Mekatronik Mühendisliği İngilizce (DR) (Lisans Dereceli) | |||||
Doktora | TYYÇ: 8. Düzey | QF-EHEA: 3. Düzey | EQF-LLL: 8. Düzey |
Ders Kodu: | ECE547 | ||||||||
Ders İsmi: | Electromagnetic Modelling and Simulation | ||||||||
Ders Yarıyılı: | Bahar | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | EN | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Bölüm Seçmeli | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Dr.Öğr.Üyesi DİDEM KIVANÇ TÜRELİ | ||||||||
Dersi Veren(ler): |
Dr.Öğr.Üyesi NAZLI CANDAN |
||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Öğrencileri elektromanyetik sistem ve cihazların analizi, tasarımı ve optimizasyonu için elektromanyetik simülasyon yazılımını etkin bir şekilde kullanmak için gerekli pratik beceri ve bilgilerle donatmak. |
Dersin İçeriği: | Elektromanyetik Modellemede Temel Kavramlar, Elektromanyetik simülasyon yazılımlarının kullanımı, Meshleme Teknikleri, Sınır Koşulları ve Uyarım Kurulumu, Simülasyon Çözücüler ve Algoritmalar. Simülasyon Sonuçlarının Son İşlemleri ve Analizi, Anten Simülasyonu ve Tasarımı, RF ve Mikrodalga Devre Simülasyonu, İletim Hattı ve Dalga Kılavuzu Simülasyonu, Elektromanyetik Uyumluluk (EMC) Analizi, Elektromanyetik Simülasyonda İleri Konular ve Örnek Olaylar |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Introduction to Electromagnetic Simulation Software | Yoktur. |
2) | Elektromanyetik Modellemede Temel Kavramlar | Ders kitabının uygun bölümünün okunması. |
3) | Simülasyon Projelerinin Kurulumu | Ders kitabının uygun bölümünün okunması. |
4) | Elektromanyetik Simülasyon için Meshleme Teknikleri | Ders kitabının uygun bölümünün okunması. |
5) | Sınır Koşulları ve Uyarma Kurulumu | Ders kitabının uygun bölümünün okunması. |
6) | Simülasyon Çözücüler ve Algoritmalar | Ders kitabının uygun bölümünün okunması. |
7) | Simülasyon Sonuçlarının Son İşleme ve Analizi | Ders kitabının uygun bölümünün okunması. |
8) | Anten Simülasyonu ve Tasarımı | Ders kitabının uygun bölümünün okunması. |
9) | Vize | Tekrar. |
10) | RF ve Mikrodalga Devre Simülasyonu | Ders kitabının uygun bölümünün okunması. |
11) | İletim Hattı ve Dalga Kılavuzu Simülasyonu | Ders kitabının uygun bölümünün okunması. |
12) | Elektromanyetik Uyumluluk (EMC) Analizi | Ders kitabının uygun bölümünün okunması. |
13) | Elektromanyetik Simülasyonda İleri Konular ve Örnek Olaylar | Ders kitabının uygun bölümünün okunması. |
14) | Final | Tekrar. |
Ders Notları / Kitaplar: | A first course in finite element method by D.D. Logan |
Diğer Kaynaklar: | A first course in finite elements. by J. Fish and T. Belytschko |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
4 |
2 |
3 |
||
---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | ||||||
1) Mühendislik problemlerinin çözümüne mekatroniğin disiplinler arası sinerjik yaklaşımını uygulayabilme bilgi ve becerisi | ||||||
2) Mekatronik yaklaşımını kullanarak mekatronik ürünler ve sistemler tasarlayabilme becerisi | ||||||
3) Var olan ürün ya da süreçleri mekatronik yaklaşımıyla analiz edip geliştirebilme bilgi ve becerisi | ||||||
4) Etkin iletişim kurabilme ve diğer disiplinlerle takım çalışması yapabilme becerisi | ||||||
5) Mühendisliği etik prensiplere uygun olarak yerine getirme anlayışı | ||||||
6) Yerel ve küresel sosyoekonomik etkilerin farkında olarak teknolojiyi kullanma anlayışı | ||||||
7) Yaşam boyu öğrenimin gerekliliğini bilme ve yerine getirme yaklaşımı |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Mühendislik problemlerinin çözümüne mekatroniğin disiplinler arası sinerjik yaklaşımını uygulayabilme bilgi ve becerisi | |
2) | Mekatronik yaklaşımını kullanarak mekatronik ürünler ve sistemler tasarlayabilme becerisi | |
3) | Var olan ürün ya da süreçleri mekatronik yaklaşımıyla analiz edip geliştirebilme bilgi ve becerisi | |
4) | Etkin iletişim kurabilme ve diğer disiplinlerle takım çalışması yapabilme becerisi | |
5) | Mühendisliği etik prensiplere uygun olarak yerine getirme anlayışı | |
6) | Yerel ve küresel sosyoekonomik etkilerin farkında olarak teknolojiyi kullanma anlayışı | |
7) | Yaşam boyu öğrenimin gerekliliğini bilme ve yerine getirme yaklaşımı |
Anlatım | |
Ders | |
Grup çalışması ve ödevi |
Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama) | |
Bireysel Proje |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Projeler | 1 | % 30 |
Ara Sınavlar | 1 | % 30 |
Final | 1 | % 40 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 60 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 40 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 15 | 3 | 45 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 9 | 5 | 45 |
Ödevler | 7 | 5 | 35 |
Ara Sınavlar | 1 | 7 | 7 |
Final | 1 | 8 | 8 |
Toplam İş Yükü | 140 |