Görsel İletişim Tasarımı | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | GIT420 | ||||||||
Ders İsmi: | Portfolyo Tasarımı | ||||||||
Ders Yarıyılı: | Bahar | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | TR | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Zorunlu Ders | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Dr.Öğr.Üyesi MİRA ELİF DEMİRHAN | ||||||||
Dersi Veren(ler): |
Dr.Öğr.Üyesi MİRA ELİF DEMİRHAN |
||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Öğrencinin yetenek ve yönelimleri doğrultusunda bir portfolyo oluşturabilme becerisi kazanması. Hazırladığı portfolyo ile ilgilendiği sanat alanı veya çalışmalarının özetinin gerekli olduğu bir iş koluna başvurabilmesi amaçlanmaktadır |
Dersin İçeriği: | Özgün portfolyo tasarımları hazırlamak. Tanıtma, koruma ve sergilemeye yönelik basılı ve dijital sunum biçimleri deneyimi kazanmak. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Derse giriş; içerik, sömestır ile ilgili beklentiler, dersle ilgili genel bilgiler. | ..... |
2) | Kişisel sunum teknikleri hakkında bilgilendirme Özgeçmiş ve niyet mektubu hazırlama. | ..... |
3) | Öğrencinin kendini tanıtacağı özgün amlem/logotype, kartvizit ve özgeçmişini tasarlamasını içeren 1. Projenin verilmesi. | ...... |
4) | 1. Projenin eskizlerin değerlendirilip, revizyonların verilmesi Portfolyo. Portfolyo türleri. Dijital portfolyo. Dijital portfolyo ortamlarının incelenmesi. | ...... |
5) | Fiziksel ve Dijital Portfolyo Sunum için çalışma seçimi. Çalışmaların biçimleri ve teknik özelliklerinin araştırılması ve seçimi. | ..... |
6) | 1.Projenin teslimi. Dijital ve fiziksel portfolyo akış çizelgesinin oluşturulması. | ...... |
7) | Sunulacak çalışmaların gruplandırırlması | ...... |
8) | Dijital portfolyo arayüz tasarımı. | ..... |
9) | Dijital ve fiziksel portfolyoda tipografi kullanımı | ...... |
10) | Dijital ve fiziksel portfolyoda renk ve görüntü öğelerinin kullanımı. | ....... |
11) | Dijital portfolyoda ses öğelerinin kullanımı. | ..... |
12) | Dijital portfolyoda çokluortam özellikleri. | ...... |
13) | Dijital ve fiziksel portfolyonun üretim taslaklarının değerlendirilmesi. Sunum öncesi son revizyonların değerlendirilmesi. | ....... |
14) | Dijital ve fiziksel portfolyonun teslim ve sunumu. | ....... |
Ders Notları / Kitaplar: | ...... |
Diğer Kaynaklar: | - Görsel İletişim ve Grafik Tasarım (Tevfik Fikret Uçar), - İletişim ve Grafik Tasarım (Emre Becer), - Self Promotion Online (Ilise Bennun), - Designing Creative Portfolios (Gregg Berryman), - Portfolio Design (Harold Linton), - Digital Portfolio (Anne McKenna), - The Right Portfolio for The Right Job (Supon Phornirunlit), - Grafik Tasarım Dergileri |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
||||
---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||
3) Görsel İletişim tasarımı alanında kullanılan dijital ve geleneksel üretim teknikleriyle ilgili bilgi ve uygulama deneyimine sahibi olmak | |||||
4) Bireysel veya grup içerisinde, görsel tasarım alanında özgün eserler yaratmak, üretim süreçlerinin araştırma, uygulama, değerlendirme aşamalarında etkin bir rol oynamak, eserlerini farklı mecralar aracılığıyla toplumla paylaşmak | |||||
5) Görsel iletişim tasarımıyla ilgili karmaşık sorunları analiz etmek ve kendi çalışmaları hakkında eleştirel mesafeye sahip olmak ve değerlendirmeler yapmak | |||||
6) Fotoğraf, video, yayın tasarımı, arayüz ve etkileşim tasarımı ile ilgili görsel iletişim sorunlarını tanımlayabilmek, analiz edebilmek, çözümleyebilmek, yaratıcı tasarım önerileri üretebilmek | |||||
7) Görsel iletişim alanında etkin bir aktör olarak alanındaki toplumsal ve etik değerlere sahip olmak | |||||
8) Görsel İletişim Tasarımı alanında ulusal ve uluslararası gelişmeleri takip etmek, analiz etmek ve yorumlayabilmek |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
3) | Görsel İletişim tasarımı alanında kullanılan dijital ve geleneksel üretim teknikleriyle ilgili bilgi ve uygulama deneyimine sahibi olmak | 4 |
4) | Bireysel veya grup içerisinde, görsel tasarım alanında özgün eserler yaratmak, üretim süreçlerinin araştırma, uygulama, değerlendirme aşamalarında etkin bir rol oynamak, eserlerini farklı mecralar aracılığıyla toplumla paylaşmak | |
5) | Görsel iletişim tasarımıyla ilgili karmaşık sorunları analiz etmek ve kendi çalışmaları hakkında eleştirel mesafeye sahip olmak ve değerlendirmeler yapmak | |
6) | Fotoğraf, video, yayın tasarımı, arayüz ve etkileşim tasarımı ile ilgili görsel iletişim sorunlarını tanımlayabilmek, analiz edebilmek, çözümleyebilmek, yaratıcı tasarım önerileri üretebilmek | |
7) | Görsel iletişim alanında etkin bir aktör olarak alanındaki toplumsal ve etik değerlere sahip olmak | |
8) | Görsel İletişim Tasarımı alanında ulusal ve uluslararası gelişmeleri takip etmek, analiz etmek ve yorumlayabilmek | 3 |
Ders | |
Okuma | |
Ödev | |
Uygulama (Modelleme, Tasarım, Maket, Simülasyon, Deney vs.) |
Ödev | |
Uygulama | |
Bireysel Proje | |
Grup Projesi | |
Sunum | |
Raporlama | |
Tez Sunma |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ara Sınavlar | 1 | % 50 |
Final | 1 | % 50 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 50 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 50 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 16 | 4 | 64 |
Uygulama | 16 | 4 | 64 |
Sunum / Seminer | 16 | 4 | 64 |
Toplam İş Yükü | 192 |