GSF101 Renk Iİstanbul Okan ÜniversitesiAkademik Programlar Endüstri Ürünleri TasarımıÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
Endüstri Ürünleri Tasarımı
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: GSF101
Ders İsmi: Renk I
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
2 0 2 4
Öğretim Dili: TR
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Zorunlu Ders
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr.Öğr.Üyesi DİLEK TİNA WİNCHESTER
Dersi Veren(ler): Dr.Öğr.Üyesi DİLEK TİNA WİNCHESTER
Dr.Öğr.Üyesi MİRA ELİF DEMİRHAN
Dr. BİLİNMİYOR BEKLER
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Öğrencilerin Renk teorisi ile tanışmalarını sağlayarak, renklerin birbirleri ile ilişkilerini, özelliklerini ve kullanımlarını araştırmalarını amaçlar.
Dersin İçeriği: Dersin amacı, renk kuramının tarihsel gelişimini incelemek ve güncel renk sistemlerine ilişkin uygulamalı örnekler üretebilmektir.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
1) Öğrenci, renk kuramının tarihi hakkında bilgi sahibi olur ve güncel renk sistemlerine uygun çalışmalar üretebilir.
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Giriş .
2) Görme duyusu ve renk algısı .
3) Optik yanılsama egzersizleri .
4) Renk çemberinin tarihsel gelişimi .
5) Zıtlığa dayalı sistemler .
6) Renk kontrast çeşitleri ve komposizyon uygulamaları .
7) Renk özü, doygunluk, değer .
8) Değerlendirme .
9) Renk Sistemleri: Munsell .
10) Dijital ortamda renk I .
11) Dijital ortamda renk II .
12) Ödev Sunumlar .
13) Ödev Sunumlar .
14) Genel değerlendirme .

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: yoktur
Diğer Kaynaklar: Josef Albers, Interaction of Color, 50th Anniversary Edition, Yale University Press, New Haven, London, 2013.

Gavin Ambrose, Paul Harris, Grafik Tasarımda Renk, Literatür Yayınları, İstanbul, 2013.

David Batchelor (ed.), Colour, Whitechapel and The MIT Press, 2008.

David Batchelor, Chromophobia, Reaktion Books, London, 2013.

David Batchelor, İlluminations, The Eye, DVD, London.

Magdalena Droste, Bauhaus: Reform and Avant-Garde, Taschen, Germany, 2013.

Tom Fraser and Adam Banks, Designer’s Color Manual: The Complete Guide to Color Theory and Application, Cronicle Books, San Francisco, 2004.

Janis Hendrickson, Roy Lichtenstein: The Irony of the Banal, Taschen, Germany, 2012.

David Hornung, Color: A Workshop for Artists and Designers, Lawrence King Publication, 2005, London.


Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

Program Kazanımları
1) Endüstri ürünleri tasarımı disiplininde yaratıcı ve yenilikçi düşünme becerisi
2) Mesleki malzeme ve üretim teknolojilerine hakim olma, gelişmeleri takip etme ve bu bilgi birikimlerini projelerinde etkin olarak kullanabilme.
3) Kültürel değerleri mesleki yaklaşımlarına yansıtabilme.
4) Eleştirel yaklaşımlarla mevcut tasarım sorunlarını özgün çözümlere ulaştırabilme, olası kullanıcı ihtiyaçlarını öngörebilme becerisi
5) 2 ve 3 boyutlu mesleki anlatım teknik ve teknolojilerine hakim olma ve meslekte etkin biçimde kullanabilme
6) Endüstri kuruluşları bünyesinde takım çalışması içinde yer alma ve endüstri ürünleri tasarımı proje yönetiminde etkin rol alabilme
7) Mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahip olabilme
8) Bağımsız çalışabilen, sorumluluk alabilen ve küresel sorunlara karşı duyarlı bir tasarımcı kimliğine sahip olma

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Endüstri ürünleri tasarımı disiplininde yaratıcı ve yenilikçi düşünme becerisi
2) Mesleki malzeme ve üretim teknolojilerine hakim olma, gelişmeleri takip etme ve bu bilgi birikimlerini projelerinde etkin olarak kullanabilme.
3) Kültürel değerleri mesleki yaklaşımlarına yansıtabilme.
4) Eleştirel yaklaşımlarla mevcut tasarım sorunlarını özgün çözümlere ulaştırabilme, olası kullanıcı ihtiyaçlarını öngörebilme becerisi
5) 2 ve 3 boyutlu mesleki anlatım teknik ve teknolojilerine hakim olma ve meslekte etkin biçimde kullanabilme
6) Endüstri kuruluşları bünyesinde takım çalışması içinde yer alma ve endüstri ürünleri tasarımı proje yönetiminde etkin rol alabilme
7) Mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahip olabilme
8) Bağımsız çalışabilen, sorumluluk alabilen ve küresel sorunlara karşı duyarlı bir tasarımcı kimliğine sahip olma

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ara Sınavlar 1 % 30
Final 1 % 60
Kanaat Notu 1 % 10
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 2 2 4
Laboratuvar 2 0 0
Uygulama 2 0 0
Derse Özgü Staj 2 2 4
Arazi Çalışması 2 2 4
Sınıf Dışı Ders Çalışması 2 2 4
Sunum / Seminer 2 2 4
Proje 0 2 0
Ödevler 6 2 12
Küçük Sınavlar 2 2 4
Ara Juri 2 2 4
Ara Sınavlar 2 2 4
Rapor Teslimi 2 2 4
Juri 2 2 4
Final 2 0 0
Toplam İş Yükü 52