Dersin Amacı: |
Bu ders, uluslararası hukukun temel kavramlarını, kaynaklarını ve aktörlerini tanıtarak öğrencilere uluslararası hukuk sistemine dair sağlam bir temel kazandırmayı amaçlamaktadır. Devletler arası ilişkileri düzenleyen hukuki normları, uluslararası örgütlerin rolünü ve uluslararası uyuşmazlıkların çözüm mekanizmalarını ele alarak, öğrencilerin küresel hukuki meseleleri analiz edebilme becerisini geliştirmesi hedeflenmektedir. Ayrıca, uluslararası hukuk ile iç hukuk arasındaki ilişki incelenerek, hukukun küresel siyasetteki işlevi üzerinde durulacaktır. Bu sayede öğrenciler, uluslararası hukukun güncel olaylarla bağlantısını kurarak eleştirel bir perspektif geliştirme fırsatı bulacaktır. |
Dersin İçeriği: |
Bu derste uluslararası hukukun temel kavramları, kaynakları ve hukuki aktörleri ele alınacaktır. Ders kapsamında özellikle Devletlerin ve uluslararası örgütlerin uluslararası hukuktaki rolü, Devletin yetkisi ve uluslararası barış ve güvenliğin korunması üzerinde durulacaktır. Uluslararası uyuşmazlıkların barışçıl çözüm yolları, uluslararası yargı organları ve hukukun küresel siyasetteki işlevi incelenecektir. Ayrıca, uluslararası hukuk ile iç hukuk arasındaki ilişki ve güncel uluslararası hukuki meseleler tartışılacaktır. |
Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Uluslararası Toplumun Örgütlenmesi ve Devletin Egemenliği
|
|
1) |
Uluslararası Toplumun Örgütlenmesi ve Devletin Egemenliği
|
|
2) |
Uluslararası Hukukun Kişileri
|
|
3) |
Uluslararası Hukuk ve İç Hukuk İlişkileri
|
|
4) |
Uluslararası Antlaşmaların Akdi: Hazırlık, Bağlanma ve Yürürlük |
|
5) |
Uluslararası Antlaşmalar: Yorumlanması ve Uygulanması
|
|
6) |
Uluslararası Barış ve Güvenliğin Korunması
|
|
7) |
Uyuşmazlıkların Barışçıl Yollarla Çözümü
|
|
8) |
Ülkesel Egemenlik ve Devletin Yargı Yetkisi
|
|
9) |
Devletin Yargı Yetkisi (Deniz Hukukunun Temel Kavramları)
|
|
10) |
Uluslararası Hukuk ve İnsan Haklarının Korunması
|
|
11) |
Uluslararası Hukuktaki Güncel Meseleler
|
|
12) |
Uluslararası Hukuktaki Güncel Meseleler II
|
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Öğrenciler disiplinin gelişim süreci, yeni ve belirleyici kavramları, bilimsel metodolojisi, teori ve modelleri dahil olmak üzere, Uluslararası İlişkiler alanına ilişkin temel nitelikteki bilgiyi açıklayabilmek yetisi kazanırlar. |
5 |
2) |
Öğrenciler ilgili alanlarda nicel ve nitel verileri toplamak ve analiz etmek üzere uygun araçları ve analitik teknikleri kullanabilmek, sonuçları yorumlayabilmek ve çözüm önerebilmek yetisi kazanırlar. |
5 |
3) |
Öğrenciler Türkiye siyaseti, karşılaştırmalı siyaset, uluslararası ilişkiler, diplomasi tarih ve dış politika alanlarının kavramlarını sınıflandırabilmek yetisi kazanırlar. |
4 |
4) |
Öğrenciler güncel sosyo-ekonomik ve siyasi gelişmeler, dış politika ve çatışma çözümü ile ilgili konuların yerel ve küresel dinamiklerini analiz ederek eleştirel değerlendirmeye tabi tutabilmek yetisi kazanırlar. |
5 |
5) |
Öğrenciler kendi işini başarılı bir biçimde kurmak ve geliştirmek üzere girişimcilik fırsatlarını ve deneyimini keşfedebilmek ve yaratabilmek yetisi kazanırlar. |
5 |
6) |
Öğrenciler bilgilerini uluslararası kurumlar ve çok-kültürlü ortamlarda uygulayabilmek ve farklı disiplinlerin bilgilerini sentezleyip birbirleriyle ilişkilendirerek yeni sonuçlara ulaşabilmeyi mümkün kılan disiplinler arası bir yaklaşım geliştirebilmek yetisi kazanırlar. |
4 |
7) |
Öğrenciler alanla ilgili, İngilizce yazılmış belgelerin içeriğini tercüme edip açıklayabilmek yetisi kazanırlar. |
3 |
8) |
Öğrenciler insan hakları ve çok-kültürlü çeşitliliğe değer verip bu ilke ve değerleri savunabilmenin yanı sıra; toplumsal ve mesleki alanlardaki farklı kültürel altyapıya sahip bireylerle empatik bir yaklaşımla iletişim kurabilmek yetisi kazanırlar. |
4 |
9) |
Öğrenciler kişisel, mesleki, toplumsal ve iş etiği standartlarını ortaya koyabilmek, ilgili alanlardaki çeşitli uygulamaların etik boyutlarını değerlendirebilmek, ve topluma değer katma sürecinde etik davranışın öneminin farkında olabilmek |
4 |