DOT107 Analog Oyun Tarihiİstanbul Okan ÜniversitesiAkademik Programlar Dijital Oyun TasarımıÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
Dijital Oyun Tasarımı
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: DOT107
Ders İsmi: Analog Oyun Tarihi
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
2 0 2 4
Öğretim Dili: TR
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Zorunlu Ders
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr.Öğr.Üyesi ALİ FASİH SAYIN
Dersi Veren(ler):
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Bu ders, masa oyunları, kart oyunları, rol yapma oyunları (RPG), strateji oyunları gibi dijital olmayan oyunların tarihini incelemeyi amaçlar. Öğrenciler, oyun tarihindeki önemli dönüm noktalarını ve oyun tasarımının tarihsel gelişimini keşfedeceklerdir.
Dersin İçeriği: Ders, analog oyunların tarihini, masa ve kart oyunlarının kültürel etkilerini, RPG ve strateji oyunlarının gelişimini ele alır. Ayrıca, modern masa oyunları kültürü ve işbirlikçi oyunların toplumsal etkileri de incelenir.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1) • Analog oyunların tarihini ve kültürel etkilerini anlama. • Farklı dönemlerdeki oyunların gelişimini analiz etme. • Modern masa oyunları kültürünü ve tasarım trendlerini değerlendirme. • İşbirlikçi oyunların toplumsal etkilerini inceleme.
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Ders Tanıtımı ve Analog Oyunlara Giriş
2) İlk Oyunlar ve Antik Dönem Antik dönemdeki oyunları inceleyin.
2) İlk Oyunlar ve Antik Dönem Antik dönemdeki oyunları inceleyin.
3) Ortaçağ ve Avrupa’daki Oyunlar Ortaçağ Avrupa'sında oynanan oyunları araştırın.
4) Rönesans ve Modern Oyunların Doğuşu Rönesans dönemi oyunlarını öğrenin
5) Endüstri Devrimi ve Oyunlar Monopoly gibi oyunların etkisini inceleyin
6) 20. Yüzyılda Oyunlar 20. yüzyıl masa oyunlarının özelliklerini araştırın
7) Rol Yapma Oyunları (RPG) ve Dungeons & Dragons RPG türünün başlangıcını öğrenin.
8) Ara Sınav İlk yedi haftanın tüm konularını tekrar edin
9) Strateji Oyunları ve Wargaming Strateji oyunlarının askeri uygulamalarını araştırın.
10) Kart Oyunları ve Magic: The Gathering Kart oyunlarındaki stratejileri inceleyin
11) Modern Board Game Kültürü Modern masa oyunları trendlerini araştırın
12) Oyun Tasarımının Evrimi Analog oyunların dijital oyunlara etkisini öğrenin.
13) Sosyal ve İşbirlikçi Oyunlar İşbirliğine dayalı oyunların faydalarını inceleyin.
14) Modern kutu oyunları Kutu oyunu inceleme
15) Final Sınavı Tüm konuları tekrar edin.

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Ders Notları
Diğer Kaynaklar: Ders Notları

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

Program Kazanımları
1) Dijital oyun tasarımı süreçlerini etkileyen temel kavramları, teorileri ve metodolojileri kavrar. Oyun tasarımı tarihini ve kültürel bağlamlarını analiz edebilir. Oyun tasarımı ile ilişkili disiplinlerarası yaklaşımları ve teorik çerçeveleri kullanabilir.
2) Oyun motorları ve yazılım araçlarını kullanarak interaktif oyun projeleri geliştirebilir. Görsel tasarım, kullanıcı deneyimi ve oyun mekaniği gibi uygulamalı alanlarda beceri kazanır. Hikaye anlatımı, karakter tasarımı ve dünyaların oluşturulması gibi yaratıcı süreçleri oyun tasarımıyla birleştirir.
3) Dijital oyun tasarımı projelerinde liderlik, iş birliği ve proje yönetimi becerileri sergiler. Endüstri standartlarına uygun oyun tasarım dökümantasyonu ve prototipler oluşturabilir. Farklı platformlar ve kullanıcı grupları için yenilikçi, etik ve sürdürülebilir tasarım çözümleri geliştirebilir.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Dijital oyun tasarımı süreçlerini etkileyen temel kavramları, teorileri ve metodolojileri kavrar. Oyun tasarımı tarihini ve kültürel bağlamlarını analiz edebilir. Oyun tasarımı ile ilişkili disiplinlerarası yaklaşımları ve teorik çerçeveleri kullanabilir. 4
2) Oyun motorları ve yazılım araçlarını kullanarak interaktif oyun projeleri geliştirebilir. Görsel tasarım, kullanıcı deneyimi ve oyun mekaniği gibi uygulamalı alanlarda beceri kazanır. Hikaye anlatımı, karakter tasarımı ve dünyaların oluşturulması gibi yaratıcı süreçleri oyun tasarımıyla birleştirir. 3
3) Dijital oyun tasarımı projelerinde liderlik, iş birliği ve proje yönetimi becerileri sergiler. Endüstri standartlarına uygun oyun tasarım dökümantasyonu ve prototipler oluşturabilir. Farklı platformlar ve kullanıcı grupları için yenilikçi, etik ve sürdürülebilir tasarım çözümleri geliştirebilir. 3

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım
Bireysel çalışma ve ödevi
Ders
Okuma
Soru cevap/ Tartışma

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama)
Ödev

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 14 % 10
Ödev 5 % 20
Ara Sınavlar 1 % 20
Final 1 % 50
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 50
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 50
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 4 56
Ödevler 6 4 24
Ara Sınavlar 1 2 2
Final 1 2 2
Toplam İş Yükü 112