Dijital Oyun Tasarımı | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | SPOR017 | ||||||||
Ders İsmi: | Kick Boks | ||||||||
Ders Yarıyılı: |
Bahar |
||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | TR | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Üniversite/Yabancı Dil | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Dr.Öğr.Üyesi GÖKHAN ÇETİNKAYA | ||||||||
Dersi Veren(ler): |
|
||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Bu derste öğrencilerimize Kick Boks branşının içeriği teknikleri ve uygulamaları öğretilmektedir. |
Dersin İçeriği: | • Kick Boksun temel stillerini kullanır. • Kick Boksun işlevini, amaçlarını, felsefesini tanımlar. • Kick Boks sporunun bilimsel gelişimini ve diğer bilim dalları ile olan ilişkisini birbiri içerisinde kullanır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Kick Boks branşının dünyada ve ülkemizde tarihi gelişimi, temel kavramlar | - |
2) | Kategorilere Göre Oyun Kuralları | - |
3) | Gard duruşu ve yürüyüşler - Temel el teknikleri | - |
4) | Gard duruşu ve yürüyüşler - Temel el teknikleri | - |
5) | Temel ayak teknikleri | - |
6) | Temel ayak teknikleri | - |
7) | Temel ayak teknikleri | - |
8) | ARA SINAV | - |
9) | Temel bütünleşik el ve ayak teknikleri | - |
10) | Temel savunma çalışmaları | - |
11) | Temel taktik çalımalar | - |
12) | El ve ayak lapa (ellik/yastık) çalışmaları | - |
13) | El ve ayak lapa (ellik/yastık) çalışmaları | - |
14) | Müsabaka çalışmaları | - |
15) | Final |
Ders Notları / Kitaplar: | Kick Boks federasyonunun bilgi bankası Complete Kickboxing: The Fighter's Ultimate Guide to Techniques, Concepts, and Strategy for Sparring and Competition; Martina Sprague & Keith Livingston, 2004. 100 Essential Pad Drills For Kickboxing & MMA; Matthew Chapman; 2012 |
Diğer Kaynaklar: | Kick Boks federasyonunun bilgi bankası Complete Kickboxing: The Fighter's Ultimate Guide to Techniques, Concepts, and Strategy for Sparring and Competition; Martina Sprague & Keith Livingston, 2004. 100 Essential Pad Drills For Kickboxing & MMA; Matthew Chapman; 2012 |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||
1) Dijital oyun tasarımı süreçlerini etkileyen temel kavramları, teorileri ve metodolojileri kavrar. Oyun tasarımı tarihini ve kültürel bağlamlarını analiz edebilir. Oyun tasarımı ile ilişkili disiplinlerarası yaklaşımları ve teorik çerçeveleri kullanabilir. | |||
2) Oyun motorları ve yazılım araçlarını kullanarak interaktif oyun projeleri geliştirebilir. Görsel tasarım, kullanıcı deneyimi ve oyun mekaniği gibi uygulamalı alanlarda beceri kazanır. Hikaye anlatımı, karakter tasarımı ve dünyaların oluşturulması gibi yaratıcı süreçleri oyun tasarımıyla birleştirir. | |||
3) Dijital oyun tasarımı projelerinde liderlik, iş birliği ve proje yönetimi becerileri sergiler. Endüstri standartlarına uygun oyun tasarım dökümantasyonu ve prototipler oluşturabilir. Farklı platformlar ve kullanıcı grupları için yenilikçi, etik ve sürdürülebilir tasarım çözümleri geliştirebilir. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Dijital oyun tasarımı süreçlerini etkileyen temel kavramları, teorileri ve metodolojileri kavrar. Oyun tasarımı tarihini ve kültürel bağlamlarını analiz edebilir. Oyun tasarımı ile ilişkili disiplinlerarası yaklaşımları ve teorik çerçeveleri kullanabilir. | |
2) | Oyun motorları ve yazılım araçlarını kullanarak interaktif oyun projeleri geliştirebilir. Görsel tasarım, kullanıcı deneyimi ve oyun mekaniği gibi uygulamalı alanlarda beceri kazanır. Hikaye anlatımı, karakter tasarımı ve dünyaların oluşturulması gibi yaratıcı süreçleri oyun tasarımıyla birleştirir. | |
3) | Dijital oyun tasarımı projelerinde liderlik, iş birliği ve proje yönetimi becerileri sergiler. Endüstri standartlarına uygun oyun tasarım dökümantasyonu ve prototipler oluşturabilir. Farklı platformlar ve kullanıcı grupları için yenilikçi, etik ve sürdürülebilir tasarım çözümleri geliştirebilir. |
Alan Çalışması | |
Anlatım | |
Ders | |
Soru cevap/ Tartışma |
Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama) | |
Uygulama |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Saati | 13 | 39 |
Ara Sınavlar | 1 | 1 |
Final | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü | 41 |