Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Giriş: Derse genel bir bakış. |
Okuma: Tümay Ertek, Bölüm 1 |
2) |
Milli gelir, nominal/reel GSYİH-GSMH, GSYİH ölçümünde üretim-gelir-harcamalar yaklaşımı, milli gelir hesap özdeşliği, kişi başına düşen gelir, uluslararası gelir karşılaştırmaları, satın alma gücü paritesine göre gelir, milli gelir ölçümündeki bazı güçlükler. |
Okuma: Tümay Ertek, Bölüm 2 |
3) |
Milli gelir, nominal/reel GSYİH-GSMH, GSYİH ölçümünde üretim-gelir-harcamalar yaklaşımı, milli gelir hesap özdeşliği, kişi başına düşen gelir, uluslararası gelir karşılaştırmaları, satın alma gücü paritesine göre gelir, milli gelir ölçümündeki bazı güçlükler. |
Okuma: Tümay Ertek, Bölüm 2
|
4) |
Ekonomik büyüme, konjonktürel dalgalanmalar, enflasyon, TÜFE-ÜFE-GSYİH Deflatörü, enflasyonun ölçülmesinin ekonomideki önemi, nominal vs reel ücret, nominal vs reel faiz, işgücü, işsizlik oranı, hane halkı işgücü anketi, eksik istihdam, işücüne katılım oranı, istihdam-nüfus oranı, işsizlik türleri, doğal işsizlik, tam istihdam kavramı. |
Okuma: Tümay Ertek, Bölüm 3 |
5) |
Ekonomik büyüme, konjonktürel dalgalanmalar, enflasyon, TÜFE-ÜFE-GSYİH Deflatörü, enflasyonun ölçülmesinin ekonomideki önemi, nominal vs reel ücret, nominal vs reel faiz, işgücü, işsizlik oranı, hane halkı işgücü anketi, eksik istihdam, işgücüne katılım oranı, istihdam-nüfus oranı, işsizlik türleri, doğal işsizlik, tam istihdam kavramı. |
Okuma: Tümay Ertek, Bölüm 3 |
6) |
Ekonomik büyüme, konjonktürel dalgalanmalar, enflasyon, TÜFE-ÜFE-GSYİH Deflatörü, enflasyonun ölçülmesinin ekonomideki önemi, nominal vs reel ücret, nominal vs reel faiz, işgücü, işsizlik oranı, hane halkı işgücü anketi, eksik istihdam, işgücüne katılım oranı, istihdam-nüfus oranı, işsizlik türleri, doğal işsizlik, tam istihdam kavramı. |
Okuma: Tümay Ertek, Bölüm 3 |
7) |
Tüketim harcamalarını belirleyen faktörler, tüketim talebi-tasarruf arzı, tüketim-tasarruf fonksiyonu, otonom vs. uyarılmış tüketim harcamaları, marjinal tüketim eğilimi, ortalama tüketim eğilimi, yatırım harcamaları, kamu harcamaları, net ihracat, içsel ve dışsal değişkenler, toplam gelir-toplam harcamalar (AI-AE) modeli, makroekonomik denge, tam istihdam seviyesinde makroekonomik denge, deflasyonist ve enflasyonist açık, otonom harcamalar çarpanı, yatırım çarpanı. |
Okuma: Tümay Ertek, Bölüm 5 |
8) |
Vize sınavı. |
|
9) |
Tüketim harcamalarını belirleyen faktörler, tüketim talebi-tasarruf arzı, tüketim-tasarruf fonksiyonu, otonom vs. uyarılmış tüketim harcamaları, marjinal tüketim eğilimi, ortalama tüketim eğilimi, yatırım harcamaları, kamu harcamaları, net ihracat, içsel ve dışsal değişkenler, toplam gelir-toplam harcamalar (AI-AE) modeli, makroekonomik denge, tam istihdam seviyesinde makroekonomik denge, deflasyonist ve enflasyonist açık, otonom harcamalar çarpanı, yatırım çarpanı. |
Okuma: Tümay Ertek, Bölüm 5 |
10) |
Tüketim harcamalarını belirleyen faktörler, tüketim talebi-tasarruf arzı, tüketim-tasarruf fonksiyonu, otonom vs. uyarılmış tüketim harcamaları, marjinal tüketim eğilimi, ortalama tüketim eğilimi, yatırım harcamaları, kamu harcamaları, net ihracat, içsel ve dışsal değişkenler, toplam gelir-toplam harcamalar (AI-AE) modeli, makroekonomik denge, tam istihdam seviyesinde makroekonomik denge, deflasyonist ve enflasyonist açık, otonom harcamalar çarpanı, yatırım çarpanı.
|
Okuma: Tümay Ertek, Bölüm 5
|
11) |
Kamu (devlet) bütçesi, maliye politikası, kamu (devlet) harcamaları çarpanı, vergi çarpanı, denk bütçe çarpanı. |
Okuma: Tümay Ertek, Bölüm 6 |
12) |
Toplam talep (AD), toplam talep eğrisi, toplam talepte değişmeler, toplam arz (AS), kısa dönem arz eğrisi (SRAS), uzun dönem arz eğrisi (LRAS), toplam arzdaki değişmeler, toplam talep-toplam arz (AD-AS) modeli, ekonomide gelir ve fiyat düzeyinin belirlenmesi, makroekonomik denge, talep yönlü ekonomi politikaları, arz yönlü ekonomi politikaları, stagflasyon. |
Okuma: Tümay Ertek, Bölüm 4 |
13) |
Toplam talep (AD), toplam talep eğrisi, toplam talepte değişmeler, toplam arz (AS), kısa dönem arz eğrisi (SRAS), uzun dönem arz eğrisi (LRAS), toplam arzdaki değişmeler, toplam talep-toplam arz (AD-AS) modeli, ekonomide gelir ve fiyat düzeyinin belirlenmesi, makroekonomik denge, talep yönlü ekonomi politikaları, arz yönlü ekonomi politikaları, stagflasyon.
|
Okuma: Tümay Ertek, Bölüm 4 |
14) |
Nedenlerine göre enflasyon çeşitleri, enflasyonun ekonomi üzerindeki etkileri, Phillips eğrisi, enflasyonla mücadele politikaları. |
Okuma: Tümay Ertek, Bölüm 9 |
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
disiplinin gelişim süreci, yeni ve belirleyici kavramları, bilimsel metodolojisi, teori ve modelleri dahil olmak üzere, uluslararası ticaret alanına ilişkin temel nitelikteki bilgiyi açıklayabilmek |
4 |
2) |
ilgili alanlarda nicel ve nitel verileri toplamak ve analiz etmek üzere uygun araçları ve analitik teknikleri kullanabilmek, sonuçları yorumlayabilmek ve çözüm önerebilmek,. |
4 |
3) |
değişen küresel ticaret doğrultusunda uluslararası ticaret teorilerini, gerçek iş dünyası fonksiyonları ile bağdaştırmak ve dünya ticaret sistemlerindeki önemli yeni gelişmeleri yorumlayabilmek ve aynı zamanda ekonomik gelişme ile dış ticaret arasındaki etkileşimi yorumlayabilmek |
3 |
4) |
uluslararası işletme ve ticaret sisteminin vizyonuna sahip olmak, aynı zamanda dış ticaret ile igili olan lojistik yönetimi hakkında bilgi sahibi olmak, ve aynı zamanda dış ticaret, sigorta ve riske konu olan ürün ve hizmetlerin dış ticaret finansmanını açıklayabilmek |
3 |
5) |
kendi işini başarılı bir biçimde kurmak ve geliştirmek üzere girişimcilik fırsatlarını ve deneyimini keşfedebilmek ve yaratabilmek, |
3 |
6) |
dış ticarete konu olan ürün ve hizmetlerin ulusal ve uluslararası düzeyde kalite ve standartlarının özellik ve niteliklerini tanımlayabilmek |
2 |
7) |
alanla igili, İngilizce yazılmış belgelerin içeriğini tercüme edip açıklayabilmek |
2 |
8) |
ticaret politikasının; tarifler, tarife dışı engeller, devlet destekleri, uluslararası anlaşmalar, uluslararası örgüt ve kuruluşlar, e-ticaret gibi temel araçlarını ve bu araçların dış ticaret politikasına etkilerini tanımlayabilmek |
4 |
9) |
kişisel, mesleki, toplumsal ve iş etiği standartlarını ortaya koyabilmek, ilgili alanlardaki çeşitli uygulamaların etik boyutlarını değerlendirebilmek, ve topluma değer katma sürecinde etik davranışın öneminin farkında olabilmek |
4 |