GIT247 Görsel Algılamaİstanbul Okan ÜniversitesiAkademik Programlar Tekstil ve Moda TasarımıÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
Tekstil ve Moda Tasarımı
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: GIT247
Ders İsmi: Görsel Algılama
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
2 0 2 4
Öğretim Dili: TR
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Üniversite/Fakülte
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Prof. Dr. MEHMET REŞAT BAŞAR
Dersi Veren(ler):

Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Bu ders, algılama süreçlerini derinlemesine inceleyerek renk, görme, biçim ve ölçü gibi görsel unsurların bir arada nasıl algılandığını işler. Ders, biçim ve ölçü algılamasının yanı sıra derinlik, uzaklık ve perspektif algısının gelişmesini, motivasyon ve deneyimler gibi psikolojik faktörlerin algı üzerindeki etkileri inceler ve öğrencilerin bu unsurların bir araya gelerek nasıl bütüncül bir görsel algı oluşturduğunu kavramaları ile algı sürecini etkileyen dinamikler üzerine düşünmelerini amaçlar.
Dersin İçeriği: Ders algılama; renk, görme, biçim, ölçü gibi unsurların ile bir arada kavratılmasını kapsar.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
1) Görsel algı ve görsel düşünmeyi kavrayarak yaratıcı sürece katkıda bulunur
2) Görsel algının fiziksel ve psikolojik boyutlarını tanımlayabilmek.
3) Görsel algı prensiplerini tasarım ve sanat çalışmalarında uygulayabilmek.
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Ders izlencesinin tanıtımı, dersin içeriği, işleyişi ve kaynaklar hakkında bilgilendirme. -
2) Görsel algıya giriş ve görsel algının temel kavramları -
3) Optik Değerlendirme: Işık ve Optik Prensipleri ve Gözün Optik Özellikleri -
4) Görsel Sistemler: Düşük-Derece ve Yüksek-Derece Görme -
5) Objeleri Algılama ve Nesne Algılama Teorileri -
6) Renkleri Algılama: İmaj temelli renk, yüzey ve kategori temelli renk, renksel çoğaltma -
7) Vize sınavı -
8) Derinlik ve Büyüklüğün Algılanması -
9) Hareketin Algılanması ve Hareket Algısının Temel Prensipleri -
10) Görsel Algıya Teorik Yaklaşımlar ve Bilişsel Psikolojide Görme Teorileri -
11) Görsel İllüzyon: Görsel İllüzyonların Sınıflandırılması, Algısal Yanılsamaların Nedenleri ve İllüzyonların Algı Teorilerine Katkısı -
12) Görsel Algının Sanat Eserleriyle İlişkilendirilmesi -
13) Eser Analizleri -
14) Eser Analizleri -
15) Final Sınavı -

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: yok
Diğer Kaynaklar: yok

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

Program Kazanımları
1) 1) Moda disiplininin evrimi ve güncel moda sistemi hakkında bilgi sahibi olma.
2) 2) Tekstil teknolojileri ve üretim yöntemleri hakkında bilgi sahibi olma.
3) Topluluk önünde gelişmiş konuşma becerisi ve sunum kabiliyeti geliştirme.
4) Çalışma ortamında ve uygulama süreçlerinde sorumluluk alabilme, karşılaşılan sorunlara çözüm üretebilme ve ekip çalışmasında yatkın olma.
5) Birlikte çalıştığı ekip üyeleri ve sorumluluğu altında çalışanlarla düzgün iş ilişkileri kurabilme; ekibini yönlendirme ve yönetme becerilerine sahip olma.
6) Zaman yönetimi ve hareket planı yaparak üzerinde çalıştığı işi sonuçlandırma becerisi

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) 1) Moda disiplininin evrimi ve güncel moda sistemi hakkında bilgi sahibi olma.
2) 2) Tekstil teknolojileri ve üretim yöntemleri hakkında bilgi sahibi olma.
3) Topluluk önünde gelişmiş konuşma becerisi ve sunum kabiliyeti geliştirme.
4) Çalışma ortamında ve uygulama süreçlerinde sorumluluk alabilme, karşılaşılan sorunlara çözüm üretebilme ve ekip çalışmasında yatkın olma.
5) Birlikte çalıştığı ekip üyeleri ve sorumluluğu altında çalışanlarla düzgün iş ilişkileri kurabilme; ekibini yönlendirme ve yönetme becerilerine sahip olma.
6) Zaman yönetimi ve hareket planı yaparak üzerinde çalıştığı işi sonuçlandırma becerisi

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Ders
Ödev

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ara Sınavlar 1 % 50
Final 1 % 50
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 50
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 50
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 2 28
Ara Sınavlar 1 1 1
Final 1 1 1
Toplam İş Yükü 30