), larenks, vokal yol, respirasyon sistem, oral ve nazal kavite, artikülatörler | yok |
10) | Psiko-akustik | yok |
11) | İşitme problemlerinin subjektif ve objektif değerlendirilmesi | yok |
12) | Rehabilitasyonda konvansiyonel ve dijital amplifikasyonlar, koklearimplantasyon | yok |
13) | Çocuk ve erişkinler için total rehabilitasyon yöntemleri | yok |
14) | Çocuk ve erişkinler için total rehabilitasyon yöntemleri | yok |
15) | final sınavı | yok |
Ders Notları / Kitaplar: | 1. Aksoy Songül, "Gecikmiş Konuşma", Türk ORL Klinikleri, Ankara 2002. 2. Ataş Ahmet, "Nörojenik Konuşma Bozuklukları", Türk ORL Klinikleri, Ankara 2002. |
Diğer Kaynaklar: | 3. Shames GH, Wiig EH, Second WA. "Human Communication Disorders An Introduction" Fourth Ed. USA, Macmillian College Company Inc, 1994. 4. Bloodstein O. "Speech Pathology: An Introduction, Second Ed. Houghton Mifflin Company, 1984 |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
4 |
---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | ||||
1) Fizyoterapi meslek bilgisi, temel tıp bilimleri bilgisi, hastalıklara ait klinik bilgilere ve yabancı dil bilgisine sahiptir. | ||||
3) Mesleki etik ilkeleri ve hasta haklarını benimser. | ||||
5) Koruyucu rehabilitasyon hizmetleri kapsamında görev alır, sağlıklı bireylerin yaşam kalitesini artırmaya yönelik uygulamalar yapar. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Fizyoterapi meslek bilgisi, temel tıp bilimleri bilgisi, hastalıklara ait klinik bilgilere ve yabancı dil bilgisine sahiptir. | |
3) | Mesleki etik ilkeleri ve hasta haklarını benimser. | |
5) | Koruyucu rehabilitasyon hizmetleri kapsamında görev alır, sağlıklı bireylerin yaşam kalitesini artırmaya yönelik uygulamalar yapar. |
Anlatım | |
Soru cevap/ Tartışma |
Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama) |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 1 | 14 | 14 |
Ara Sınavlar | 1 | 1 | 1 |
Final | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü | 16 |