GSF151 Sanat Tarihi Iİstanbul Okan ÜniversitesiAkademik Programlar Endüstri Ürünleri TasarımıÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
Endüstri Ürünleri Tasarımı
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: GSF151
Ders İsmi: Sanat Tarihi I
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
2 0 2 2
Öğretim Dili: TR
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Zorunlu Ders
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr.Öğr.Üyesi ALPER MAZMAN
Dersi Veren(ler): Dr.Öğr.Üyesi ALPER MAZMAN
Dr. BİLİNMİYOR BEKLER
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: 1- Sanat Tarihi Okuma Yöntemlerini kullanabilme.
2- Geçmiş zamanın kültürünü ve düşüncelerini inceleme.
3- Ülkelerin farklı kültürlerini tanırma.
4- Kendi kültürlerinin geçmişi ile geleceği arasındaki bağları gözlemleme.
5- Sanat Tarihini kapsayan, mimari, şehircilik, küçük el sanatları konusunda bilgi edinirler.
Dersin İçeriği: Bu ders, mağara resminden baroğa sanatın gelişimini içermektedir. Dönemler, akımlar, sanatçılar ve eserleri sanat tarihinin ana kavramları çerçevesinde incelenmektedir.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1) mağara resminden barok sanatın gelişimini öğrenme ve dönemleri, akımlar, sanatçılar ve eserleri sanat tarihinin ana kavramları çerçevesinde kavrama.
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Sanat Tarihi nedir? Nasıl Okunur? Önemi?
2) İstanbul’un Sanat Tarihi okuması nasıl yapılır?
3) İstanbul’da Bizans Sanatı Ortağın Sanatı.
4) Avrupa’da ortaçağ sanatı. Mimari, Şehircilik Mimari belirleyici olan dış süsleme amacıyla kullanılan heykel sanatı ve meydan heykelleri .ortaçağda resim sanatı ve dini resimler.
5) Avrupa’da Rönesans’ın başlaması. Altın oran kavramı,İtalya da Rönesans Sanatı Roma Floransa Venedik gibi şehirlerin önemi. Sanat koruyucuları ve Medici ailesi.
6) İtalyan sanatçılardan Bunelleschi eserleri ve Leon Battissta Alberti’nin yapıtları. Mimaride yatay ve dikey çizgiler.
7) Rönesans resmine öncülük edenler.Ciotto ve Masaccio ve yapıtları. Kullandıkları renkler ve derinlik arayışları.
8) Arasınav
9) Mantegna “Ölü İsa’ya Ağıt” Rakursi tekniği. Rönesansın renk perspektif ve kompozisyon düzeni. Kusursuz form denge, uyumlu oranlar ve zerafet. Rönesans Heykeli. Donatello, Verrocchio, Michelangelo ve eserleri. Rönesans heykelinin ortak özellikleri.İlk çağ etkileri. Botticelli çalışmaları
10) Leonardo ve çok yönlü sanatı. Michelangelo ve Raphaello ile yaptığı ortak frescolar. Sistine şapeli Frescoları. Gölge ışık oyunlarına önem verdiği Mahşer panosu.
11) Manierizim, 16.yy ikinci çeyreğinden sonra değişen başarısız kopyalar olarak adlandırılan daha sonra toplumsal koşulların etkisiyle bilinçli bir yaratma eylemi olarak kabul edilen sanat akımı.
12) İtalya Dışındaki Rönesans ve manierizm sanatı
13) Döneme genel bir bakış.
14) Final sınavı öncesi son değerlendirmeler
15) Final Sınavı

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: SANATIN ÖYKÜSÜ
GOMBRICH, E. H.
Remzi Kitabevi, (İstanbul: 2007).
ISBN: 9789751406958
Diğer Kaynaklar: ATASOY, Nurhan. AVRUPA SANATI, Remzi Kitabevi (İstanbul: 2000),
ASLANAPA, Oktay. TÜRK SANATI, İstanbul Üni. Edebiyat Fakültesi (İstanbul: 1985)
EYİCE, Semavi. BIZANS SANATI, Yapıkredi Yayınevi (Ankara:1992)

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

Program Kazanımları
1) Endüstri ürünleri tasarımı disiplininde yaratıcı ve yenilikçi düşünme becerisi
2) Mesleki malzeme ve üretim teknolojilerine hakim olma, gelişmeleri takip etme ve bu bilgi birikimlerini projelerinde etkin olarak kullanabilme.
3) Kültürel değerleri mesleki yaklaşımlarına yansıtabilme.
4) Eleştirel yaklaşımlarla mevcut tasarım sorunlarını özgün çözümlere ulaştırabilme, olası kullanıcı ihtiyaçlarını öngörebilme becerisi
5) 2 ve 3 boyutlu mesleki anlatım teknik ve teknolojilerine hakim olma ve meslekte etkin biçimde kullanabilme
6) Endüstri kuruluşları bünyesinde takım çalışması içinde yer alma ve endüstri ürünleri tasarımı proje yönetiminde etkin rol alabilme
7) Mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahip olabilme
8) Bağımsız çalışabilen, sorumluluk alabilen ve küresel sorunlara karşı duyarlı bir tasarımcı kimliğine sahip olma

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Endüstri ürünleri tasarımı disiplininde yaratıcı ve yenilikçi düşünme becerisi
2) Mesleki malzeme ve üretim teknolojilerine hakim olma, gelişmeleri takip etme ve bu bilgi birikimlerini projelerinde etkin olarak kullanabilme.
3) Kültürel değerleri mesleki yaklaşımlarına yansıtabilme.
4) Eleştirel yaklaşımlarla mevcut tasarım sorunlarını özgün çözümlere ulaştırabilme, olası kullanıcı ihtiyaçlarını öngörebilme becerisi
5) 2 ve 3 boyutlu mesleki anlatım teknik ve teknolojilerine hakim olma ve meslekte etkin biçimde kullanabilme
6) Endüstri kuruluşları bünyesinde takım çalışması içinde yer alma ve endüstri ürünleri tasarımı proje yönetiminde etkin rol alabilme
7) Mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahip olabilme
8) Bağımsız çalışabilen, sorumluluk alabilen ve küresel sorunlara karşı duyarlı bir tasarımcı kimliğine sahip olma

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Ders

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama)
Ödev

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ara Sınavlar 1 % 30
Final 1 % 60
Kanaat Notu 1 % 10
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı İş Yükü
Ders Saati 16 32
Final 16 32
Toplam İş Yükü 64