ISLT210 Kurumsal Sürdürülebilirlik Yönetimiİstanbul Okan ÜniversitesiAkademik Programlar Uluslararası İlişkilerÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
Uluslararası İlişkiler
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: ISLT210
Ders İsmi: Kurumsal Sürdürülebilirlik Yönetimi
Ders Yarıyılı: Bahar
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
3 6
Öğretim Dili: TR
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Fakülte Seçmeli
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr.Öğr.Üyesi CANAN KOÇER DURMAZ
Dersi Veren(ler): Dr.Öğr.Üyesi CANAN KOÇER DURMAZ
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Bu dersin amacı, sürdürülebilirliğin işletme fonksiyonları ve stratejilerine nasıl entegre edileceğinin incelenmesidir.
Dersin İçeriği: Bu ders; Derse Giriş, Sürdürülebilirlik ile ilgili Temel Kavramlar, Kurumsal Sürdürülebilirlik Teorileri, Kurumsal Sürdürülebilirlik Teorileri, Strateji-Sürdürülebilirlik İlişkisi, Strateji-Sürdürülebilirlik İlişkisi, Üretim Süreci, AR-Ge, Operasyon ve Lojistik Süreçlerinde Sürdürülebilirlik, İnsan Kaynakları, Pazarlama ve IT Fonksiyonlarına Sürdürülebilirliği Entegre Etme, Risk Yönetimi ve Sürdürülebilirlik, Sürdürülebilirlik İletişimi, Sürdürülebilirlik Mekanizmaları, Sürdürülebilirlik ve İnovasyon, Sosyal Girişimcilik; konularını içermektedir.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1) Sürdürülebilirlik ilgili temel kavramları açıklayabilmek
2) Sürdürülebilirliği, paydaş teorisi çerçevesinde değerlendirebilmek
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
1) Sürdürülebilirlik sertifikasyonlarını tanımlayabilmek
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
1) Sürdürülebilirliği, işletme fonksiyonlarına nasıl entegre edeceğini tartışabilmek
Alana Özgü Yetkinlik
1) Sürdürülebilir üretim sürecini açıklayabilmek, İnsan kaynakları yönetimi vasıtasıyla sürdürülebilirlik kültürünün yayılmasını tartışabilmek, AR-GE'nin sürdürülebilir iş süreçleri ve tasarımında rolünü açıklayabilmek, Operasyon yönetimi ve lojistikte sürdürülebilirlik araçlarını açıklayabilmek, Pazarlama ve satış fonksiyonlarına sürdürülebilirliğin entegre edilmesini tartışabilmek
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Derse giriş yok
2) Sürdürülebilirlik ile ilgili Temel Kavramlar yok
3) Kurumsal Sürdürülebilirlik Teorileri yok
4) Kurumsal Sürdürülebilirlik Teorileri yok
5) Strateji-Sürdürülebilirlik İlişkisi yok
6) Strateji-Sürdürülebilirlik İlişkisi yok
7) Üretim Süreci, AR-Ge, Operasyon ve Lojistik Süreçlerinde Sürdürülebilirlik yok
8) Vize sınavı yok
9) İnsan Kaynakları ,Pazarlama ve IT Fonksiyonlarına Sürdürülebilirliği Entegre Etme yok
10) Risk Yönetimi ve Sürdürülebilirlik yok
11) Sürdürülebilirlik İletişimi yok
12) Sürdürülebilirlik Mekanizmaları yok
13) Sürdürülebilirlik ve Inovasyon yok
14) Sosyal Girişimcilik yok
15) Final sınavı yok

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: edited by Andreas Rasche, Arno Kourula, Jeremy Moon, Mette Morsing. (2023) Corporate Sustainability: Managing Responsible Business in a Globalised World, Cambridge University Press.
Diğer Kaynaklar: edited by Andreas Rasche, Arno Kourula, Jeremy Moon, Mette Morsing. (2023) Corporate Sustainability: Managing Responsible Business in a Globalised World, Cambridge University Press.

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

4

5

Program Kazanımları
1) Öğrenciler disiplinin gelişim süreci, yeni ve belirleyici kavramları, bilimsel metodolojisi, teori ve modelleri dahil olmak üzere, Uluslararası İlişkiler alanına ilişkin temel nitelikteki bilgiyi açıklayabilmek yetisi kazanırlar.
2) Öğrenciler ilgili alanlarda nicel ve nitel verileri toplamak ve analiz etmek üzere uygun araçları ve analitik teknikleri kullanabilmek, sonuçları yorumlayabilmek ve çözüm önerebilmek yetisi kazanırlar.
3) Öğrenciler Türkiye siyaseti, karşılaştırmalı siyaset, uluslararası ilişkiler, diplomasi tarih ve dış politika alanlarının kavramlarını sınıflandırabilmek yetisi kazanırlar.
4) Öğrenciler güncel sosyo-ekonomik ve siyasi gelişmeler, dış politika ve çatışma çözümü ile ilgili konuların yerel ve küresel dinamiklerini analiz ederek eleştirel değerlendirmeye tabi tutabilmek yetisi kazanırlar.
5) Öğrenciler kendi işini başarılı bir biçimde kurmak ve geliştirmek üzere girişimcilik fırsatlarını ve deneyimini keşfedebilmek ve yaratabilmek yetisi kazanırlar.
6) Öğrenciler bilgilerini uluslararası kurumlar ve çok-kültürlü ortamlarda uygulayabilmek ve farklı disiplinlerin bilgilerini sentezleyip birbirleriyle ilişkilendirerek yeni sonuçlara ulaşabilmeyi mümkün kılan disiplinler arası bir yaklaşım geliştirebilmek yetisi kazanırlar.
7) Öğrenciler alanla ilgili, İngilizce yazılmış belgelerin içeriğini tercüme edip açıklayabilmek yetisi kazanırlar.
8) Öğrenciler insan hakları ve çok-kültürlü çeşitliliğe değer verip bu ilke ve değerleri savunabilmenin yanı sıra; toplumsal ve mesleki alanlardaki farklı kültürel altyapıya sahip bireylerle empatik bir yaklaşımla iletişim kurabilmek yetisi kazanırlar.
9) Öğrenciler kişisel, mesleki, toplumsal ve iş etiği standartlarını ortaya koyabilmek, ilgili alanlardaki çeşitli uygulamaların etik boyutlarını değerlendirebilmek, ve topluma değer katma sürecinde etik davranışın öneminin farkında olabilmek yetisi kazanırlar.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Öğrenciler disiplinin gelişim süreci, yeni ve belirleyici kavramları, bilimsel metodolojisi, teori ve modelleri dahil olmak üzere, Uluslararası İlişkiler alanına ilişkin temel nitelikteki bilgiyi açıklayabilmek yetisi kazanırlar.
2) Öğrenciler ilgili alanlarda nicel ve nitel verileri toplamak ve analiz etmek üzere uygun araçları ve analitik teknikleri kullanabilmek, sonuçları yorumlayabilmek ve çözüm önerebilmek yetisi kazanırlar.
3) Öğrenciler Türkiye siyaseti, karşılaştırmalı siyaset, uluslararası ilişkiler, diplomasi tarih ve dış politika alanlarının kavramlarını sınıflandırabilmek yetisi kazanırlar.
4) Öğrenciler güncel sosyo-ekonomik ve siyasi gelişmeler, dış politika ve çatışma çözümü ile ilgili konuların yerel ve küresel dinamiklerini analiz ederek eleştirel değerlendirmeye tabi tutabilmek yetisi kazanırlar.
5) Öğrenciler kendi işini başarılı bir biçimde kurmak ve geliştirmek üzere girişimcilik fırsatlarını ve deneyimini keşfedebilmek ve yaratabilmek yetisi kazanırlar.
6) Öğrenciler bilgilerini uluslararası kurumlar ve çok-kültürlü ortamlarda uygulayabilmek ve farklı disiplinlerin bilgilerini sentezleyip birbirleriyle ilişkilendirerek yeni sonuçlara ulaşabilmeyi mümkün kılan disiplinler arası bir yaklaşım geliştirebilmek yetisi kazanırlar.
7) Öğrenciler alanla ilgili, İngilizce yazılmış belgelerin içeriğini tercüme edip açıklayabilmek yetisi kazanırlar.
8) Öğrenciler insan hakları ve çok-kültürlü çeşitliliğe değer verip bu ilke ve değerleri savunabilmenin yanı sıra; toplumsal ve mesleki alanlardaki farklı kültürel altyapıya sahip bireylerle empatik bir yaklaşımla iletişim kurabilmek yetisi kazanırlar.
9) Öğrenciler kişisel, mesleki, toplumsal ve iş etiği standartlarını ortaya koyabilmek, ilgili alanlardaki çeşitli uygulamaların etik boyutlarını değerlendirebilmek, ve topluma değer katma sürecinde etik davranışın öneminin farkında olabilmek yetisi kazanırlar.

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım
Beyin fırtınası /Altı şapka
Bireysel çalışma ve ödevi
Ders
Okuma
Ödev
Soru cevap/ Tartışma

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama)
Ödev
Sunum
Örnek olay sunma

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ödev 4 % 10
Ara Sınavlar 1 % 30
Final 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100