İlk ve Acil Yardım İÖ | |||||
Önlisans | TYYÇ: 5. Düzey | QF-EHEA: Kısa Düzey | EQF-LLL: 5. Düzey |
Ders Kodu: | IAY202 | ||||||||
Ders İsmi: | Acil Bakım IV | ||||||||
Ders Yarıyılı: | Bahar | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | TR | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | |||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Dr.Öğr.Üyesi ÖZLEM AKGÖL | ||||||||
Dersi Veren(ler): |
|
||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Doğum ve yenidoğan hastalıkları hakkında genel bilgi sağlar. Ayrıca tanı, tedavi ve uygulama prensiplerinin verilmesi amaçlanmaktadır. Kadın Hastalıkları, Kadın Hastalıkları ve Çocuk Acil Durumlarının Yönetimi bu derste öğrencilere uygulamalı derslerle sunulmaktadır. |
Dersin İçeriği: | Bu dersin sonunda öğrenci: • Pediatrik hasta ve acil bakım değerlendirmesini uygulamak. • Normal doğum sürecini desteklemek. • Jinekolojik acil durumlar ve acil bakım değerlendirmelerini uygulamak. • Riskli gebelikleri tanımlamak. • Hamile takibi desteklemek. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Meme Muayenesi (KKMM) Testis Muayenesi (KKTM) | sunum |
1) | Üreme Sisteminin Anatomisi (Kadın Ve Erkek) | SUNUM |
2) | Gebelikte Kadının Fizyolojisi Ve Anatomisi | SUNUM |
3) | Gebelikte Diyabet- Hipertansiyon-Hipotansiyon | SUNUM |
4) | Gebelik Öncesi tarama testleri | sunum |
5) | Gebelikte Plesanta Anomalileri ve Preeklampsi | sunum |
6) | Doğum Eylemleri (Normal Doğum- Sezaryen) | sunum |
7) | Yenidoğan Fizyolojisi Ve Anatomisi | sunum |
8) | ara sınav | vize |
9) | Yenidoğan Bakımı Ve Apgar Skorlama | sunum |
10) | Çocuk Hastalıkları (Endokrin, Metabolik, Kromozom) | sunum |
11) | Cinsel Yolla Bulaşan Hastalıklar | sunum |
12) | Simülasyon uygulamaları | uygulama |
13) | simulasyon uygulamaları | uygulama |
14) | final | exam |
Ders Notları / Kitaplar: | PARAMEDİK- KLİNİK KONULAR-* MESLEKİ BECERİLER- OPERASYONEL UYGULAMALAR- ÖĞR. GÖR. GÜRKAN ÖZEL |
Diğer Kaynaklar: | PARAMEDİK- KLİNİK KONULAR-* MESLEKİ BECERİLER- OPERASYONEL UYGULAMALAR- ÖĞR. GÖR. GÜRKAN ÖZEL |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | ||||||||
1) Ortaöğretim düzeyinde kazanılan yeterliliklere dayalı olarak alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma. | ||||||||
2) Alanında edindiği temel düzeyde teorik ve pratik bilgileri yükseköğretim seviyesinin aynı alanında veya aynı düzeyde bir alanda kullanma becerisini kazanma. | ||||||||
3) Alanı ile ilgili konularda sahip olduğu temel bilgi ve beceriler düzeyinde düşüncelerini yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarabilme. | ||||||||
4) Alanındaki edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilir, öğrenme ihtiyaçlarını belirleyebilir ve cevaplayabilir | ||||||||
5) Alanıyla ilgili verilerin sonuçlarının toplanması, uygulanması ve serbest bırakılması aşamalarında sosyal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere sahip olmak. | ||||||||
6) Öğrenimini aynı alanda bir ileri eğitim düzeyine veya aynı düzeydeki bir mesleğe yönlendirebilme | ||||||||
7) Yaşamboyu öğrenme bilinci kazanmış olma. | ||||||||
8) Alanında bağımsız olarak temel düzeyde çalışmalar yapmak. | ||||||||
9) Alandaki uygulamalarda karşılaşılan beklenmedik karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak sorumluluk alın |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Ortaöğretim düzeyinde kazanılan yeterliliklere dayalı olarak alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma. | 4 |
2) | Alanında edindiği temel düzeyde teorik ve pratik bilgileri yükseköğretim seviyesinin aynı alanında veya aynı düzeyde bir alanda kullanma becerisini kazanma. | 4 |
3) | Alanı ile ilgili konularda sahip olduğu temel bilgi ve beceriler düzeyinde düşüncelerini yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarabilme. | 4 |
4) | Alanındaki edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilir, öğrenme ihtiyaçlarını belirleyebilir ve cevaplayabilir | 4 |
5) | Alanıyla ilgili verilerin sonuçlarının toplanması, uygulanması ve serbest bırakılması aşamalarında sosyal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere sahip olmak. | 4 |
6) | Öğrenimini aynı alanda bir ileri eğitim düzeyine veya aynı düzeydeki bir mesleğe yönlendirebilme | 4 |
7) | Yaşamboyu öğrenme bilinci kazanmış olma. | 4 |
8) | Alanında bağımsız olarak temel düzeyde çalışmalar yapmak. | 4 |
9) | Alandaki uygulamalarda karşılaşılan beklenmedik karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak sorumluluk alın | 4 |
Anlatım | |
Ders | |
Uygulama (Modelleme, Tasarım, Maket, Simülasyon, Deney vs.) | |
Örnek olay çalışması | |
Staj/Yerinde Uygulama |
Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama) | |
Uygulama | |
Sunum | |
Staj/ Yerinde Uygulama Değerlendirmesi |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 10 | % 10 |
Kurul-Committee | 10 | % 30 |
Ara Sınavlar | 10 | % 30 |
Final | 10 | % 30 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 70 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 30 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Uygulama | 10 | 30 | 300 |
Derse Özgü Staj | 10 | 10 | 100 |
Final | 10 | 30 | 300 |
Toplam İş Yükü | 700 |