Endüstri Ürünleri Tasarımı | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | GSF132 | ||||||||
Ders İsmi: | III Boyutlu Tasarım II | ||||||||
Ders Yarıyılı: | Bahar | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | TR | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Zorunlu Ders | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | NATIK KURUCU KOÇANOĞLU | ||||||||
Dersi Veren(ler): |
Dr.Öğr.Üyesi DAMLA TAYMAZ |
||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | çoklu formlar kullanarak 3. Boyut kurgulamasını sağlamaktır. 3. boyut kurgulaması için yararlanılabilek yöntem ve araçları ve birbirinden farklı formların ilişkisinin kurgulanmasında göz önünde bulundurulması gereken öğelerin öğrenilmesini içerir |
Dersin İçeriği: | A. Üç boyutlu nesnelerin iç tutarlılığını analiz edebilir. B. Çoklu formları, yüzey, kesişme ve birleşme yönlerinden ele alıp, oluşturulan kurguyu estetik açıdan çözümleyebilir. C. Kullanılan bir malzemenin özelliklerinin farkında olarak üç boyutlu formlar üretebilir. D. Üç boyutlu bir nesnenin düzen ve düzensizliğini yönlendirebilir. E. Üç boyutlu bir nesneyle soyut bir ilişki kurabilir F. Görsel düşünebilir |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | 3 boyutlu tasarımın çoklu formla araştırılması | . |
2) | 3 boyutlu tasarımın çoklu formla araştırılması | . |
3) | Çoklu formda yüzey sorunu | . |
4) | Çoklu formda yüzey sorunu | . |
5) | Çoklu formda kesişme. | . |
6) | Multiple forms of intersection. | . |
7) | Çoklu formda birleşme | . |
8) | Çoklu formda birleşme | . |
9) | Çoklu formda perspektifin rolü | . |
10) | Çoklu formda perspektifin rolü | . |
11) | Tarihsellik sorunu | . |
12) | Proje geliştirme | . |
12) | Proje geliştirme | . |
13) | Proje geliştirme | . |
14) | Proje geliştirme | . |
Ders Notları / Kitaplar: | yoktur |
Diğer Kaynaklar: | Minimalism and the Rhetoric of Power”, Anna C. Chave Visual Grammar, Chrıstıan Leborg Prıncıples of Form and Desıgn, Wucıus Wong Art Through the Ages, Horst de Lakroks et al. Color in Three-Dımensıonal Desıgn, Jeanne Kopacz Prıncıples of Three-Dımensıonal Desıgn: Objects, Space and Meanıng, Stephen Luekıng Desıgn Through Dıscovery: An Introductıon, Marjorıe Ellıott Bevlın Art Fundamentals: Theory and Practıce, Otto Ocvırk et al. Shapıng Space: The Dynamıcs of Three-Dımensıonal Desıgn, Paul Zelanskı, Mary Pat Fısher |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||||
1) Endüstri ürünleri tasarımı disiplininde yaratıcı ve yenilikçi düşünme becerisi | |||||||
2) Mesleki malzeme ve üretim teknolojilerine hakim olma, gelişmeleri takip etme ve bu bilgi birikimlerini projelerinde etkin olarak kullanabilme. | |||||||
3) Kültürel değerleri mesleki yaklaşımlarına yansıtabilme. | |||||||
4) Eleştirel yaklaşımlarla mevcut tasarım sorunlarını özgün çözümlere ulaştırabilme, olası kullanıcı ihtiyaçlarını öngörebilme becerisi | |||||||
5) 2 ve 3 boyutlu mesleki anlatım teknik ve teknolojilerine hakim olma ve meslekte etkin biçimde kullanabilme | |||||||
6) Endüstri kuruluşları bünyesinde takım çalışması içinde yer alma ve endüstri ürünleri tasarımı proje yönetiminde etkin rol alabilme | |||||||
7) Mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahip olabilme | |||||||
8) Bağımsız çalışabilen, sorumluluk alabilen ve küresel sorunlara karşı duyarlı bir tasarımcı kimliğine sahip olma |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Endüstri ürünleri tasarımı disiplininde yaratıcı ve yenilikçi düşünme becerisi | |
2) | Mesleki malzeme ve üretim teknolojilerine hakim olma, gelişmeleri takip etme ve bu bilgi birikimlerini projelerinde etkin olarak kullanabilme. | |
3) | Kültürel değerleri mesleki yaklaşımlarına yansıtabilme. | |
4) | Eleştirel yaklaşımlarla mevcut tasarım sorunlarını özgün çözümlere ulaştırabilme, olası kullanıcı ihtiyaçlarını öngörebilme becerisi | |
5) | 2 ve 3 boyutlu mesleki anlatım teknik ve teknolojilerine hakim olma ve meslekte etkin biçimde kullanabilme | |
6) | Endüstri kuruluşları bünyesinde takım çalışması içinde yer alma ve endüstri ürünleri tasarımı proje yönetiminde etkin rol alabilme | |
7) | Mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahip olabilme | |
8) | Bağımsız çalışabilen, sorumluluk alabilen ve küresel sorunlara karşı duyarlı bir tasarımcı kimliğine sahip olma |
Ders | |
Uygulama (Modelleme, Tasarım, Maket, Simülasyon, Deney vs.) |
Uygulama | |
Bireysel Proje |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ara Sınavlar | 1 | % 30 |
Final | 1 | % 60 |
Kanaat Notu | 1 | % 10 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Saati | 16 | 48 |
Proje | 16 | 48 |
Toplam İş Yükü | 96 |