SIN105 Sinemada Araştırma Pratikleriİstanbul Okan ÜniversitesiAkademik Programlar Sinema ve TelevizyonÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
Sinema ve Televizyon
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: SIN105
Ders İsmi: Sinemada Araştırma Pratikleri
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
2 0 2 5
Öğretim Dili: TR
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Zorunlu Ders
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr.Öğr.Üyesi MURAT TIRPAN
Dersi Veren(ler):
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Sinemada araştırma pratikleri dersi; uluslararası akademik standartların bir gerekliliği olarak bilimsel araştırma disiplininin yöntemlerinin etik usullere dayalı olarak sinemadaki araştırma çalışmaları üzerine aktarıldığı bir eğitim içeriğine sahiptir.
Dersin İçeriği: Bu eğitimde esas alınan Sinema ve Televizyon öğrencilerinin mesleki gelişimlerini sağlarken yapacakları tüm akademik çalışmalarda bilimsel yöntemleri kullanmalarını sağlamaktır.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1) Sinema ve Televizyon öğrencilerinin tüm akademik çalışmalarda bilimsel yöntemleri kullanmalarını sağlamaktır.
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Bilimsel araştırmanın ve iletişim bilimlerinin temel kavramlarıyla tanışmak. yok
2) Bilimsel araştırma nedir, bir araştırmayı bilimsel kılan ölçüler nelerdir? yok
3) Bilimsel araştırmanın genel süreçlerinin ele alınması ve araştırmanın probleminin ifade edilmesi yok
5) Araştırmaya başlamak ve önbilgi edinmek: Araştırma kaynaklar hangi sırayla incelenir? Sistematik okuma nasıl yapılır? yok
6) Araştırma önerisi hazırlama uygulamaları: Konu ve kapsam ile araştırma nesnesine yaklaşmak. Farklı tasarımlarla örneklemi incelemek. yok
7) Araştırma önerisi hazırlama uygulamaları: Araştırmada kaynakça ve bibliyografya hazırlamak, araştırma planlaması, önemi ve amacı. yok
8) Vize sınavı yok
9) Öğrenci araştırma hazırlık uygulamalarında raporların analizi. yok
10) Farklı araştırma sonuçlarının analizi: Konunun ele alınışı ve yöntembilim uygulamaları. yok
11) Farklı araştırma sonuçlarının analizi: Literatür kullanımı ve kaynakça taramaları. yok
12) Araştırmanın ilkeleri: Özgünlük, etik ve araştırmacının sorumluğu. yok
13) Araştırmanın ilkeleri: Özgünlük, etik ve araştırmacının sorumluğu. yok
14) Genel Değerlendirme yok
15) Genel Değerlendirme yok
16) Final yok

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Aydın, İ. (2021). Akademik Etik (3. b.). Ankara: Pegem Akademi.
Burton, G. (19995). Görünenden Fazlası. (N. Dinç. Çev). İstanbul: Alan Yayıncılık.
Eco, U. (2020). Tez Nasıl Yazılır? (8. b.). (B. Parlak, Çev.) İstanbul: Can Yayınları.
Karasar, N. (2012). Bilimsel Araştırma Yöntemi: Kavramlar-İlkeler-Teknikler (23. b.). Ankara: Nobel Akademik Yayıncılık.
Oskay, Ü. (1992/2019). İletişimin ABC'si. İnkılap Yayınları.
Kırel, S. (2015). Seyir ve Deneyim Açısından Sinema Salonu Nasıl Bir Yerdir?. Ayşen Oluk Ersümer (Der.) içinde Sinema Neyi Anlatır. İstanbul: Hayalperest.
Tüzün, S. (2013). Multipleks Sinema Salonları ve Türkiye Örneğinde Sinema Sektöründe Değişen Güç Dengeleri. sinecine, 4(1), 85-115.

Diğer Kaynaklar: Aydın, İ. (2021). Akademik Etik (3. b.). Ankara: Pegem Akademi.
Burton, G. (19995). Görünenden Fazlası. (N. Dinç. Çev). İstanbul: Alan Yayıncılık.
Eco, U. (2020). Tez Nasıl Yazılır? (8. b.). (B. Parlak, Çev.) İstanbul: Can Yayınları.
Karasar, N. (2012). Bilimsel Araştırma Yöntemi: Kavramlar-İlkeler-Teknikler (23. b.). Ankara: Nobel Akademik Yayıncılık.
Oskay, Ü. (1992/2019). İletişimin ABC'si. İnkılap Yayınları.
Kırel, S. (2015). Seyir ve Deneyim Açısından Sinema Salonu Nasıl Bir Yerdir?. Ayşen Oluk Ersümer (Der.) içinde Sinema Neyi Anlatır. İstanbul: Hayalperest.
Tüzün, S. (2013). Multipleks Sinema Salonları ve Türkiye Örneğinde Sinema Sektöründe Değişen Güç Dengeleri. sinecine, 4(1), 85-115.

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

Program Kazanımları
1) 1 Orijinal bir senaryoyu çekim senaryosuna uyarlayabilme
2) 2 Dünya ve Türk Sinemasındaki gelişmeleri açıklayabilme
3) 3 Film gramerinin unsurlarını bilme ve film ürünleri hakkında yeni perspektifler geliştirebilme
4) 4 Kurgu mantığını öğrenebilme ve kurgu programlarını kullanabilme
5) 5 Renk düzeltme ve ses tasarımı aşamalarını uygulayabilme
6) 6 Hikaye ve hikaye anlatma kavramını anlayabilme
7) 7 Kolektif bir çalışma biçiminde kısa bir film tamamlama
8) 8 Film yapımının tüm evrelerini uygulayabilme

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) 1 Orijinal bir senaryoyu çekim senaryosuna uyarlayabilme 5
2) 2 Dünya ve Türk Sinemasındaki gelişmeleri açıklayabilme 4
3) 3 Film gramerinin unsurlarını bilme ve film ürünleri hakkında yeni perspektifler geliştirebilme 4
4) 4 Kurgu mantığını öğrenebilme ve kurgu programlarını kullanabilme 5
5) 5 Renk düzeltme ve ses tasarımı aşamalarını uygulayabilme 4
6) 6 Hikaye ve hikaye anlatma kavramını anlayabilme 4
7) 7 Kolektif bir çalışma biçiminde kısa bir film tamamlama 4
8) 8 Film yapımının tüm evrelerini uygulayabilme 4

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım
Beyin fırtınası /Altı şapka
Bireysel çalışma ve ödevi
Ders
Okuma
Ödev
Soru cevap/ Tartışma

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama)
Sözlü sınav
Ödev
Uygulama
Sunum

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ara Sınavlar 1 % 40
Final 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 16 16 256
Uygulama 1 1 1
Sunum / Seminer 1 1 1
Ödevler 1 1 1
Ara Sınavlar 1 1 1
Final 1 1 1
Toplam İş Yükü 261