FTR512 İleri Tedavi Edici Egzersizlerİstanbul Okan ÜniversitesiAkademik Programlar Fizyoterapi ve Rehabilitasyon (YL) (Tezli)Öğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
Fizyoterapi ve Rehabilitasyon (YL) (Tezli)
Yüksek Lisans TYYÇ: 7. Düzey QF-EHEA: 2. Düzey EQF-LLL: 7. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: FTR512
Ders İsmi: İleri Tedavi Edici Egzersizler
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
4 0 4 14
Öğretim Dili: TR
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Zorunlu Ders
Dersin Seviyesi:
Yüksek Lisans TYYÇ:7. Düzey QF-EHEA:2. Düzey EQF-LLL:7. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Doç. Dr. EMİNE ATICI
Dersi Veren(ler): Dr.Öğr.Üyesi ÖZGÜR SÜRENKÖK
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: hastalıklara özgü değerlendirme ve tedavi methodları geliştirmek
Dersin İçeriği: Bu derste çeşitli hastalıklarda ve bozukluklarda tedavi
edici egzersizlerin uygulanma yöntemleri, endurans ve performans
bozukluklarının değerlendirilmesi ve tedavi prensipleri ele
alınmaktadır.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1) hastalığa özgü değerlendirme methodları geliştirmek
2) hastalığa özgü tedavi methodları geliştirmek
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) öğrenci sunumu https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/
1) değerlendirme yöntemleri NASM Essentials of Corrective Exercise Training: First Edition Revised 1st Edition, National Academy of Sports Medicine (NASM)
2) değerlendirme yöntemleri NASM Essentials of Corrective Exercise Training: First Edition Revised 1st Edition, National Academy of Sports Medicine (NASM)
3) endurans ve performans NASM Essentials of Corrective Exercise Training: First Edition Revised 1st Edition, National Academy of Sports Medicine (NASM)
4) endurans ve performans NASM Essentials of Corrective Exercise Training: First Edition Revised 1st Edition, National Academy of Sports Medicine (NASM)
5) fibromiyalji NASM Essentials of Corrective Exercise Training: First Edition Revised 1st Edition, National Academy of Sports Medicine (NASM)
6) fibromiyalji NASM Essentials of Corrective Exercise Training: First Edition Revised 1st Edition, National Academy of Sports Medicine (NASM)
7) vize sınavı NASM Essentials of Corrective Exercise Training: First Edition Revised 1st Edition, National Academy of Sports Medicine (NASM)
8) skolyoz egzersizleri NASM Essentials of Corrective Exercise Training: First Edition Revised 1st Edition, National Academy of Sports Medicine (NASM)
9) skolyoz egzersizleri NASM Essentials of Corrective Exercise Training: First Edition Revised 1st Edition, National Academy of Sports Medicine (NASM)
10) postür değerlendirmesi NASM Essentials of Corrective Exercise Training: First Edition Revised 1st Edition, National Academy of Sports Medicine (NASM)
11) postür değerlendirmesi NASM Essentials of Corrective Exercise Training: First Edition Revised 1st Edition, National Academy of Sports Medicine (NASM)
12) vaka çalışması https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/
13) vaka çalışması https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/
14) öğrenci sunumu https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/
15) öğrenci sunumu https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/
16) final sınavı NASM Essentials of Corrective Exercise Training: First Edition Revised 1st Edition, National Academy of Sports Medicine (NASM)

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: NASM Essentials of Corrective Exercise Training: First Edition Revised 1st Edition, National Academy of Sports Medicine (NASM)
Diğer Kaynaklar: NASM Essentials of Corrective Exercise Training: First Edition Revised 1st Edition, National Academy of Sports Medicine (NASM)

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

Program Kazanımları
1) Programdan mezun olanlar Bilim Uzmanı ünvanı alacaklardır.
1) Programdan mezun olan öğrenciler: kamu ve özel hastaneler, rehabilitasyon merkezleri, ortez-protez üniteleri, okullar, endüstri alanları, spor kulüpleri, huzur evleri, mesleki rehabilitasyon merkezleri, kaplıca merkezleri, termal oteller, engelli / özürlü merkezleri / okulları, fitnes merkezleri vb. yerlerde çalışabilir.
1) Fizyoterapi ve rehabilitasyon eğitimi veren okulların lisans ve lisansüstü kuramsal / uygulamalı eğitimlerinin yürütülmesinde görev alabilirler.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Programdan mezun olanlar Bilim Uzmanı ünvanı alacaklardır.
1) Programdan mezun olan öğrenciler: kamu ve özel hastaneler, rehabilitasyon merkezleri, ortez-protez üniteleri, okullar, endüstri alanları, spor kulüpleri, huzur evleri, mesleki rehabilitasyon merkezleri, kaplıca merkezleri, termal oteller, engelli / özürlü merkezleri / okulları, fitnes merkezleri vb. yerlerde çalışabilir. 4
1) Fizyoterapi ve rehabilitasyon eğitimi veren okulların lisans ve lisansüstü kuramsal / uygulamalı eğitimlerinin yürütülmesinde görev alabilirler. 2

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım
Ders

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama)
Ödev

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ödev 1 % 20
Ara Sınavlar 1 % 20
Final 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı İş Yükü
Laboratuvar 16 80
Sınıf Dışı Ders Çalışması 16 32
Sunum / Seminer 16 80
Ödevler 16 80
Ara Sınavlar 16 80
Final 16 80
Toplam İş Yükü 432