Hemşirelik | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | HEM308 | ||||||||
Ders İsmi: | Eleştirel Düşünme Uygulamaları | ||||||||
Ders Yarıyılı: |
Bahar |
||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | TR | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Genel Havuz | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Prof. Dr. BİRSEN YÜRÜGEN | ||||||||
Dersi Veren(ler): | |||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Hemşirelikte eleştirel düşünme, hasta bakımını potansiyel olarak etkilediği için oldukça önemlidir. Bu dersin amacı,hemşirelik öğrencilerine meslek hayatlarında optimal hasta bakımını sağlamada ve klinik karar vermede eleştirel düşünmeyi kullanabilmeyi öğretmektir |
Dersin İçeriği: | 1. DÜŞÜNME VE ELEŞTİREL DÜŞÜNME 2. ELEŞTİREL DÜŞÜNME İLE İLGİLİ TEMEL KAVRAMLAR 3. ELEŞTİREL DÜŞÜNME ÖĞELERİ 4. ELEŞTİREL DÜŞÜNME SÜRECİ VE ÖZELLİKLERİ 5. ELEŞTİREL DÜŞÜNME YOLUYLA SORUN ÇÖZME 6. ELEŞTİREL DÜŞÜNMENİN BİREYSEL YAŞAMDAKİ YERİ VE ÖNEMİ 7. ELEŞTİREL DÜŞÜNMENİN MESLEKİ YAŞAMDAKİ YERİ VE ÖNEMİ 8. ELEŞTİREL DÜŞÜNMEDE ALTI ŞAPKALI DÜŞÜNME TEKNİĞİ 9. ELEŞTİREL OKUMA 10. ELEŞTİREL DİNLEME 11. ELEŞTİREL YAZMA 12. ELEŞTİREL DÜŞÜNME EGZERSİZLERİ 13.ELEŞTİREL DÜŞÜNME EGZERSİZLERİ 14. DERSİN DEĞERLENDİRMESİ |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | TANIŞMA, DERSİM AMACI VE GİRİŞ | - |
2) | ELEŞTİREL DÜŞÜNME İLE İLGİLİ TEMEL KAVRAMLAR | - |
3) | ELEŞTİREL DÜŞÜNME ÖĞELERİ | - |
4) | ELEŞTİREL DÜŞÜNME SÜRECİ VE ÖZELLİKLERİ | - |
5) | ELEŞTİREL DÜŞÜNME YOLUYLA SORUN ÇÖZME | - |
6) | ELEŞTİREL DÜŞÜNMENİN BİREYSEL YAŞAMDAKİ YERİ VE ÖNEMİ | - |
7) | ELEŞTİREL DÜŞÜNMENİN MESLEKİ YAŞAMDAKİ YERİ VE ÖNEMİ | - |
8) | ELEŞTİREL DÜŞÜNMEDE ALTI ŞAPKALI DÜŞÜNME TEKNİĞİ | - |
9) | ELEŞTİREL OKUMA | - |
10) | ELEŞTİREL DİNLEME | - |
11) | ELEŞTİREL YAZMA | - |
12) | ELEŞTİREL DÜŞÜNME EGZERSİZLERİ | kaynakça okuma |
13) | ELEŞTİREL DÜŞÜNME EGZERSİZLERİ | kaynakça okuma |
14) | ÖDEV SUNUMLARI | - |
15) | FİNAL SINAVI | kaynakçaları okuma |
Ders Notları / Kitaplar: | 1. Şahinel S. Eleştirel Düşünme. Pegem A Yayıncılık, Ankara, 2002. |
Diğer Kaynaklar: | 2. Demirci C. (2000) Eleştirel Düşünme, Eğitim ve Bilim 3. Chaffe J. (1994) Thinking critically. Boston: Houghlon Mifflin Company. |
Ders Öğrenme Kazanımları | 13 |
|||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | ||||||||||
1) Hemşirelik bakımını etik ilkelere ve yasalara uygun yönetebilir. | ||||||||||
2) Edindiği kuramsal bilgileri hemşirelik uygulamalarına aktarabilir. | ||||||||||
3) Hemşireliğin temel psikomotor becerilerine sahip olur. | ||||||||||
4) Temel iletişim becerilerine sahip olur. | ||||||||||
5) Birey, aile ve toplumun sağlık bakımı gereksinimlerinin karşılanmasında hemşirelik rol ve işlevlerini yerine getirebilecek bilgiye sahip olur. | ||||||||||
6) Sağlık politikalarının oluşturulmasına katkı sağlayabilir. | ||||||||||
7) Hemşirelik uygulamalarında bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alabilir. | ||||||||||
8) Bakımın yürütülmesinde sağlık bilişim sistemlerini kullanabilir. | ||||||||||
9) Çağdaş birey ve meslek üyesi olmanın gerektirdiği genel kültür bilgisine sahip olur. | ||||||||||
10) Toplumsal duyarlılık bilinci içinde sektörler arası işbirliği yaparak proje ve etkinlikler yürütebilir. | ||||||||||
11) Bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilmek ve yabancı meslektaşları ile iletişim kurabilir. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Hemşirelik bakımını etik ilkelere ve yasalara uygun yönetebilir. | 4 |
2) | Edindiği kuramsal bilgileri hemşirelik uygulamalarına aktarabilir. | 3 |
3) | Hemşireliğin temel psikomotor becerilerine sahip olur. | 3 |
4) | Temel iletişim becerilerine sahip olur. | 5 |
5) | Birey, aile ve toplumun sağlık bakımı gereksinimlerinin karşılanmasında hemşirelik rol ve işlevlerini yerine getirebilecek bilgiye sahip olur. | 3 |
6) | Sağlık politikalarının oluşturulmasına katkı sağlayabilir. | 3 |
7) | Hemşirelik uygulamalarında bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alabilir. | 3 |
8) | Bakımın yürütülmesinde sağlık bilişim sistemlerini kullanabilir. | 2 |
9) | Çağdaş birey ve meslek üyesi olmanın gerektirdiği genel kültür bilgisine sahip olur. | 4 |
10) | Toplumsal duyarlılık bilinci içinde sektörler arası işbirliği yaparak proje ve etkinlikler yürütebilir. | 4 |
11) | Bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilmek ve yabancı meslektaşları ile iletişim kurabilir. | 1 |
Beyin fırtınası /Altı şapka | |
Bireysel çalışma ve ödevi | |
Okuma |
Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama) | |
Ödev |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Laboratuar | 2 | % 20 |
Ödev | 1 | % 20 |
Ara Sınavlar | 1 | % 20 |
Final | 1 | % 40 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 60 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 40 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 2 | 28 |
Uygulama | 14 | 2 | 28 |
Sunum / Seminer | 3 | 4 | 12 |
Ödevler | 5 | 3 | 15 |
Ara Sınavlar | 1 | 10 | 10 |
Final | 1 | 15 | 15 |
Toplam İş Yükü | 108 |