GIT420 Portfolyo Tasarımıİstanbul Okan ÜniversitesiAkademik Programlar Görsel İletişim TasarımıÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
Görsel İletişim Tasarımı
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: GIT420
Ders İsmi: Portfolyo Tasarımı
Ders Yarıyılı: Bahar
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
3 0 3 6
Öğretim Dili: TR
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Zorunlu Ders
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr.Öğr.Üyesi MİRA ELİF DEMİRHAN
Dersi Veren(ler): Dr.Öğr.Üyesi MİRA ELİF DEMİRHAN
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Öğrencinin yetenek ve yönelimleri doğrultusunda bir portfolyo oluşturabilme becerisi kazanması. Hazırladığı portfolyo ile ilgilendiği sanat alanı veya çalışmalarının özetinin gerekli olduğu bir iş koluna başvurabilmesi amaçlanmaktadır
Dersin İçeriği: Özgün portfolyo tasarımları hazırlamak. Tanıtma, koruma ve sergilemeye yönelik basılı ve dijital sunum biçimleri deneyimi kazanmak.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
1) Mezuniyet aşamasına gelmiş öğrencilerin kendi portfolyolarını oluşturabilme.
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Derse giriş; içerik, sömestır ile ilgili beklentiler, dersle ilgili genel bilgiler. .....
2) Kişisel sunum teknikleri hakkında bilgilendirme Özgeçmiş ve niyet mektubu hazırlama. .....
3) Öğrencinin kendini tanıtacağı özgün amlem/logotype, kartvizit ve özgeçmişini tasarlamasını içeren 1. Projenin verilmesi. ......
4) 1. Projenin eskizlerin değerlendirilip, revizyonların verilmesi Portfolyo. Portfolyo türleri. Dijital portfolyo. Dijital portfolyo ortamlarının incelenmesi. ......
5) Fiziksel ve Dijital Portfolyo Sunum için çalışma seçimi. Çalışmaların biçimleri ve teknik özelliklerinin araştırılması ve seçimi. .....
6) 1.Projenin teslimi. Dijital ve fiziksel portfolyo akış çizelgesinin oluşturulması. ......
7) Sunulacak çalışmaların gruplandırırlması ......
8) Dijital portfolyo arayüz tasarımı. .....
9) Dijital ve fiziksel portfolyoda tipografi kullanımı ......
10) Dijital ve fiziksel portfolyoda renk ve görüntü öğelerinin kullanımı. .......
11) Dijital portfolyoda ses öğelerinin kullanımı. .....
12) Dijital portfolyoda çokluortam özellikleri. ......
13) Dijital ve fiziksel portfolyonun üretim taslaklarının değerlendirilmesi. Sunum öncesi son revizyonların değerlendirilmesi. .......
14) Dijital ve fiziksel portfolyonun teslim ve sunumu. .......

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: ......
Diğer Kaynaklar: - Görsel İletişim ve Grafik Tasarım (Tevfik Fikret Uçar),
- İletişim ve Grafik Tasarım (Emre Becer),
- Self Promotion Online (Ilise Bennun),
- Designing Creative Portfolios (Gregg Berryman),
- Portfolio Design (Harold Linton),
- Digital Portfolio (Anne McKenna),
- The Right Portfolio for The Right Job (Supon Phornirunlit),
- Grafik Tasarım Dergileri

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

Program Kazanımları
3) Görsel İletişim tasarımı alanında kullanılan dijital ve geleneksel üretim teknikleriyle ilgili bilgi ve uygulama deneyimine sahibi olmak
4) Bireysel veya grup içerisinde, görsel tasarım alanında özgün eserler yaratmak, üretim süreçlerinin araştırma, uygulama, değerlendirme aşamalarında etkin bir rol oynamak, eserlerini farklı mecralar aracılığıyla toplumla paylaşmak
5) Görsel iletişim tasarımıyla ilgili karmaşık sorunları analiz etmek ve kendi çalışmaları hakkında eleştirel mesafeye sahip olmak ve değerlendirmeler yapmak
6) Fotoğraf, video, yayın tasarımı, arayüz ve etkileşim tasarımı ile ilgili görsel iletişim sorunlarını tanımlayabilmek, analiz edebilmek, çözümleyebilmek, yaratıcı tasarım önerileri üretebilmek
7) Görsel iletişim alanında etkin bir aktör olarak alanındaki toplumsal ve etik değerlere sahip olmak
8) Görsel İletişim Tasarımı alanında ulusal ve uluslararası gelişmeleri takip etmek, analiz etmek ve yorumlayabilmek

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
3) Görsel İletişim tasarımı alanında kullanılan dijital ve geleneksel üretim teknikleriyle ilgili bilgi ve uygulama deneyimine sahibi olmak 4
4) Bireysel veya grup içerisinde, görsel tasarım alanında özgün eserler yaratmak, üretim süreçlerinin araştırma, uygulama, değerlendirme aşamalarında etkin bir rol oynamak, eserlerini farklı mecralar aracılığıyla toplumla paylaşmak
5) Görsel iletişim tasarımıyla ilgili karmaşık sorunları analiz etmek ve kendi çalışmaları hakkında eleştirel mesafeye sahip olmak ve değerlendirmeler yapmak
6) Fotoğraf, video, yayın tasarımı, arayüz ve etkileşim tasarımı ile ilgili görsel iletişim sorunlarını tanımlayabilmek, analiz edebilmek, çözümleyebilmek, yaratıcı tasarım önerileri üretebilmek
7) Görsel iletişim alanında etkin bir aktör olarak alanındaki toplumsal ve etik değerlere sahip olmak
8) Görsel İletişim Tasarımı alanında ulusal ve uluslararası gelişmeleri takip etmek, analiz etmek ve yorumlayabilmek 3

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Ders
Okuma
Ödev
Uygulama (Modelleme, Tasarım, Maket, Simülasyon, Deney vs.)

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Ödev
Uygulama
Bireysel Proje
Grup Projesi
Sunum
Raporlama
Tez Sunma

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ara Sınavlar 1 % 50
Final 1 % 50
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 50
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 50
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 16 4 64
Uygulama 16 4 64
Sunum / Seminer 16 4 64
Toplam İş Yükü 192