İlk ve Acil Yardım (İkinci Öğretim) | |||||
Önlisans | TYYÇ: 5. Düzey | QF-EHEA: Kısa Düzey | EQF-LLL: 5. Düzey |
Ders Kodu: | IAY201 | ||||||||
Ders İsmi: | Acil Bakım III | ||||||||
Ders Yarıyılı: | Güz | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | TR | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Zorunlu Ders | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Dr.Öğr.Üyesi AYSE DUDU KILINÇ | ||||||||
Dersi Veren(ler): |
Öğr.Gör. RAİFE AŞIK Dr.Öğr.Üyesi ÖZLEM ÇİFTÇİ Dr.Öğr.Üyesi AYSE DUDU KILINÇ Öğr.Gör. TARIK GÜNER |
||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Bu dersin amacı; hasta/ yaralıyı izlemek, sistemik hastalıklara yönelik ilk ve acil yardım yapabilme ilgili bilgi ve becerilerin kazandırılması amaçlanmaktadır. |
Dersin İçeriği: | Gastrointestinal Sisteme Ait Acil Bakım Uygulamak, Metabolik Hastalıklara Ait Acil Bakım Uygulamak, Geriatrik ve Psikiyatrik Acil Bakım Uygulamak Şokta Acil Bakım Uygulamak, Çevresel Zehirlenmelerde Acil Bakım Uygulamak Triaj Yapılması |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Dersin temel hedeflerinin anlatılması ve öğrenci görüşlerinin dinlenmesi | yok |
2) | Gastrointestinal Sisteme Ait Acil Bakım | yok |
3) | Metabolik Hastalıklara Ait Acil Bakım | yok |
4) | PAtlamalarda Acil Bakım | yok |
5) | Olay yeri ve adli yükümlülükler | yok |
7) | Psikiyatrik Aciller | yok |
8) | Geriatrik Aciller | yok |
9) | ara sınav | yok |
10) | Şok | yok |
11) | Allerjide Acil Bakım | yok |
12) | Yanıklar | yok |
13) | Zehirlenmelerinde Acil Bakım | yok |
14) | Triyaj | yok |
15) | Final Sınavı | yok |
Ders Notları / Kitaplar: | “ilk ve Acil Yardım Teknikerliği” Özel G., Akbuğa Özel B., Özcan C.(2015). İstanbul. |
Diğer Kaynaklar: | yok |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
3 |
7 |
2 |
4 |
6 |
||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | ||||||||
1) Ortaöğretim düzeyinde kazanılan yeterliliklere dayalı olarak alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma. | ||||||||
2) Alanında edindiği temel düzeyde teorik ve pratik bilgileri yükseköğretim seviyesinin aynı alanında veya aynı düzeyde bir alanda kullanma becerisini kazanma. | ||||||||
3) Alanı ile ilgili konularda sahip olduğu temel bilgi ve beceriler düzeyinde düşüncelerini yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarabilme. | ||||||||
4) Alanındaki edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilir, öğrenme ihtiyaçlarını belirleyebilir ve cevaplayabilir | ||||||||
5) Alanıyla ilgili verilerin sonuçlarının toplanması, uygulanması ve serbest bırakılması aşamalarında sosyal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere sahip olmak. | ||||||||
6) Öğrenimini aynı alanda bir ileri eğitim düzeyine veya aynı düzeydeki bir mesleğe yönlendirebilme | ||||||||
7) Yaşamboyu öğrenme bilinci kazanmış olma. | ||||||||
8) Alanında bağımsız olarak temel düzeyde çalışmalar yapmak. | ||||||||
9) Alandaki uygulamalarda karşılaşılan beklenmedik karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak sorumluluk alın |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Ortaöğretim düzeyinde kazanılan yeterliliklere dayalı olarak alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma. | 5 |
2) | Alanında edindiği temel düzeyde teorik ve pratik bilgileri yükseköğretim seviyesinin aynı alanında veya aynı düzeyde bir alanda kullanma becerisini kazanma. | 5 |
3) | Alanı ile ilgili konularda sahip olduğu temel bilgi ve beceriler düzeyinde düşüncelerini yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarabilme. | 5 |
4) | Alanındaki edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilir, öğrenme ihtiyaçlarını belirleyebilir ve cevaplayabilir | 5 |
5) | Alanıyla ilgili verilerin sonuçlarının toplanması, uygulanması ve serbest bırakılması aşamalarında sosyal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere sahip olmak. | 4 |
6) | Öğrenimini aynı alanda bir ileri eğitim düzeyine veya aynı düzeydeki bir mesleğe yönlendirebilme | 4 |
7) | Yaşamboyu öğrenme bilinci kazanmış olma. | 4 |
8) | Alanında bağımsız olarak temel düzeyde çalışmalar yapmak. | 4 |
9) | Alandaki uygulamalarda karşılaşılan beklenmedik karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak sorumluluk alın | 4 |
Anlatım | |
Laboratuvar | |
Örnek olay çalışması |
Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama) |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 12 | 3 | 36 |
Laboratuvar | 12 | 4 | 48 |
Uygulama | 14 | 4 | 56 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 12 | 3 | 36 |
Ödevler | 5 | 3 | 15 |
Ara Sınavlar | 1 | 6 | 6 |
Final | 1 | 15 | 15 |
Toplam İş Yükü | 212 |