GSF132 III Boyutlu Tasarım IIİstanbul Okan ÜniversitesiAkademik Programlar Endüstri Ürünleri TasarımıÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
Endüstri Ürünleri Tasarımı
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: GSF132
Ders İsmi: III Boyutlu Tasarım II
Ders Yarıyılı: Bahar
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
1 2 2 3
Öğretim Dili: TR
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Zorunlu Ders
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: NATIK KURUCU KOÇANOĞLU
Dersi Veren(ler): Dr.Öğr.Üyesi DAMLA TAYMAZ
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: çoklu formlar kullanarak 3. Boyut kurgulamasını sağlamaktır. 3. boyut kurgulaması için yararlanılabilek yöntem ve araçları ve birbirinden farklı formların ilişkisinin kurgulanmasında göz önünde bulundurulması gereken öğelerin öğrenilmesini içerir
Dersin İçeriği: A. Üç boyutlu nesnelerin iç tutarlılığını analiz edebilir.
B. Çoklu formları, yüzey, kesişme ve birleşme yönlerinden ele alıp, oluşturulan kurguyu estetik açıdan çözümleyebilir.
C. Kullanılan bir malzemenin özelliklerinin farkında olarak üç boyutlu formlar üretebilir.
D. Üç boyutlu bir nesnenin düzen ve düzensizliğini yönlendirebilir.
E. Üç boyutlu bir nesneyle soyut bir ilişki kurabilir
F. Görsel düşünebilir

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
1) çoklu formlar kullanarak 3. Boyut kurgulamasını sağlama
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) 3 boyutlu tasarımın çoklu formla araştırılması .
2) 3 boyutlu tasarımın çoklu formla araştırılması .
3) Çoklu formda yüzey sorunu .
4) Çoklu formda yüzey sorunu .
5) Çoklu formda kesişme. .
6) Multiple forms of intersection. .
7) Çoklu formda birleşme .
8) Çoklu formda birleşme .
9) Çoklu formda perspektifin rolü .
10) Çoklu formda perspektifin rolü .
11) Tarihsellik sorunu .
12) Proje geliştirme .
12) Proje geliştirme .
13) Proje geliştirme .
14) Proje geliştirme .

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: yoktur
Diğer Kaynaklar: Minimalism and the Rhetoric of Power”, Anna C. Chave
Visual Grammar, Chrıstıan Leborg
Prıncıples of Form and Desıgn, Wucıus Wong
Art Through the Ages, Horst de Lakroks et al.
Color in Three-Dımensıonal Desıgn, Jeanne Kopacz
Prıncıples of Three-Dımensıonal Desıgn: Objects, Space and Meanıng, Stephen Luekıng
Desıgn Through Dıscovery: An Introductıon, Marjorıe Ellıott Bevlın
Art Fundamentals: Theory and Practıce, Otto Ocvırk et al.
Shapıng Space: The Dynamıcs of Three-Dımensıonal Desıgn, Paul Zelanskı, Mary Pat Fısher

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

Program Kazanımları
1) Endüstri ürünleri tasarımı disiplininde yaratıcı ve yenilikçi düşünme becerisi
2) Mesleki malzeme ve üretim teknolojilerine hakim olma, gelişmeleri takip etme ve bu bilgi birikimlerini projelerinde etkin olarak kullanabilme.
3) Kültürel değerleri mesleki yaklaşımlarına yansıtabilme.
4) Eleştirel yaklaşımlarla mevcut tasarım sorunlarını özgün çözümlere ulaştırabilme, olası kullanıcı ihtiyaçlarını öngörebilme becerisi
5) 2 ve 3 boyutlu mesleki anlatım teknik ve teknolojilerine hakim olma ve meslekte etkin biçimde kullanabilme
6) Endüstri kuruluşları bünyesinde takım çalışması içinde yer alma ve endüstri ürünleri tasarımı proje yönetiminde etkin rol alabilme
7) Mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahip olabilme
8) Bağımsız çalışabilen, sorumluluk alabilen ve küresel sorunlara karşı duyarlı bir tasarımcı kimliğine sahip olma

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Endüstri ürünleri tasarımı disiplininde yaratıcı ve yenilikçi düşünme becerisi
2) Mesleki malzeme ve üretim teknolojilerine hakim olma, gelişmeleri takip etme ve bu bilgi birikimlerini projelerinde etkin olarak kullanabilme.
3) Kültürel değerleri mesleki yaklaşımlarına yansıtabilme.
4) Eleştirel yaklaşımlarla mevcut tasarım sorunlarını özgün çözümlere ulaştırabilme, olası kullanıcı ihtiyaçlarını öngörebilme becerisi
5) 2 ve 3 boyutlu mesleki anlatım teknik ve teknolojilerine hakim olma ve meslekte etkin biçimde kullanabilme
6) Endüstri kuruluşları bünyesinde takım çalışması içinde yer alma ve endüstri ürünleri tasarımı proje yönetiminde etkin rol alabilme
7) Mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahip olabilme
8) Bağımsız çalışabilen, sorumluluk alabilen ve küresel sorunlara karşı duyarlı bir tasarımcı kimliğine sahip olma

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Ders
Uygulama (Modelleme, Tasarım, Maket, Simülasyon, Deney vs.)

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Uygulama
Bireysel Proje

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ara Sınavlar 1 % 30
Final 1 % 60
Kanaat Notu 1 % 10
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı İş Yükü
Ders Saati 16 48
Proje 16 48
Toplam İş Yükü 96