HEM604 Hemşirelik Eğitimi ve Yönetimiİstanbul Okan ÜniversitesiAkademik Programlar Hemşirelik DRÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
Hemşirelik DR
Doktora TYYÇ: 8. Düzey QF-EHEA: 3. Düzey EQF-LLL: 8. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: HEM604
Ders İsmi: Hemşirelik Eğitimi ve Yönetimi
Ders Yarıyılı: Bahar
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
3 0 3 10
Öğretim Dili:
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Zorunlu Ders
Dersin Seviyesi:
Doktora TYYÇ:8. Düzey QF-EHEA:3. Düzey EQF-LLL:8. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr.Öğr.Üyesi CEREN AYCANOĞLU
Dersi Veren(ler):
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Öğrenciler sağlık kurumlarındaki eğitim hizmetlerinin yönetim ve organizasyonunu değerlendirebilir, bu kurumlarda yaşanan sorunları belirleyebilir ve çözüm önerileri geliştirir.
Dersin İçeriği: Tanışma, Dersin Hakkında Açıklama (Amaç ve Hedefler, Yöntem, Kaynaklar…) Eğitim Hizmetlerinin Planlanması ( Örgüt Kültürü, Eğitim Politikaları ve Prosedürler) Eğitim Hizmetlerinin Organizasyonu (Örgüt yapısı, Görev Tanımları) Eğitim Hizmetlerinin Organizasyonu (Karar Alma, İletişim Mekanizmaları, Yetki Devri) Eğitim Hizmetlerinin Uygulanması/Yöneltme Eğitim Yönetimi Teknikleri (iletişim, Motivasyon) Eğitim Yönetimi Teknikleri (Çatışma Yönetimi, Değişim Yönetimi) Eğitim Yönetimi Teknikleri (Sorun Çözme, Toplantı ve Zaman Yönetimi) Eğitim Yönetimi Teknikleri (Kariyer Planlama, Eğitim ve Destek Hizmetlerinin Yönetimi) Kurumlardaki Hizmet İçi Eğitim Faaliyetleri Personel Eğitiminin Planlanması ve Programlanması Eğitim Hizmetlerinin Denetlenmesi ve Değerlendirilmesi Ülkemizde ve Dünyada Hemşirelik Eğitimi Yönetimi

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1) Hemşirelik eğitimi alanında bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir.
2) alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri davranışa dönüştürür.
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
1) sorunları eleştirel bir gözle değerlendirir ve bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak çözümler.
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
1) güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, alanındaki ve dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarır.
Alana Özgü Yetkinlik
1) özümsediği bilgiyi ve problem çözme yeteneklerini, farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yeni bilgiler oluşturur.
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Dersin Tanıtımı Eğitim, Öğretme ve Öğrenme Yaklaşımları
2) Öğrenme Kuramları
3) Eğitim Süreci: Gereksinimlerin Belirlenmesi
4) Eğitim Süreci: Planlama Amaç ve hedeflerin oluşturulması İçeriğin belirlenmesi Eğitim planı hazırlanması Öğretim materyali hazırlama
5) Eğitim Süreci: Planlama Amaç ve hedeflerin oluşturulması İçeriğin belirlenmesi Eğitim planı hazırlanması Öğretim materyali hazırlama
6) Etkili Sunum Teknikleri Eğitim Hemşireliği
7) ARA SINAV
8) Hasta Eğitimi
9) Sağlık Eğitimi
10) Eğitim Süreci: Değerlendirme
11) Eğitim materyallerinin uygulanması ve sunulması
12) Eğitim materyallerinin uygulanması ve sunulması
13) Eğitim materyallerinin uygulanması ve sunulması

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Bessie L. Marquis (2006)., Leadership roles and Management Functions in nursing., Lippincott Williams Wilkins Eren, E. (2008). Management and organization (8 ed.). Beta Basım, İstanbul Genç, N. (2007). Management and organization -Contemporart systems and approaches (3 ed.). Seçkin Yayıncılık San. ve Tic. A.Ş., Ankara Kavuncubaşı, Ş. (2000), Hospital and health institutions management, Siyasal Kitabevi, Ankara Seçim, H. (1991), Hospital management and organization, Küre Ajan, İstanbul
Diğer Kaynaklar: Bessie L. Marquis (2006)., Leadership roles and Management Functions in nursing., Lippincott Williams Wilkins Eren, E. (2008). Management and organization (8 ed.). Beta Basım, İstanbul Genç, N. (2007). Management and organization -Contemporart systems and approaches (3 ed.). Seçkin Yayıncılık San. ve Tic. A.Ş., Ankara Kavuncubaşı, Ş. (2000), Hospital and health institutions management, Siyasal Kitabevi, Ankara Seçim, H. (1991), Hospital management and organization, Küre Ajan, İstanbul

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

4

5

Program Kazanımları

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Alan Çalışması
Anlatım
Bireysel çalışma ve ödevi
Ders

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 1 % 10
Ödev 1 % 10
Ara Sınavlar 1 % 30
Final 1 % 50
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 50
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 50
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 4 56
Uygulama 5 10 50
Sınıf Dışı Ders Çalışması 4 10 40
Sunum / Seminer 14 4 56
Ödevler 10 4 40
Ara Sınavlar 1 20 20
Final 1 30 30
Toplam İş Yükü 292