ECE538 Analog Filtersİstanbul Okan ÜniversitesiAkademik Programlar Mekatronik Mühendisliği İngilizce (DR) (Lisans Dereceli)Öğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
Mekatronik Mühendisliği İngilizce (DR) (Lisans Dereceli)
Doktora TYYÇ: 8. Düzey QF-EHEA: 3. Düzey EQF-LLL: 8. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: ECE538
Ders İsmi: Analog Filters
Ders Yarıyılı: Bahar
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
3 10
Öğretim Dili: EN
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Bölüm Seçmeli
Dersin Seviyesi:
Doktora TYYÇ:8. Düzey QF-EHEA:3. Düzey EQF-LLL:8. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr.Öğr.Üyesi DİDEM KIVANÇ TÜRELİ
Dersi Veren(ler):
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Yükseltici devreleri analiz edebilmek ve tasarlayabilmek için gerekli olan temel kavramların tanınması.
Dersin İçeriği: Çok kademeli yükselteçler, FET ve BJT karma kademeli devreler. Yükselteçlerin frekans analizi. Fark yükselteci. Ortak mod bastırma oranı (CMRR). OP-AMPler, OP-AMP uygulamaları. Geri besleme. Güç yükselteçlerinin sınıflandırılması. A, B, C sınıfı güç yükselteçleri.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1) Yükselteçlerin frekans analizi.
2) Diferansiyel yükselteçleri analiz edebilmek.
3) OP-AMP devrelerini analiz edebilmek ve tasarlayabilmek.
4) Geribeslemeli devreleri analiz edebilmek.
5) Güç yükselteçlerini analiz edebilmek ve tasarlayabilmek.
6) Laboratuvar ortamında sinyal üretici ve doğru akım kaynaklarını kullanarak tranzistör ve OP-AMP devrelerini kurmak, multimetre ve osiloskop kullanarak bu devreler üzerinde ölçümler yapabilmek.
7) Laboratuvar deneylerini takım çalışması kullanarak tamamlayabilmek.
8) Laboratuvar deneylerinin sonuçlarını raporlama teknikleri kullanarak sunabilmek.
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
1) Çok katlı yükselteç devrelerini analiz edebilmek.
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Çok kademeli yükselteçler. FET ve BJT karma kademeli devreler.
2) Yükselteçlerin frekans analizi. Standart biçimde asimtotik çizimler.
3) Yükselteçlerin düşük frekans analizi.
4) Yükselteçlerin yüksek frekans analizi.
5) Fark yükselteci. Ortak mod bastırma oranı (CMRR).
6) OP-AMP’ların temel özellikleri.
7) OP-AMP uygulamaları (yükseltme, toplama, çıkartma, bağımlı gerilim ve akım kaynakları).
8) OP-AMP uygulamaları (integral, türev, hassas doğrultma) Yetişme hızı.
9) Geribesleme. Geri beslemenin yükselteç kazancı, kararlılık ve frekans bağlılığı üzerindeki etkisi.
10) Evirici ve evirici olmayan yükselticilerde geribeslemenin etkisi. Yansımış empedans metoduyla geribesleme örnekleri.
11) Güç yükselteçlerinin sınıflandırılması. Kabul edilebilir güç kaybı. Direnç yüklü A tipi güç yükselteci.
12) Transformatör bağlaşımlı yüklenen A sınıfı yükselteç. En yüksek çıkış gücü.
13) B sınıfı it-çek güç yükselteci. Eşlenik bakışım.
14) Tekrar

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: ELECTRONICS DEVICES AND CIRCUIT THEORY, Robert Boylestad and Louis Nashelsky, Prentice Hall, 2012.
Diğer Kaynaklar: http://web.mit.edu/klund/www/courses/filter.html
Kenall L. Su, Analog Filters, Springer Link 1996.

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

4

5

6

7

8

9

Program Kazanımları
1) Mühendislik problemlerinin çözümüne mekatroniğin disiplinler arası sinerjik yaklaşımını uygulayabilme bilgi ve becerisi
2) Mekatronik yaklaşımını kullanarak mekatronik ürünler ve sistemler tasarlayabilme becerisi
3) Var olan ürün ya da süreçleri mekatronik yaklaşımıyla analiz edip geliştirebilme bilgi ve becerisi
4) Etkin iletişim kurabilme ve diğer disiplinlerle takım çalışması yapabilme becerisi
5) Mühendisliği etik prensiplere uygun olarak yerine getirme anlayışı
6) Yerel ve küresel sosyoekonomik etkilerin farkında olarak teknolojiyi kullanma anlayışı
7) Yaşam boyu öğrenimin gerekliliğini bilme ve yerine getirme yaklaşımı

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Mühendislik problemlerinin çözümüne mekatroniğin disiplinler arası sinerjik yaklaşımını uygulayabilme bilgi ve becerisi
2) Mekatronik yaklaşımını kullanarak mekatronik ürünler ve sistemler tasarlayabilme becerisi
3) Var olan ürün ya da süreçleri mekatronik yaklaşımıyla analiz edip geliştirebilme bilgi ve becerisi
4) Etkin iletişim kurabilme ve diğer disiplinlerle takım çalışması yapabilme becerisi
5) Mühendisliği etik prensiplere uygun olarak yerine getirme anlayışı
6) Yerel ve küresel sosyoekonomik etkilerin farkında olarak teknolojiyi kullanma anlayışı
7) Yaşam boyu öğrenimin gerekliliğini bilme ve yerine getirme yaklaşımı

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım
Laboratuvar
Ödev
Uygulama (Modelleme, Tasarım, Maket, Simülasyon, Deney vs.)

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama)

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Laboratuar 10 % 25
Ara Sınavlar 1 % 25
Final 1 % 50
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 50
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 50
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 3 42
Laboratuvar 10 2 20
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 5 70
Ödevler 5 3 15
Ara Sınavlar 1 12 12
Final 1 12 12
Toplam İş Yükü 171