İlk ve Acil Yardım | |||||
Önlisans | TYYÇ: 5. Düzey | QF-EHEA: Kısa Düzey | EQF-LLL: 5. Düzey |
Ders Kodu: | IAY102 | ||||||||
Ders İsmi: | Acil Bakım II | ||||||||
Ders Yarıyılı: | Bahar | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | TR | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Zorunlu Ders | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Dr.Öğr.Üyesi AYSE DUDU KILINÇ | ||||||||
Dersi Veren(ler): |
Öğr.Gör. RAİFE AŞIK |
||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Hasta/ yaralıyı izlemek, sistemik hastalıklara yönelik ilk ve acil yardım yapabilme ilgili bilgi ve becerilerin kazandırılması amaçlanmaktadır. |
Dersin İçeriği: | Sıvı – Elektrolit, Asit- Baz Dengesizliklerini Belirleyip Acil Bakım Uygular, Nörolojik Acillerde Acil Bakım Uygular, Solunum Sistemi Hastalıklarında Acil Bakım Uygular Kardiovasküler Sistem Hastalıklarında Acil Bakım Uygular |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | ||
1) | Dersin tanıtımı, temel hedeflerinin açıklanması ve öğrenci görüşlerinin dinlenmesi | Ders İşleyiş planının oluşturulması |
2) | Asit baz dengesizliğinde oluşabilecek hastalıkların maket üzerinde acil bakım uygulaması | sunu |
2) | Sıvı elektrolit eksikliği ve fazlalığında oluşabilecek hastalıklar ve acil yardım girişimlerinin sunumu | İV sıvılar Ödev Sunu, |
3) | Non travmatik şokta acil bakım | Sunu Simülasyon Laboratuvarı vaka çalışması |
4) | Üriner Sisteminin Tıbbi Acilleri | sunu |
5) | Solunum Sisteminin Tıbbi Acilleri | sunu |
6) | Solunum Sisteminin Tıbbi Acilleri | sunu |
8) | Ara sınav | Ders notları |
10) | Kardiovasküler Sisteminin Tıbbi Acilleri | sunu |
11) | Nörolojik Aciller | sunu |
12) | Epilepsi ve Epileptik Nöbetlerde Acil Bakım | sunu |
13) | Göz acilleri | Sunu Vaka Çalışması |
14) | KBB acilleri ve Boğulmalar | |
15) | Final Sınavı | Ders notları ve diğer kaynaklar |
Ders Notları / Kitaplar: | “ilk ve Acil Yardım Teknikerliği” Özel G., Akbuğa Özel B., Özcan C.(2015). İstanbul. |
Diğer Kaynaklar: | yok |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
4 |
|||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||||
1) İlk ve Acil Yardım ile ilgili temel düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. | |||||||
2) İlk ve Acil Yardım hakkında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlar ve değerlendirir, sorunları tanımlar, analiz eder ve çözüm için planlanan çalışmalarda yer alır/sorumluluk alır. | |||||||
3) İlk ve Acil Yardım vakaları ile ilgili konularda sahip olduğu temel bilgi ve becerileri kullanarak ilgili kişi ve kurumları bilgilendirir; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarır. | |||||||
4) İlk ve Acil Yardım konularında yaşam boyu öğrenme bilincine sahiptir. | |||||||
5) İlk ve Acil yardım ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun olarak katkıda bulunur. | |||||||
6) Birey ve halk sağlığı, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir. | |||||||
7) Birey olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik, mevzuata ve mesleki etik kurallarına uygun davranır. | |||||||
8) İlk ve Acil Yardım ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak çalışır. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | İlk ve Acil Yardım ile ilgili temel düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. | 5 |
2) | İlk ve Acil Yardım hakkında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlar ve değerlendirir, sorunları tanımlar, analiz eder ve çözüm için planlanan çalışmalarda yer alır/sorumluluk alır. | 5 |
3) | İlk ve Acil Yardım vakaları ile ilgili konularda sahip olduğu temel bilgi ve becerileri kullanarak ilgili kişi ve kurumları bilgilendirir; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarır. | 5 |
4) | İlk ve Acil Yardım konularında yaşam boyu öğrenme bilincine sahiptir. | 5 |
5) | İlk ve Acil yardım ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun olarak katkıda bulunur. | 5 |
6) | Birey ve halk sağlığı, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir. | 5 |
7) | Birey olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik, mevzuata ve mesleki etik kurallarına uygun davranır. | 5 |
8) | İlk ve Acil Yardım ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak çalışır. | 5 |
Anlatım | |
Beyin fırtınası /Altı şapka | |
Rol oynama | |
Soru cevap/ Tartışma | |
Uygulama (Modelleme, Tasarım, Maket, Simülasyon, Deney vs.) | |
Örnek olay çalışması |
Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama) |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Saati | 13 | 39 |
Uygulama | 13 | 52 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 15 | 30 |
Ara Sınavlar | 1 | 1 |
Final | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü | 123 |