Lojistik Yönetimi YL (Tezli) | |||||
Yüksek Lisans | TYYÇ: 7. Düzey | QF-EHEA: 2. Düzey | EQF-LLL: 7. Düzey |
Ders Kodu: | LMBA529 | ||||||||
Ders İsmi: | Yöneylem Araştırması | ||||||||
Ders Yarıyılı: | Bahar | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | |||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Bölüm Seçmeli | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Dr.Öğr.Üyesi PARMİS ŞAHMALEKİ | ||||||||
Dersi Veren(ler): |
|
||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Doğrusal Programlama modellerinin kurulması, çözülmesi ve yorumlanması ile ilgili bilgilerin verilmesi amaçlanmaktadır. |
Dersin İçeriği: | Doğrusal programlamaya giriş (Bölüm1) Doğrusal programlama modelinin kurulması (Bölüm2) Grafik çözüm (Bölüm 2) Grafik çözümde duyarlılık analizi (Bölüm 2) Simpleks yöntem (Bölüm 3) M yöntemi (Bölüm 3) İki aşamalı yöntem (Bölüm 3) Simpleks yöntemde özel durumlar (Bölüm 3) Dualite (Bölüm 4) Primal-Dual ilişkisi (Bölüm 4) Dualitenin ekonomik yorumu (Bölüm 4) Duyarlılık analizi (Bölüm 4) Hedef programlama (Bölüm 8) Hedef programlama (Bölüm 8) |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Doğrusal programlamaya giriş | |
2) | Doğrusal programlama modelinin kurulması | |
3) | Grafik Çözüm | |
4) | Grafik çözümde duyarlılık analizi | |
5) | Simpleks yöntem | |
6) | M yöntemi | |
7) | İki aşamalı yöntem | |
8) | Arasınav | |
9) | Simpleks yöntemde özel durumlar | |
10) | Dualite | |
11) | Primal-Dual ilişkisi | |
12) | Primal-Dual ilişkisi | |
13) | Dualitenin ekonomik yorumu | |
14) | Duyarlılık analizi | |
15) | Hedef programlama | |
16) | Final Sınavı |
Ders Notları / Kitaplar: | |
Diğer Kaynaklar: | 1. Winston, W.L., Operations Research: Applications and Algorithms, 4th Edition, Brooks/Cole-Thomson Learning, 2004. 2. Frederick S. Hillier and Gerald J. Lieberman, Introduction to Operations Research and Revised CD-ROM 8, McGraw-Hill Science, 2005. 3. Taha, H. A., Operations Research: An Introduction, 8th Edition, Prentice Hall, 2006. |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||||||
1) Lojistik ve tedarik zinciri yönetimi ile ilgili temel bilgileri ve mevcut teorileri anlayabilir ve kullanabilir (lojistik sistemleri tasarım ve planlama, satın alma, üretim, envanter yönetimi, stratejik ittifaklar, risk yönetimi, performans ölçümü vb.) | |||||||||
2) Lojistik ve tedarik zinciri sisteminin verimli kullanımı için uygun stratejiler geliştirebilir ve kurumun misyon ve vizyonunu destekleyen sistem tasarımları yapabilir. | |||||||||
3) Lojistik ve tedarik zinciri süreçlerindeki belirsizlikleri tespit edebilir ve riskleri yönetmeye yönelik tedbirler alabilir | |||||||||
4) Tedarik zinciri yönetimindeki durumları değerlendirebilir ve sistemde hangi problemleri belirleyebilir ve analiz edebilir | |||||||||
5) Tedarik zinciri yönetimi ve uygulamalarının sorunlarına yenilikçi çözümler üretebilir ve performansın iyileştirilmesi için önerilerde bulunabilir | |||||||||
6) Ekonomi, muhasebe, insan kaynakları yönetimi, uluslararası ticaret gibi temel yönetim biliminin genel kavram ve uygulamalarını bilir ve bu bilgiyi lojistik ve tedarik zinciri sistemlerinin tasarımı için entegre eder. | |||||||||
7) Karmaşık ve hızla değişen küresel ve ulusal iş dünyasını ve uluslararası lojistik ortamının ana oyuncularını, koşullarını ve dinamiklerini anlayabilir. | |||||||||
8) Uluslararası lojistik faaliyetlerini şekillendiren yasal çerçevelerin farkındadır ve bu faaliyetlerin ulusal ve uluslararası mevzuat ve yönetmeliklere uygunluğunu değerlendirir | |||||||||
9) Alan ile ilgili konularda veri toplamak ve analiz etmek için gerekli kaynakları seçer, etkili kullanır ve araştırmalardan doğru çıkarımlar yapar ve bu verileri raporlayabilir. | |||||||||
10) Lojistik yönetimi alanında yazılım ve uygulamaları kullanabilir |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Lojistik ve tedarik zinciri yönetimi ile ilgili temel bilgileri ve mevcut teorileri anlayabilir ve kullanabilir (lojistik sistemleri tasarım ve planlama, satın alma, üretim, envanter yönetimi, stratejik ittifaklar, risk yönetimi, performans ölçümü vb.) | |
2) | Lojistik ve tedarik zinciri sisteminin verimli kullanımı için uygun stratejiler geliştirebilir ve kurumun misyon ve vizyonunu destekleyen sistem tasarımları yapabilir. | |
3) | Lojistik ve tedarik zinciri süreçlerindeki belirsizlikleri tespit edebilir ve riskleri yönetmeye yönelik tedbirler alabilir | |
4) | Tedarik zinciri yönetimindeki durumları değerlendirebilir ve sistemde hangi problemleri belirleyebilir ve analiz edebilir | |
5) | Tedarik zinciri yönetimi ve uygulamalarının sorunlarına yenilikçi çözümler üretebilir ve performansın iyileştirilmesi için önerilerde bulunabilir | |
6) | Ekonomi, muhasebe, insan kaynakları yönetimi, uluslararası ticaret gibi temel yönetim biliminin genel kavram ve uygulamalarını bilir ve bu bilgiyi lojistik ve tedarik zinciri sistemlerinin tasarımı için entegre eder. | |
7) | Karmaşık ve hızla değişen küresel ve ulusal iş dünyasını ve uluslararası lojistik ortamının ana oyuncularını, koşullarını ve dinamiklerini anlayabilir. | |
8) | Uluslararası lojistik faaliyetlerini şekillendiren yasal çerçevelerin farkındadır ve bu faaliyetlerin ulusal ve uluslararası mevzuat ve yönetmeliklere uygunluğunu değerlendirir | |
9) | Alan ile ilgili konularda veri toplamak ve analiz etmek için gerekli kaynakları seçer, etkili kullanır ve araştırmalardan doğru çıkarımlar yapar ve bu verileri raporlayabilir. | |
10) | Lojistik yönetimi alanında yazılım ve uygulamaları kullanabilir |
Ödev |
Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama) | |
Ödev | |
Uygulama | |
Gözlem | |
Bireysel Proje | |
Grup Projesi |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ödev | 5 | % 5 |
Ara Sınavlar | 1 | % 35 |
Final | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Uygulama | 5 | 3 | 15 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 15 | 12 | 180 |
Ödevler | 14 | 3 | 42 |
Ara Sınavlar | 1 | 3 | 3 |
Final | 1 | 3 | 3 |
Toplam İş Yükü | 285 |