Dijital Oyun Tasarımı | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | DOT107 | ||||||||
Ders İsmi: | Analog Oyun Tarihi | ||||||||
Ders Yarıyılı: | Güz | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | TR | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Zorunlu Ders | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Dr.Öğr.Üyesi ALİ FASİH SAYIN | ||||||||
Dersi Veren(ler): |
|
||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Bu ders, masa oyunları, kart oyunları, rol yapma oyunları (RPG), strateji oyunları gibi dijital olmayan oyunların tarihini incelemeyi amaçlar. Öğrenciler, oyun tarihindeki önemli dönüm noktalarını ve oyun tasarımının tarihsel gelişimini keşfedeceklerdir. |
Dersin İçeriği: | Ders, analog oyunların tarihini, masa ve kart oyunlarının kültürel etkilerini, RPG ve strateji oyunlarının gelişimini ele alır. Ayrıca, modern masa oyunları kültürü ve işbirlikçi oyunların toplumsal etkileri de incelenir. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Ders Tanıtımı ve Analog Oyunlara Giriş | |
2) | İlk Oyunlar ve Antik Dönem | Antik dönemdeki oyunları inceleyin. |
2) | İlk Oyunlar ve Antik Dönem | Antik dönemdeki oyunları inceleyin. |
3) | Ortaçağ ve Avrupa’daki Oyunlar | Ortaçağ Avrupa'sında oynanan oyunları araştırın. |
4) | Rönesans ve Modern Oyunların Doğuşu | Rönesans dönemi oyunlarını öğrenin |
5) | Endüstri Devrimi ve Oyunlar | Monopoly gibi oyunların etkisini inceleyin |
6) | 20. Yüzyılda Oyunlar | 20. yüzyıl masa oyunlarının özelliklerini araştırın |
7) | Rol Yapma Oyunları (RPG) ve Dungeons & Dragons | RPG türünün başlangıcını öğrenin. |
8) | Ara Sınav | İlk yedi haftanın tüm konularını tekrar edin |
9) | Strateji Oyunları ve Wargaming | Strateji oyunlarının askeri uygulamalarını araştırın. |
10) | Kart Oyunları ve Magic: The Gathering | Kart oyunlarındaki stratejileri inceleyin |
11) | Modern Board Game Kültürü | Modern masa oyunları trendlerini araştırın |
12) | Oyun Tasarımının Evrimi | Analog oyunların dijital oyunlara etkisini öğrenin. |
13) | Sosyal ve İşbirlikçi Oyunlar | İşbirliğine dayalı oyunların faydalarını inceleyin. |
14) | Modern kutu oyunları | Kutu oyunu inceleme |
15) | Final Sınavı | Tüm konuları tekrar edin. |
Ders Notları / Kitaplar: | Ders Notları |
Diğer Kaynaklar: | Ders Notları |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
|
---|---|---|
Program Kazanımları | ||
1) Dijital oyun tasarımı süreçlerini etkileyen temel kavramları, teorileri ve metodolojileri kavrar. Oyun tasarımı tarihini ve kültürel bağlamlarını analiz edebilir. Oyun tasarımı ile ilişkili disiplinlerarası yaklaşımları ve teorik çerçeveleri kullanabilir. | ||
2) Oyun motorları ve yazılım araçlarını kullanarak interaktif oyun projeleri geliştirebilir. Görsel tasarım, kullanıcı deneyimi ve oyun mekaniği gibi uygulamalı alanlarda beceri kazanır. Hikaye anlatımı, karakter tasarımı ve dünyaların oluşturulması gibi yaratıcı süreçleri oyun tasarımıyla birleştirir. | ||
3) Dijital oyun tasarımı projelerinde liderlik, iş birliği ve proje yönetimi becerileri sergiler. Endüstri standartlarına uygun oyun tasarım dökümantasyonu ve prototipler oluşturabilir. Farklı platformlar ve kullanıcı grupları için yenilikçi, etik ve sürdürülebilir tasarım çözümleri geliştirebilir. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Dijital oyun tasarımı süreçlerini etkileyen temel kavramları, teorileri ve metodolojileri kavrar. Oyun tasarımı tarihini ve kültürel bağlamlarını analiz edebilir. Oyun tasarımı ile ilişkili disiplinlerarası yaklaşımları ve teorik çerçeveleri kullanabilir. | 4 |
2) | Oyun motorları ve yazılım araçlarını kullanarak interaktif oyun projeleri geliştirebilir. Görsel tasarım, kullanıcı deneyimi ve oyun mekaniği gibi uygulamalı alanlarda beceri kazanır. Hikaye anlatımı, karakter tasarımı ve dünyaların oluşturulması gibi yaratıcı süreçleri oyun tasarımıyla birleştirir. | 3 |
3) | Dijital oyun tasarımı projelerinde liderlik, iş birliği ve proje yönetimi becerileri sergiler. Endüstri standartlarına uygun oyun tasarım dökümantasyonu ve prototipler oluşturabilir. Farklı platformlar ve kullanıcı grupları için yenilikçi, etik ve sürdürülebilir tasarım çözümleri geliştirebilir. | 3 |
Anlatım | |
Bireysel çalışma ve ödevi | |
Ders | |
Okuma | |
Soru cevap/ Tartışma |
Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama) | |
Ödev |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 14 | % 10 |
Ödev | 5 | % 20 |
Ara Sınavlar | 1 | % 20 |
Final | 1 | % 50 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 50 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 50 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 4 | 56 |
Ödevler | 6 | 4 | 24 |
Ara Sınavlar | 1 | 2 | 2 |
Final | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 112 |