LMBA529 Yöneylem Araştırmasıİstanbul Okan ÜniversitesiAkademik Programlar Lojistik Yönetimi YL (Tezli)Öğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
Lojistik Yönetimi YL (Tezli)
Yüksek Lisans TYYÇ: 7. Düzey QF-EHEA: 2. Düzey EQF-LLL: 7. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: LMBA529
Ders İsmi: Yöneylem Araştırması
Ders Yarıyılı: Bahar
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
3 0 3 8
Öğretim Dili:
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Bölüm Seçmeli
Dersin Seviyesi:
Yüksek Lisans TYYÇ:7. Düzey QF-EHEA:2. Düzey EQF-LLL:7. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr.Öğr.Üyesi PARMİS ŞAHMALEKİ
Dersi Veren(ler):
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Doğrusal Programlama modellerinin kurulması, çözülmesi ve yorumlanması ile ilgili bilgilerin verilmesi amaçlanmaktadır.

Dersin İçeriği: Doğrusal programlamaya giriş (Bölüm1) Doğrusal programlama modelinin kurulması (Bölüm2) Grafik çözüm (Bölüm 2) Grafik çözümde duyarlılık analizi (Bölüm 2) Simpleks yöntem (Bölüm 3) M yöntemi (Bölüm 3) İki aşamalı yöntem (Bölüm 3) Simpleks yöntemde özel durumlar (Bölüm 3) Dualite (Bölüm 4) Primal-Dual ilişkisi (Bölüm 4) Dualitenin ekonomik yorumu (Bölüm 4) Duyarlılık analizi (Bölüm 4) Hedef programlama (Bölüm 8) Hedef programlama (Bölüm 8)

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1) Doğrusal programlamanın temel prensiplerini bilir ve çözümler.
2) Bir doğrusal programlama problemini tanımlayabilir ve modelini kurabilir.
3) Basit doğrusal programlama problemleri grafik çözüm veya simpleks yöntem ile elle çözülebilir.
4) M yöntemini ve iki aşamalı yöntemi bilir ve uygulayabilir.
5) Dualite ve duyarlılık analizini öğrenilir ve çözümlenir.
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Doğrusal programlamaya giriş
2) Doğrusal programlama modelinin kurulması
3) Grafik Çözüm
4) Grafik çözümde duyarlılık analizi
5) Simpleks yöntem
6) M yöntemi
7) İki aşamalı yöntem
8) Arasınav
9) Simpleks yöntemde özel durumlar
10) Dualite
11) Primal-Dual ilişkisi
12) Primal-Dual ilişkisi
13) Dualitenin ekonomik yorumu
14) Duyarlılık analizi
15) Hedef programlama
16) Final Sınavı

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar:
Diğer Kaynaklar: 1. Winston, W.L., Operations Research: Applications and Algorithms, 4th Edition, Brooks/Cole-Thomson Learning, 2004.
2. Frederick S. Hillier and Gerald J. Lieberman, Introduction to Operations Research and Revised CD-ROM 8, McGraw-Hill Science, 2005.
3. Taha, H. A., Operations Research: An Introduction, 8th Edition, Prentice Hall, 2006.

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

4

5

Program Kazanımları
1) Lojistik ve tedarik zinciri yönetimi ile ilgili temel bilgileri ve mevcut teorileri anlayabilir ve kullanabilir (lojistik sistemleri tasarım ve planlama, satın alma, üretim, envanter yönetimi, stratejik ittifaklar, risk yönetimi, performans ölçümü vb.)
2) Lojistik ve tedarik zinciri sisteminin verimli kullanımı için uygun stratejiler geliştirebilir ve kurumun misyon ve vizyonunu destekleyen sistem tasarımları yapabilir.
3) Lojistik ve tedarik zinciri süreçlerindeki belirsizlikleri tespit edebilir ve riskleri yönetmeye yönelik tedbirler alabilir
4) Tedarik zinciri yönetimindeki durumları değerlendirebilir ve sistemde hangi problemleri belirleyebilir ve analiz edebilir
5) Tedarik zinciri yönetimi ve uygulamalarının sorunlarına yenilikçi çözümler üretebilir ve performansın iyileştirilmesi için önerilerde bulunabilir
6) Ekonomi, muhasebe, insan kaynakları yönetimi, uluslararası ticaret gibi temel yönetim biliminin genel kavram ve uygulamalarını bilir ve bu bilgiyi lojistik ve tedarik zinciri sistemlerinin tasarımı için entegre eder.
7) Karmaşık ve hızla değişen küresel ve ulusal iş dünyasını ve uluslararası lojistik ortamının ana oyuncularını, koşullarını ve dinamiklerini anlayabilir.
8) Uluslararası lojistik faaliyetlerini şekillendiren yasal çerçevelerin farkındadır ve bu faaliyetlerin ulusal ve uluslararası mevzuat ve yönetmeliklere uygunluğunu değerlendirir
9) Alan ile ilgili konularda veri toplamak ve analiz etmek için gerekli kaynakları seçer, etkili kullanır ve araştırmalardan doğru çıkarımlar yapar ve bu verileri raporlayabilir.
10) Lojistik yönetimi alanında yazılım ve uygulamaları kullanabilir

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Lojistik ve tedarik zinciri yönetimi ile ilgili temel bilgileri ve mevcut teorileri anlayabilir ve kullanabilir (lojistik sistemleri tasarım ve planlama, satın alma, üretim, envanter yönetimi, stratejik ittifaklar, risk yönetimi, performans ölçümü vb.)
2) Lojistik ve tedarik zinciri sisteminin verimli kullanımı için uygun stratejiler geliştirebilir ve kurumun misyon ve vizyonunu destekleyen sistem tasarımları yapabilir.
3) Lojistik ve tedarik zinciri süreçlerindeki belirsizlikleri tespit edebilir ve riskleri yönetmeye yönelik tedbirler alabilir
4) Tedarik zinciri yönetimindeki durumları değerlendirebilir ve sistemde hangi problemleri belirleyebilir ve analiz edebilir
5) Tedarik zinciri yönetimi ve uygulamalarının sorunlarına yenilikçi çözümler üretebilir ve performansın iyileştirilmesi için önerilerde bulunabilir
6) Ekonomi, muhasebe, insan kaynakları yönetimi, uluslararası ticaret gibi temel yönetim biliminin genel kavram ve uygulamalarını bilir ve bu bilgiyi lojistik ve tedarik zinciri sistemlerinin tasarımı için entegre eder.
7) Karmaşık ve hızla değişen küresel ve ulusal iş dünyasını ve uluslararası lojistik ortamının ana oyuncularını, koşullarını ve dinamiklerini anlayabilir.
8) Uluslararası lojistik faaliyetlerini şekillendiren yasal çerçevelerin farkındadır ve bu faaliyetlerin ulusal ve uluslararası mevzuat ve yönetmeliklere uygunluğunu değerlendirir
9) Alan ile ilgili konularda veri toplamak ve analiz etmek için gerekli kaynakları seçer, etkili kullanır ve araştırmalardan doğru çıkarımlar yapar ve bu verileri raporlayabilir.
10) Lojistik yönetimi alanında yazılım ve uygulamaları kullanabilir

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Ödev

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama)
Ödev
Uygulama
Gözlem
Bireysel Proje
Grup Projesi

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ödev 5 % 5
Ara Sınavlar 1 % 35
Final 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 3 42
Uygulama 5 3 15
Sınıf Dışı Ders Çalışması 15 12 180
Ödevler 14 3 42
Ara Sınavlar 1 3 3
Final 1 3 3
Toplam İş Yükü 285