GIT457 Kurumsal Kimlik Tasarımıİstanbul Okan ÜniversitesiAkademik Programlar Görsel İletişim TasarımıÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
Görsel İletişim Tasarımı
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: GIT457
Ders İsmi: Kurumsal Kimlik Tasarımı
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
2 2 3 4
Öğretim Dili: TR
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Bölüm Seçmeli
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr.Öğr.Üyesi SEDEF BİNGÖL ÇETİNKAYA
Dersi Veren(ler):
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Dersin temel amacı öğrencileri bir markanın tanınırlığını, farklılaşmasını ve güvenilirliğini artıran etkili kurumsal kimlik tasarımları oluşturmak için gerekli bilgi ve becerilerle donatmaktır. Kurumsal kimlik tasarımının yaratıcı yollarını keşfetmeleri için fırsat sunar. Geleneksel kimlik tasarımının ötesine geçerek, sanat ve inovasyon aracılığıyla marka kimliğini nasıl ifade edebileceğini öğretir. Markaları benzersizleştirmenin yollarını araştırır.
Dersin İçeriği: Ders, öğrencilerin grafik anlatım dili kullanarak markaların kurumsal standartlarını oluşturabilmelerini sağlamayı amaçlar. Bu derste, kurumsal imaj ve marka gibi kavramların incelenir ve öğrencilere bu kavramların görselleştirilmesi ile ilgili yaratıcı uygulamalar yaptırılır.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1) Tutarlılığın, duygusal çekiciliğin ve marka bilinirliğinin önemi de dahil olmak üzere markalaşmanın temel ilkelerine ilişkin derinlemesine bir anlayış geliştirir.
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
1) Sadeliğe, çok yönlülüğe ve benzersizliğe odaklanarak bir markanın özünü ve değerlerini özetleyen logolar ve görsel işaretler oluşturur.
2) Tüm materyaller ve platformlarda görsel tutarlılığı korumak için kapsamlı marka yönergeleri oluşturur.
3) Belirli duyguları uyandırmak ve bir markanın hikayesini etkili bir şekilde aktarmak için tasarım psikolojisinden, grafik unsurlurdan ve tipografiden yararlanır.
4) Kurumsal kimliği dijital platformlara genişleterek hızlı yanıt veren tasarım ve çok kanallı pazarlama stratejileriyle uyum sağlar.
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Giriş ve Temel Kavramlar: Kurumsal kimlik tasarımının önemi Güncel kurumsal kimlik örnek incelemeleri -
2) Markalama – 1: Marka tutumu ve iletişim Marka hikayesi ve mesajı -
3) Markalama – 2: Hedef kitle analizi Rakip analizi -
4) Görsel Kimlik: Logo tasarımı süreci Tipografi, renk psikolojisi ve kullanımı -
5) Kurumsal Basılı Malzemeler: Kriterler & örnekler -
6) Dijital Mecra: Uygulamalar & örnekler -
7) Ara Sınav: Proje Teslimi -
8) Proje: Ara Sınav Geribildirimleri -
9) Geleneksel Kimlikten Sıyrılma: Sanat ve inovasyonun marka kimliğindeki rolü Örnek markaların incelenmesi -
10) Marka Anlatısı ve Sanat: Marka kimliğini sanat yoluyla anlatma Hikaye anlatıcılığı ile kurumsal kimlik tasarımı -
11) Dijital ve Görsel İnovasyon Sanal gerçeklik (VR) ve artırılmış gerçeklik (AR) kullanımı Yaratıcı dijital medya kampanyaları -
12) Trend Yaratmak: Marka kapsamında yaratıcı ürün tasarımı -
13) Final Projesi Sunumları: Öğrenci proje sunumları -
14) Final Sınavı: Proje Teslimi -

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: yok
Diğer Kaynaklar: yok

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

4

5

Program Kazanımları
3) Görsel İletişim tasarımı alanında kullanılan dijital ve geleneksel üretim teknikleriyle ilgili bilgi ve uygulama deneyimine sahibi olmak
4) Bireysel veya grup içerisinde, görsel tasarım alanında özgün eserler yaratmak, üretim süreçlerinin araştırma, uygulama, değerlendirme aşamalarında etkin bir rol oynamak, eserlerini farklı mecralar aracılığıyla toplumla paylaşmak
5) Görsel iletişim tasarımıyla ilgili karmaşık sorunları analiz etmek ve kendi çalışmaları hakkında eleştirel mesafeye sahip olmak ve değerlendirmeler yapmak
6) Fotoğraf, video, yayın tasarımı, arayüz ve etkileşim tasarımı ile ilgili görsel iletişim sorunlarını tanımlayabilmek, analiz edebilmek, çözümleyebilmek, yaratıcı tasarım önerileri üretebilmek
7) Görsel iletişim alanında etkin bir aktör olarak alanındaki toplumsal ve etik değerlere sahip olmak
8) Görsel İletişim Tasarımı alanında ulusal ve uluslararası gelişmeleri takip etmek, analiz etmek ve yorumlayabilmek

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
3) Görsel İletişim tasarımı alanında kullanılan dijital ve geleneksel üretim teknikleriyle ilgili bilgi ve uygulama deneyimine sahibi olmak 5
4) Bireysel veya grup içerisinde, görsel tasarım alanında özgün eserler yaratmak, üretim süreçlerinin araştırma, uygulama, değerlendirme aşamalarında etkin bir rol oynamak, eserlerini farklı mecralar aracılığıyla toplumla paylaşmak 5
5) Görsel iletişim tasarımıyla ilgili karmaşık sorunları analiz etmek ve kendi çalışmaları hakkında eleştirel mesafeye sahip olmak ve değerlendirmeler yapmak 5
6) Fotoğraf, video, yayın tasarımı, arayüz ve etkileşim tasarımı ile ilgili görsel iletişim sorunlarını tanımlayabilmek, analiz edebilmek, çözümleyebilmek, yaratıcı tasarım önerileri üretebilmek 5
7) Görsel iletişim alanında etkin bir aktör olarak alanındaki toplumsal ve etik değerlere sahip olmak 4
8) Görsel İletişim Tasarımı alanında ulusal ve uluslararası gelişmeleri takip etmek, analiz etmek ve yorumlayabilmek 4

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Ders

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Projeler 1 % 40
Final 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 4 56
Proje 2 1 2
Final 1 1 1
Toplam İş Yükü 59