Görsel İletişim Tasarımı | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | GIT354 | ||||||||
Ders İsmi: | Ambalaj Tasarımı | ||||||||
Ders Yarıyılı: |
Bahar |
||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | TR | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Bölüm Seçmeli | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Dr.Öğr.Üyesi SEDEF BİNGÖL ÇETİNKAYA | ||||||||
Dersi Veren(ler): | |||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Ders, ürün ambalaj ilişkisinin teorik bilgileri ve pratik uygulamalarla öğrenciye aktarılmasını içerir. |
Dersin İçeriği: | Ders, ürün ambalaj ilişkisinin teorik bilgileri ve pratik uygulamalarla öğrenciye aktarılmasını içerir. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Ders izlencesinin paylaşılması ve dersin işleyişinin açıklanması. | - |
2) | Ambalajın özellikleri, amacı, önemi. Ambalaj tasarım öncesi, ürün ve tasarım örnekleri hakkında bilgilendirme – Araştırma projesinin verilmesi | - |
3) | Ambalaj Tasarımda rengin psikolojik etkisi, hedef kitle. Araştırma Ödevinin Sunumu | - |
4) | Birinci Uygulama Projesi. Araştırma ve ilk uygulama çalışmalarına başlangıç. | - |
5) | Ambalaj Tasarımda yüzey ve form ilişkisi, kutu çeşitleri, malzeme seçimi ve ürüne olan etkisinin araştırılması. Birinci proje fikir ve eskizlerin değerlendirilmesi revizyonların verilmesi. | - |
6) | Birinci Uygulama projesi. Eskizlerinin ve onaylanmış maketlerin değerlendirmesi, teslim öncesi son revizyonların verilmesi. | - |
7) | Birinci proje teslimi. İkinci Uygulama Projesi için araştırma (Ambalaj Tasarımda bıçak ve kalıp ve değişik form yüzeyli ambalajların incelenip bıçaklarının çizilmesi. | - |
8) | İkinci proje eskizlerinin ve onaylanmış maketlerin değerlendirmesi, teslim öncesi son revizyonların verilmesi. | - |
9) | VİZE / İkinci proje teslimi | - |
10) | Üçüncü Uygulama Projesi. Etiket tanımı, ambalaj üzeri etiketleri, çeşitleri | - |
11) | Üçüncü proje fikir ve eskizlerin değerlendirilmesi, revizyonların verilmesi. | - |
12) | Üçüncü proje fikir ve eskizlerin değerlendirilmesi, revizyonların verilmesi. | - |
13) | Üçüncü proje hakkında son değerlendirmeler | - |
14) | Üçüncü proje teslimi (FİNAL) | - |
Ders Notları / Kitaplar: | yok |
Diğer Kaynaklar: | yok |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
4 |
|
---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||
3) Görsel İletişim tasarımı alanında kullanılan dijital ve geleneksel üretim teknikleriyle ilgili bilgi ve uygulama deneyimine sahibi olmak | |||||
4) Bireysel veya grup içerisinde, görsel tasarım alanında özgün eserler yaratmak, üretim süreçlerinin araştırma, uygulama, değerlendirme aşamalarında etkin bir rol oynamak, eserlerini farklı mecralar aracılığıyla toplumla paylaşmak | |||||
5) Görsel iletişim tasarımıyla ilgili karmaşık sorunları analiz etmek ve kendi çalışmaları hakkında eleştirel mesafeye sahip olmak ve değerlendirmeler yapmak | |||||
6) Fotoğraf, video, yayın tasarımı, arayüz ve etkileşim tasarımı ile ilgili görsel iletişim sorunlarını tanımlayabilmek, analiz edebilmek, çözümleyebilmek, yaratıcı tasarım önerileri üretebilmek | |||||
7) Görsel iletişim alanında etkin bir aktör olarak alanındaki toplumsal ve etik değerlere sahip olmak | |||||
8) Görsel İletişim Tasarımı alanında ulusal ve uluslararası gelişmeleri takip etmek, analiz etmek ve yorumlayabilmek |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
3) | Görsel İletişim tasarımı alanında kullanılan dijital ve geleneksel üretim teknikleriyle ilgili bilgi ve uygulama deneyimine sahibi olmak | 5 |
4) | Bireysel veya grup içerisinde, görsel tasarım alanında özgün eserler yaratmak, üretim süreçlerinin araştırma, uygulama, değerlendirme aşamalarında etkin bir rol oynamak, eserlerini farklı mecralar aracılığıyla toplumla paylaşmak | 5 |
5) | Görsel iletişim tasarımıyla ilgili karmaşık sorunları analiz etmek ve kendi çalışmaları hakkında eleştirel mesafeye sahip olmak ve değerlendirmeler yapmak | 5 |
6) | Fotoğraf, video, yayın tasarımı, arayüz ve etkileşim tasarımı ile ilgili görsel iletişim sorunlarını tanımlayabilmek, analiz edebilmek, çözümleyebilmek, yaratıcı tasarım önerileri üretebilmek | 3 |
7) | Görsel iletişim alanında etkin bir aktör olarak alanındaki toplumsal ve etik değerlere sahip olmak | 4 |
8) | Görsel İletişim Tasarımı alanında ulusal ve uluslararası gelişmeleri takip etmek, analiz etmek ve yorumlayabilmek | 4 |
Anlatım | |
Ders | |
Uygulama (Modelleme, Tasarım, Maket, Simülasyon, Deney vs.) |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 14 | % 10 |
Ödev | 3 | % 40 |
Final | 1 | % 50 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 50 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 50 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Ara Sınavlar | 1 | 3 | 3 |
Final | 1 | 3 | 3 |
Toplam İş Yükü | 48 |