Fizyoterapi ve Rehabilitasyon (YL) (Tezli) | |||||
Yüksek Lisans | TYYÇ: 7. Düzey | QF-EHEA: 2. Düzey | EQF-LLL: 7. Düzey |
Ders Kodu: | FTR502 | ||||||||
Ders İsmi: | Hareket Analizi ve Değerlendirme | ||||||||
Ders Yarıyılı: | Bahar | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | TR | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Zorunlu Ders | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Doç. Dr. EMİNE ATICI | ||||||||
Dersi Veren(ler): |
Dr.Öğr.Üyesi ÖZGÜR SÜRENKÖK Öğr.Gör. B.Öğretim Elemanı Dr.Öğr.Üyesi TÜLAY ÇEVİK Dr.Öğr.Üyesi AHMET CÜNEYT AKGÖL |
||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Bu dersin sonunda öğrenciler, ekstremiteler ve gövdenin anatomik yapıları ve mekanik özellikleri ile hareket yeteneğinin ve yürüme, koşma ile merdiven inip çıkma aktivitelerinin değerlendirilmesi ve patolojik durumların analizi konularında derinlemesine bilgi birikimi kazanacak ve ilgili konularda analitik düşünce yaklaşımı geliştireceklerdir. |
Dersin İçeriği: | Lokomotor hareketi gerçekleştiren kas, kemik, eklem, bağ ve tendonların yapı ve mekaniği, patolojik değişiklikleri ile yürüme, koşma ve merdiven çıkmanın biyomekanik özelliklerini inceler. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Final sınavı | Biomechanical Basis of Human Movement, Joseph Hamill, Kathleen Knutze |
1) | Yürüme Analizi ve Patolojik Yürüme | Biomechanical Basis of Human Movement, Joseph Hamill, Kathleen Knutze |
2) | Yürüme Analizi ve Patolojik Yürüme | Biomechanical Basis of Human Movement, Joseph Hamill, Kathleen Knutze |
3) | Yürüme Analizi ve Patolojik Yürüme | Biomechanical Basis of Human Movement, Joseph Hamill, Kathleen Knutze |
4) | Koşma biyomekaniği | Biomechanical Basis of Human Movement, Joseph Hamill, Kathleen Knutze |
5) | Ayak Bileği Eklemi Hareket Analizi | Biomechanical Basis of Human Movement, Joseph Hamill, Kathleen Knutze |
6) | Ayak Bileği Eklemi Hareket Analizi | Biomechanical Basis of Human Movement, Joseph Hamill, Kathleen Knutze |
7) | Vize sınavı | Biomechanical Basis of Human Movement, Joseph Hamill, Kathleen Knutze |
8) | Kalça Eklemi Hareket Analizi | Biomechanical Basis of Human Movement, Joseph Hamill, Kathleen Knutze |
9) | Omuz Eklemi Hareket Analizi | Biomechanical Basis of Human Movement, Joseph Hamill, Kathleen Knutze |
10) | Dirsek Eklemi Hareket Analizi | Biomechanical Basis of Human Movement, Joseph Hamill, Kathleen Knutze |
11) | Vaka çalışmaları | https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/ |
12) | Vaka çalışmaları | https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/ |
13) | Vaka çalışmaları | https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/ |
14) | Öğrenci sunumları | https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/ |
15) | Final sınavı | Biomechanical Basis of Human Movement, Joseph Hamill, Kathleen Knutze |
Ders Notları / Kitaplar: | Biomechanical Basis of Human Movement, Joseph Hamill, Kathleen Knutze |
Diğer Kaynaklar: | Biomechanical Basis of Human Movement, Joseph Hamill, Kathleen Knutze |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
---|---|---|
Program Kazanımları | ||
1) Programdan mezun olanlar Bilim Uzmanı ünvanı alacaklardır. | ||
1) Programdan mezun olan öğrenciler: kamu ve özel hastaneler, rehabilitasyon merkezleri, ortez-protez üniteleri, okullar, endüstri alanları, spor kulüpleri, huzur evleri, mesleki rehabilitasyon merkezleri, kaplıca merkezleri, termal oteller, engelli / özürlü merkezleri / okulları, fitnes merkezleri vb. yerlerde çalışabilir. | ||
1) Fizyoterapi ve rehabilitasyon eğitimi veren okulların lisans ve lisansüstü kuramsal / uygulamalı eğitimlerinin yürütülmesinde görev alabilirler. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Programdan mezun olanlar Bilim Uzmanı ünvanı alacaklardır. | 4 |
1) | Programdan mezun olan öğrenciler: kamu ve özel hastaneler, rehabilitasyon merkezleri, ortez-protez üniteleri, okullar, endüstri alanları, spor kulüpleri, huzur evleri, mesleki rehabilitasyon merkezleri, kaplıca merkezleri, termal oteller, engelli / özürlü merkezleri / okulları, fitnes merkezleri vb. yerlerde çalışabilir. | 2 |
1) | Fizyoterapi ve rehabilitasyon eğitimi veren okulların lisans ve lisansüstü kuramsal / uygulamalı eğitimlerinin yürütülmesinde görev alabilirler. | 4 |
Alan Çalışması | |
Bireysel çalışma ve ödevi | |
Ödev | |
Web Tabanlı Öğrenme |
Sözlü sınav | |
Bireysel Proje | |
Sunum |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ödev | 1 | % 30 |
Ara Sınavlar | 1 | % 30 |
Final | 1 | % 40 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 60 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 40 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 16 | 80 |
Sunum / Seminer | 16 | 80 |
Küçük Sınavlar | 16 | 16 |
Ara Sınavlar | 15 | 75 |
Final | 16 | 80 |
Toplam İş Yükü | 331 |