Tekstil ve Moda Tasarımı | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | GIT247 | ||||||||
Ders İsmi: | Görsel Algılama | ||||||||
Ders Yarıyılı: | Güz | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | TR | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Üniversite/Fakülte | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Prof. Dr. MEHMET REŞAT BAŞAR | ||||||||
Dersi Veren(ler): |
|
||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Bu ders, algılama süreçlerini derinlemesine inceleyerek renk, görme, biçim ve ölçü gibi görsel unsurların bir arada nasıl algılandığını işler. Ders, biçim ve ölçü algılamasının yanı sıra derinlik, uzaklık ve perspektif algısının gelişmesini, motivasyon ve deneyimler gibi psikolojik faktörlerin algı üzerindeki etkileri inceler ve öğrencilerin bu unsurların bir araya gelerek nasıl bütüncül bir görsel algı oluşturduğunu kavramaları ile algı sürecini etkileyen dinamikler üzerine düşünmelerini amaçlar. |
Dersin İçeriği: | Ders algılama; renk, görme, biçim, ölçü gibi unsurların ile bir arada kavratılmasını kapsar. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Ders izlencesinin tanıtımı, dersin içeriği, işleyişi ve kaynaklar hakkında bilgilendirme. | - |
2) | Görsel algıya giriş ve görsel algının temel kavramları | - |
3) | Optik Değerlendirme: Işık ve Optik Prensipleri ve Gözün Optik Özellikleri | - |
4) | Görsel Sistemler: Düşük-Derece ve Yüksek-Derece Görme | - |
5) | Objeleri Algılama ve Nesne Algılama Teorileri | - |
6) | Renkleri Algılama: İmaj temelli renk, yüzey ve kategori temelli renk, renksel çoğaltma | - |
7) | Vize sınavı | - |
8) | Derinlik ve Büyüklüğün Algılanması | - |
9) | Hareketin Algılanması ve Hareket Algısının Temel Prensipleri | - |
10) | Görsel Algıya Teorik Yaklaşımlar ve Bilişsel Psikolojide Görme Teorileri | - |
11) | Görsel İllüzyon: Görsel İllüzyonların Sınıflandırılması, Algısal Yanılsamaların Nedenleri ve İllüzyonların Algı Teorilerine Katkısı | - |
12) | Görsel Algının Sanat Eserleriyle İlişkilendirilmesi | - |
13) | Eser Analizleri | - |
14) | Eser Analizleri | - |
15) | Final Sınavı | - |
Ders Notları / Kitaplar: | yok |
Diğer Kaynaklar: | yok |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
||
---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||
1) 1) Moda disiplininin evrimi ve güncel moda sistemi hakkında bilgi sahibi olma. | |||||
2) 2) Tekstil teknolojileri ve üretim yöntemleri hakkında bilgi sahibi olma. | |||||
3) Topluluk önünde gelişmiş konuşma becerisi ve sunum kabiliyeti geliştirme. | |||||
4) Çalışma ortamında ve uygulama süreçlerinde sorumluluk alabilme, karşılaşılan sorunlara çözüm üretebilme ve ekip çalışmasında yatkın olma. | |||||
5) Birlikte çalıştığı ekip üyeleri ve sorumluluğu altında çalışanlarla düzgün iş ilişkileri kurabilme; ekibini yönlendirme ve yönetme becerilerine sahip olma. | |||||
6) Zaman yönetimi ve hareket planı yaparak üzerinde çalıştığı işi sonuçlandırma becerisi |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | 1) Moda disiplininin evrimi ve güncel moda sistemi hakkında bilgi sahibi olma. | |
2) | 2) Tekstil teknolojileri ve üretim yöntemleri hakkında bilgi sahibi olma. | |
3) | Topluluk önünde gelişmiş konuşma becerisi ve sunum kabiliyeti geliştirme. | |
4) | Çalışma ortamında ve uygulama süreçlerinde sorumluluk alabilme, karşılaşılan sorunlara çözüm üretebilme ve ekip çalışmasında yatkın olma. | |
5) | Birlikte çalıştığı ekip üyeleri ve sorumluluğu altında çalışanlarla düzgün iş ilişkileri kurabilme; ekibini yönlendirme ve yönetme becerilerine sahip olma. | |
6) | Zaman yönetimi ve hareket planı yaparak üzerinde çalıştığı işi sonuçlandırma becerisi |
Ders | |
Ödev |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ara Sınavlar | 1 | % 50 |
Final | 1 | % 50 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 50 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 50 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 2 | 28 |
Ara Sınavlar | 1 | 1 | 1 |
Final | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü | 30 |