Görsel İletişim Tasarımı | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | STMF151 | ||||||||
Ders İsmi: | Sanat Tarihi 1 | ||||||||
Ders Yarıyılı: | Güz | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | TR | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Zorunlu Ders | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Dr.Öğr.Üyesi ALPER MAZMAN | ||||||||
Dersi Veren(ler): |
Dr.Öğr.Üyesi ALPER MAZMAN |
||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | 1- Sanat Tarihi Okuma Yöntemlerini kullanabilme. 2- Geçmiş zamanın kültürünü ve düşüncelerini inceleme. 3- Ülkelerin farklı kültürlerini tanırma. 4- Kendi kültürlerinin geçmişi ile geleceği arasındaki bağları gözlemleme. 5- Sanat Tarihini kapsayan, mimari, şehircilik, küçük el sanatları konusunda bilgi edinirler. |
Dersin İçeriği: | Bu ders, mağara resminden baroğa sanatın gelişimini içermektedir. Dönemler, akımlar, sanatçılar ve eserleri sanat tarihinin ana kavramları çerçevesinde incelenmektedir. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Sanat Tarihi nedir? Nasıl Okunur? Önemi? | |
2) | İstanbul’un Sanat Tarihi okuması nasıl yapılır? | - |
3) | İstanbul’da Bizans Sanatı, Ortağın Sanatı. | - |
4) | Avrupa’da ortaçağ sanatı. Mimari, Şehircilik Mimari belirleyici olan dış süsleme amacıyla kullanılan heykel sanatı ve meydan heykelleri .ortaçağda resim sanatı ve dini resimler. | - |
5) | Avrupa’da Rönesans’ın başlaması. Altın oran kavramı,İtalya da Rönesans Sanatı Roma Floransa Venedik gibi şehirlerin önemi. Sanat koruyucuları ve Medici ailesi. | - |
6) | İtalyan sanatçılardan Bunelleschi eserleri ve Leon Battissta Alberti’nin yapıtları. Mimaride yatay ve dikey çizgiler. | - |
7) | Rönesans resmine öncülük edenler.Ciotto ve Masaccio ve yapıtları. Kullandıkları renkler ve derinlik arayışları. | - |
8) | Vize | - |
9) | Mantegna “Ölü İsa’ya Ağıt” Rakursi tekniği. Rönesansın renk perspektif ve kompozisyon düzeni. Kusursuz form denge, uyumlu oranlar ve zerafet. Rönesans Heykeli. Donatello, Verrocchio, Michelangelo ve eserleri. Rönesans heykelinin ortak özellikleri.İlk çağ etkileri. Botticelli çalışmaları | - |
10) | Leonardo ve çok yönlü sanatı. Michelangelo ve Raphaello ile yaptığı ortak frescolar. Sistine şapeli Frescoları. Gölge ışık oyunlarına önem verdiği Mahşer panosu. | - |
11) | Manierizim, 16.yy ikinci çeyreğinden sonra değişen başarısız kopyalar olarak adlandırılan daha sonra toplumsal koşulların etkisiyle bilinçli bir yaratma eylemi olarak kabul edilen sanat akımı. | - |
12) | İtalya Dışındaki Rönesans ve manierizm sanatı | - |
13) | Döneme genel bir bakış. | - |
14) | Final sınavı öncesi son değerlendirmeler | - |
15) | Final | - |
Ders Notları / Kitaplar: | SANATIN ÖYKÜSÜ GOMBRICH, E. H. Remzi Kitabevi, (İstanbul: 2007). ISBN: 9789751406958 |
Diğer Kaynaklar: | ATASOY, Nurhan. AVRUPA SANATI, Remzi Kitabevi (İstanbul: 2000), ASLANAPA, Oktay. TÜRK SANATI, İstanbul Üni. Edebiyat Fakültesi (İstanbul: 1985) EYİCE, Semavi. BIZANS SANATI, Yapıkredi Yayınevi (Ankara:1992) |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
||||
---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||
3) Görsel İletişim tasarımı alanında kullanılan dijital ve geleneksel üretim teknikleriyle ilgili bilgi ve uygulama deneyimine sahibi olmak | |||||
4) Bireysel veya grup içerisinde, görsel tasarım alanında özgün eserler yaratmak, üretim süreçlerinin araştırma, uygulama, değerlendirme aşamalarında etkin bir rol oynamak, eserlerini farklı mecralar aracılığıyla toplumla paylaşmak | |||||
5) Görsel iletişim tasarımıyla ilgili karmaşık sorunları analiz etmek ve kendi çalışmaları hakkında eleştirel mesafeye sahip olmak ve değerlendirmeler yapmak | |||||
6) Fotoğraf, video, yayın tasarımı, arayüz ve etkileşim tasarımı ile ilgili görsel iletişim sorunlarını tanımlayabilmek, analiz edebilmek, çözümleyebilmek, yaratıcı tasarım önerileri üretebilmek | |||||
7) Görsel iletişim alanında etkin bir aktör olarak alanındaki toplumsal ve etik değerlere sahip olmak | |||||
8) Görsel İletişim Tasarımı alanında ulusal ve uluslararası gelişmeleri takip etmek, analiz etmek ve yorumlayabilmek |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
3) | Görsel İletişim tasarımı alanında kullanılan dijital ve geleneksel üretim teknikleriyle ilgili bilgi ve uygulama deneyimine sahibi olmak | |
4) | Bireysel veya grup içerisinde, görsel tasarım alanında özgün eserler yaratmak, üretim süreçlerinin araştırma, uygulama, değerlendirme aşamalarında etkin bir rol oynamak, eserlerini farklı mecralar aracılığıyla toplumla paylaşmak | |
5) | Görsel iletişim tasarımıyla ilgili karmaşık sorunları analiz etmek ve kendi çalışmaları hakkında eleştirel mesafeye sahip olmak ve değerlendirmeler yapmak | |
6) | Fotoğraf, video, yayın tasarımı, arayüz ve etkileşim tasarımı ile ilgili görsel iletişim sorunlarını tanımlayabilmek, analiz edebilmek, çözümleyebilmek, yaratıcı tasarım önerileri üretebilmek | |
7) | Görsel iletişim alanında etkin bir aktör olarak alanındaki toplumsal ve etik değerlere sahip olmak | |
8) | Görsel İletişim Tasarımı alanında ulusal ve uluslararası gelişmeleri takip etmek, analiz etmek ve yorumlayabilmek |
Ders |
Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama) | |
Ödev |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ara Sınavlar | 1 | % 30 |
Final | 1 | % 60 |
Kanaat Notu | 1 | % 10 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 2 | 28 |
Ara Sınavlar | 1 | 1 | 1 |
Final | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü | 30 |