GIT354 Ambalaj Tasarımıİstanbul Okan ÜniversitesiAkademik Programlar Görsel İletişim TasarımıÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
Görsel İletişim Tasarımı
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: GIT354
Ders İsmi: Ambalaj Tasarımı
Ders Yarıyılı: Bahar
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
2 2 3 4
Öğretim Dili: TR
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Bölüm Seçmeli
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr.Öğr.Üyesi SEDEF BİNGÖL ÇETİNKAYA
Dersi Veren(ler):
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Ders, ürün ambalaj ilişkisinin teorik bilgileri ve pratik uygulamalarla öğrenciye aktarılmasını içerir.
Dersin İçeriği: Ders, ürün ambalaj ilişkisinin teorik bilgileri ve pratik uygulamalarla öğrenciye aktarılmasını içerir.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
1) Ambalaj Tasarım süreçlerini deneyimler
2) Üç Boyutlu düşünme becerisi kazanırlar.
3) Ambalaj tasarımı malzeme ve baskı bilgisine sahip olurlar.
4) Yüzey ve Form ilişkisini ambalaj tasarımı bağlamında deneyimlerler.
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Ders izlencesinin paylaşılması ve dersin işleyişinin açıklanması. -
2) Ambalajın özellikleri, amacı, önemi. Ambalaj tasarım öncesi, ürün ve tasarım örnekleri hakkında bilgilendirme – Araştırma projesinin verilmesi -
3) Ambalaj Tasarımda rengin psikolojik etkisi, hedef kitle. Araştırma Ödevinin Sunumu -
4) Birinci Uygulama Projesi. Araştırma ve ilk uygulama çalışmalarına başlangıç. -
5) Ambalaj Tasarımda yüzey ve form ilişkisi, kutu çeşitleri, malzeme seçimi ve ürüne olan etkisinin araştırılması. Birinci proje fikir ve eskizlerin değerlendirilmesi revizyonların verilmesi. -
6) Birinci Uygulama projesi. Eskizlerinin ve onaylanmış maketlerin değerlendirmesi, teslim öncesi son revizyonların verilmesi. -
7) Birinci proje teslimi. İkinci Uygulama Projesi için araştırma (Ambalaj Tasarımda bıçak ve kalıp ve değişik form yüzeyli ambalajların incelenip bıçaklarının çizilmesi. -
8) İkinci proje eskizlerinin ve onaylanmış maketlerin değerlendirmesi, teslim öncesi son revizyonların verilmesi. -
9) VİZE / İkinci proje teslimi -
10) Üçüncü Uygulama Projesi. Etiket tanımı, ambalaj üzeri etiketleri, çeşitleri -
11) Üçüncü proje fikir ve eskizlerin değerlendirilmesi, revizyonların verilmesi. -
12) Üçüncü proje fikir ve eskizlerin değerlendirilmesi, revizyonların verilmesi. -
13) Üçüncü proje hakkında son değerlendirmeler -
14) Üçüncü proje teslimi (FİNAL) -

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: yok
Diğer Kaynaklar: yok

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

4

Program Kazanımları
3) Görsel İletişim tasarımı alanında kullanılan dijital ve geleneksel üretim teknikleriyle ilgili bilgi ve uygulama deneyimine sahibi olmak
4) Bireysel veya grup içerisinde, görsel tasarım alanında özgün eserler yaratmak, üretim süreçlerinin araştırma, uygulama, değerlendirme aşamalarında etkin bir rol oynamak, eserlerini farklı mecralar aracılığıyla toplumla paylaşmak
5) Görsel iletişim tasarımıyla ilgili karmaşık sorunları analiz etmek ve kendi çalışmaları hakkında eleştirel mesafeye sahip olmak ve değerlendirmeler yapmak
6) Fotoğraf, video, yayın tasarımı, arayüz ve etkileşim tasarımı ile ilgili görsel iletişim sorunlarını tanımlayabilmek, analiz edebilmek, çözümleyebilmek, yaratıcı tasarım önerileri üretebilmek
7) Görsel iletişim alanında etkin bir aktör olarak alanındaki toplumsal ve etik değerlere sahip olmak
8) Görsel İletişim Tasarımı alanında ulusal ve uluslararası gelişmeleri takip etmek, analiz etmek ve yorumlayabilmek

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
3) Görsel İletişim tasarımı alanında kullanılan dijital ve geleneksel üretim teknikleriyle ilgili bilgi ve uygulama deneyimine sahibi olmak 5
4) Bireysel veya grup içerisinde, görsel tasarım alanında özgün eserler yaratmak, üretim süreçlerinin araştırma, uygulama, değerlendirme aşamalarında etkin bir rol oynamak, eserlerini farklı mecralar aracılığıyla toplumla paylaşmak 5
5) Görsel iletişim tasarımıyla ilgili karmaşık sorunları analiz etmek ve kendi çalışmaları hakkında eleştirel mesafeye sahip olmak ve değerlendirmeler yapmak 5
6) Fotoğraf, video, yayın tasarımı, arayüz ve etkileşim tasarımı ile ilgili görsel iletişim sorunlarını tanımlayabilmek, analiz edebilmek, çözümleyebilmek, yaratıcı tasarım önerileri üretebilmek 3
7) Görsel iletişim alanında etkin bir aktör olarak alanındaki toplumsal ve etik değerlere sahip olmak 4
8) Görsel İletişim Tasarımı alanında ulusal ve uluslararası gelişmeleri takip etmek, analiz etmek ve yorumlayabilmek 4

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım
Ders
Uygulama (Modelleme, Tasarım, Maket, Simülasyon, Deney vs.)

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 14 % 10
Ödev 3 % 40
Final 1 % 50
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 50
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 50
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 3 42
Ara Sınavlar 1 3 3
Final 1 3 3
Toplam İş Yükü 48