Dersin Amacı: |
Bu ders, temel yaşam desteği ve ileri yaşam desteği sağlayan, paramedik hakkında genel bilgi vermektedir. Ayrıca, sağlık uygulamaları, entübasyon, oksijen terapisi uygulamak, değerlendirilen acil hastalar ve pratikte yeterlik kazanma amacı taşıyan müdahaleler ile acil bakım konularında temel kavramları öğrenmeyi amaçlamaktadır. |
Dersin İçeriği: |
Temel Yaşam Desteği, İleri Yaşam DesteğiHava Yolunu Açma Teknikleri, Entübasyon, Solunum Desteği Sağlamak, Oksijen Tedavisinde Kullanılan Araçla, Oksijen Tedavisi, Erişkinde Temel Yaşam Desteği, Çocukta Temel Yaşam Desteği, Bebekte Temel Yaşam Desteği, Defibrilasyon Ve Kardiyoversiyon içermektedir. |
Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
• Introduce the course to the students |
Review the Syllabus |
2) |
• Definition of basic life support
• Identify advanced life support
|
|
3) |
• Describe and provide respiratory support
• Identify airway obstruction
• Explain how provide respiratory support
|
|
4) |
• Describe oxygen therapy
• Identify the device that are used in oxygen therapy
• Describe the use of pulse oxymeter
|
|
5) |
• Describe CPR
• Explain the procedures of CPR
|
|
6) |
• Describe the use of a defibrillator
• Identify the use of automated External Defibrillator
• Identify patients who need defibrillator
• Explain how the use of a defibrillator
|
|
7) |
• Describe cardioversion
• Identify the use of a defibrillator
|
|
8) |
• Evaluate student via midterm exam |
|
9) |
• Identify advanced life support/ Adult
• Define intubation and support oxygen therapy
• Identify patients who need intubation
• Explain how the CPR
|
|
10) |
• Identify advanced life support/ Child & Baby
• Define intubation and support oxygen therapy
• Identify patients who need intubation
• Explain how the CPR
|
|
11) |
• Evaluation of simulation
• Autofeedback
• Explain management of patient relatives
|
|
12) |
• Describe pharmaceutical applications
• Identify injection applications
• Identify intravenous injection applications
• Explain how the injection applications
|
|
13) |
• Self evaluation via simulation |
|
14) |
• Evaluation of simulation
• Autofeedback
|
|
15) |
• Evaluate student via final exam |
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Ortaöğretim düzeyinde kazanılan yeterliliklere dayalı olarak alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma. |
4 |
2) |
Alanında edindiği temel düzeyde teorik ve pratik bilgileri yükseköğretim seviyesinin aynı alanında veya aynı düzeyde bir alanda kullanma becerisini kazanma. |
4 |
3) |
Alanı ile ilgili konularda sahip olduğu temel bilgi ve beceriler düzeyinde düşüncelerini yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarabilme.
|
4 |
4) |
Alanındaki edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilir, öğrenme ihtiyaçlarını belirleyebilir ve cevaplayabilir |
4 |
5) |
Alanıyla ilgili verilerin sonuçlarının toplanması, uygulanması ve serbest bırakılması aşamalarında sosyal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere sahip olmak. |
5 |
6) |
Öğrenimini aynı alanda bir ileri eğitim düzeyine veya aynı düzeydeki bir mesleğe yönlendirebilme |
4 |
7) |
Yaşamboyu öğrenme bilinci kazanmış olma. |
4 |
8) |
Alanında bağımsız olarak temel düzeyde çalışmalar yapmak. |
4 |
9) |
Alandaki uygulamalarda karşılaşılan beklenmedik karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak sorumluluk alın |
4 |