İlk ve Acil Yardım İÖ | |||||
Önlisans | TYYÇ: 5. Düzey | QF-EHEA: Kısa Düzey | EQF-LLL: 5. Düzey |
Ders Kodu: | IAY105 | ||||||||
Ders İsmi: | Beden Eğitimi ve Vücut Geliştirme | ||||||||
Ders Yarıyılı: | Bahar | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | TR | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | |||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Dr.Öğr.Üyesi RAİFE AŞIK | ||||||||
Dersi Veren(ler): |
|
||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Bu dersin amacı; beden eğitimi ve egzersiz öğretmek ve öğrencilerimize fitness’in içeriği teknikleri ve uygulamaları öğretilmektedir. |
Dersin İçeriği: | • Fitness’in literatürde ki tanımı. • Fitness literatüründeki temel hareketleri kullanır. • Fitnessin işlevini, amaçlarını, felsefesini tanımlar. • Fitness sporunun bilimsel gelişimini ve • Fitness bilim dalları ile olan ilişkisini birbiri içerisinde nasıl kullanıldığı. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | • Dersin temel hedeflerinin anlatılması ve öğrenci görüşlerinin dinlenmesi | yok |
2) | Fitnessin diğer bilimlerle ilişkisi Fitnessin tanımını Fitnessin temel kavramları | YOK |
3) | Kuvvet antrenmanı | YOK |
4) | Kuvvet antrenmanı ve tekniğin geliştirilmesi | YOK |
5) | • Dayanıklılık antrenmanı | YOK |
6) | Dayanıklılık antrenmanı ve tekniğin geliştirilmesi | YOK |
7) | Sürat antrenmanı | YOK |
8) | Sürat antrenmanı ve tekniğin geliştirilmesi | YOK |
9) | Ara sınav | Yok |
10) | Çeviklik antrenmanı | NONE |
11) | Çeviklik antrenmanı ve spor salonunda pratik çalışmaları | YOK |
12) | Kuvvette devamlılık antrenmanı | YOK |
13) | Kuvvette devamlılık antrenmanı | YOK |
14) | Konuların Gözden Geçirilmesi | YOK |
15) | FİNAL | YOK |
Ders Notları / Kitaplar: | Kravitz L, Bubico A. (2015). Essentials of Eccentric Training. 1th. Edition, Human Kinetics, USA. Radcliffe J, Farentinos B, (2015). High-Powered Plyometrics, Volume II, 2nd. Edition, Human Kinetics, USA. |
Diğer Kaynaklar: | Kravitz L, Bubico A. (2015). Essentials of Eccentric Training. 1th. Edition, Human Kinetics, USA. Radcliffe J, Farentinos B, (2015). High-Powered Plyometrics, Volume II, 2nd. Edition, Human Kinetics, USA. |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | ||||||||
1) Ortaöğretim düzeyinde kazanılan yeterliliklere dayalı olarak alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma. | ||||||||
2) Alanında edindiği temel düzeyde teorik ve pratik bilgileri yükseköğretim seviyesinin aynı alanında veya aynı düzeyde bir alanda kullanma becerisini kazanma. | ||||||||
3) Alanı ile ilgili konularda sahip olduğu temel bilgi ve beceriler düzeyinde düşüncelerini yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarabilme. | ||||||||
4) Alanındaki edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilir, öğrenme ihtiyaçlarını belirleyebilir ve cevaplayabilir | ||||||||
5) Alanıyla ilgili verilerin sonuçlarının toplanması, uygulanması ve serbest bırakılması aşamalarında sosyal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere sahip olmak. | ||||||||
6) Öğrenimini aynı alanda bir ileri eğitim düzeyine veya aynı düzeydeki bir mesleğe yönlendirebilme | ||||||||
7) Yaşamboyu öğrenme bilinci kazanmış olma. | ||||||||
8) Alanında bağımsız olarak temel düzeyde çalışmalar yapmak. | ||||||||
9) Alandaki uygulamalarda karşılaşılan beklenmedik karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak sorumluluk alın |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Ortaöğretim düzeyinde kazanılan yeterliliklere dayalı olarak alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma. | 3 |
2) | Alanında edindiği temel düzeyde teorik ve pratik bilgileri yükseköğretim seviyesinin aynı alanında veya aynı düzeyde bir alanda kullanma becerisini kazanma. | 3 |
3) | Alanı ile ilgili konularda sahip olduğu temel bilgi ve beceriler düzeyinde düşüncelerini yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarabilme. | 4 |
4) | Alanındaki edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilir, öğrenme ihtiyaçlarını belirleyebilir ve cevaplayabilir | 3 |
5) | Alanıyla ilgili verilerin sonuçlarının toplanması, uygulanması ve serbest bırakılması aşamalarında sosyal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere sahip olmak. | 3 |
6) | Öğrenimini aynı alanda bir ileri eğitim düzeyine veya aynı düzeydeki bir mesleğe yönlendirebilme | 3 |
7) | Yaşamboyu öğrenme bilinci kazanmış olma. | 4 |
8) | Alanında bağımsız olarak temel düzeyde çalışmalar yapmak. | 4 |
9) | Alandaki uygulamalarda karşılaşılan beklenmedik karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak sorumluluk alın | 4 |
Alan Çalışması | |
Ders | |
Ödev |
Ödev | |
Uygulama | |
Örnek olay sunma | |
Yarışma |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Final | 1 | % 100 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 0 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 100 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Saati | 16 | 64 |
Uygulama | 16 | 64 |
Toplam İş Yükü | 128 |