Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
• Ders içeriğini inceler.
• Mikroekonomi kavramını inceler.
• Ders izlencesini inceler.
• Temel mikroekonomi kavramını tartışır.
• Mikroekonomi modellerini tartışır.
|
YOK |
2) |
• Firsat maliyeti kavramını tanımlar.
• Uretim faktorlerini inceler.
• Ekonomik degiskenleri şema üzerinde gösterir.
• Model kavramını tanımlar.
• Bireysel ekonomik kararlari değerlendirir.
• Uretim Olanaklari Egrisi modelini değerlendirir.
• Positif ekonomi anlamini değerlendirir.
|
|
3) |
• FİYAT MEKANİZMASI: TALEP, ARZ VE FİYAT
• Talep fonksiyonunu değerlendirir.
• Fiyat ve tuketici davranisini tartisir.
• Arz fonksiyonunu tartisir.
• Fiyat ve uretici davranisini değerlendirir.
• Denge fiyat ve miktarini tanimlar.
• Sayisal orneklarla bilgilerini analitik olarak tanimlar. |
|
4) |
Talep ve Arz Modeline devam edildi. |
|
5) |
• Firma kavramini değerlendirir.
• Uretim kararlari ve modelini tartisir.
|
|
6) |
• Maliyet degiskenlerini tanımlar.
• Uretim ve maliyet iliskisini hem kisa donem hem de uzun donem icin tartisir.
• Uretim ve maliyet fonksiyonlarini cizer.
• Guncel tekil firmalara ait ornekleri analiz eder.
|
|
7) |
• Neoklasik modelde uretimi tanımlar.
• Tam rekabet piyasasini açıklar.
• Tam rekabet piyasasinda denge kavramini açıklar.
• Statik analiz/dinamik analiz farklarinin denge durumlari ile iliskisini
açıklar.
• Orneklerle bilgisini pekistirir. |
|
8) |
• Vize sınavı ile öğrenciler değerlendirilir.
|
|
9) |
• Eksik rekabet piyasalarini listeler.
Eksik rekabet piyasalarinin farklarini tartisir.
Monopol piyasasini tanimlar.
Gunluk hayattan orneklerle bilgisini pekistirir.
|
|
10) |
• Tum eksik rekabet piyasalarini tanimlar.
• Nedenlerine göre çeşitlerini listeler.
• Farkli piyasalari inceler.
|
|
11) |
• Uretim faktorleri piyasalari kavramını tanır.
• Emek piyasasinda bireysel kararlari tartışır.
• Emek piyasasinda dengeyi aciklar ve cizer.
• Emek piyasasi urun piyasasi iliskisini tanimlar ve inceler. |
|
12) |
• Sermaye (kapital) uretim faktorunu açıklar.
• Sabit sermaye ve finansal sermaye farkini inceler.
• Sermaye talep ve arzinin sermayenin fiyatini nasil belirledigini grafiklerle analiz eder.
• Dunyadan ornekleri analiz etmek icin bilgisini kullanir.
|
|
13) |
• Bireysel kararlari firma kararlarini ve tekil piyasa kararlarini tanır.
• Firma davranislarini inceler.
• Firma piyasa ilişkisini değerlendirir.
• Firma ve piyasa yapisi iliskisini tanımlar.
• Firma turlerini ve gelisimini değerlendirir.
• Guncel orneklerle firma turlerini ve piyasalari sınıflandırır.
• Kazandigi bilgileri guncel ornekler uzerinden pekistirir. |
|
14) |
• Tekrar |
|
15) |
• Final sınavı ile öğrenciler değerlendirilir. |
Final sınavına yönelik çalışma |
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Öğrenciler disiplinin gelişim süreci, yeni ve belirleyici kavramları, bilimsel metodolojisi, teori ve modelleri dahil olmak üzere, Uluslararası İlişkiler alanına ilişkin temel nitelikteki bilgiyi açıklayabilmek yetisi kazanırlar. |
3 |
2) |
Öğrenciler ilgili alanlarda nicel ve nitel verileri toplamak ve analiz etmek üzere uygun araçları ve analitik teknikleri kullanabilmek, sonuçları yorumlayabilmek ve çözüm önerebilmek yetisi kazanırlar. |
3 |
3) |
Öğrenciler Türkiye siyaseti, karşılaştırmalı siyaset, uluslararası ilişkiler, diplomasi tarih ve dış politika alanlarının kavramlarını sınıflandırabilmek yetisi kazanırlar. |
3 |
4) |
Öğrenciler güncel sosyo-ekonomik ve siyasi gelişmeler, dış politika ve çatışma çözümü ile ilgili konuların yerel ve küresel dinamiklerini analiz ederek eleştirel değerlendirmeye tabi tutabilmek yetisi kazanırlar. |
3 |
5) |
Öğrenciler kendi işini başarılı bir biçimde kurmak ve geliştirmek üzere girişimcilik fırsatlarını ve deneyimini keşfedebilmek ve yaratabilmek yetisi kazanırlar. |
3 |
6) |
Öğrenciler bilgilerini uluslararası kurumlar ve çok-kültürlü ortamlarda uygulayabilmek ve farklı disiplinlerin bilgilerini sentezleyip birbirleriyle ilişkilendirerek yeni sonuçlara ulaşabilmeyi mümkün kılan disiplinler arası bir yaklaşım geliştirebilmek yetisi kazanırlar. |
3 |
7) |
Öğrenciler alanla ilgili, İngilizce yazılmış belgelerin içeriğini tercüme edip açıklayabilmek yetisi kazanırlar. |
3 |
8) |
Öğrenciler insan hakları ve çok-kültürlü çeşitliliğe değer verip bu ilke ve değerleri savunabilmenin yanı sıra; toplumsal ve mesleki alanlardaki farklı kültürel altyapıya sahip bireylerle empatik bir yaklaşımla iletişim kurabilmek yetisi kazanırlar. |
3 |
9) |
Öğrenciler kişisel, mesleki, toplumsal ve iş etiği standartlarını ortaya koyabilmek, ilgili alanlardaki çeşitli uygulamaların etik boyutlarını değerlendirebilmek, ve topluma değer katma sürecinde etik davranışın öneminin farkında olabilmek yetisi kazanırlar. |
3 |