İşletme (DR) (İngilizce) | |||||
Doktora | TYYÇ: 8. Düzey | QF-EHEA: 3. Düzey | EQF-LLL: 8. Düzey |
Ders Kodu: | MAN640 | ||||||||
Ders İsmi: | Advanced Research Methods | ||||||||
Ders Yarıyılı: | Bahar | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | EN | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Zorunlu Ders | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Dr.Öğr.Üyesi FATMA SEBLA UZUNTEPE | ||||||||
Dersi Veren(ler): |
Dr.Öğr.Üyesi ÇAĞLAR AKAR |
||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Bu ders, araştırma yöntemlerinin arkasındaki temel fikirleri ortaya çıkarmak için tasarlanmıştır. Tasarım araştırmasının ana bileşenleri bu derste ele alınacaktır. Öğrenciler bu dersin bir parçası olarak gerçek bir araştırma projesi tasarlayacak, yürütecek ve sunacaktır. Bu dersin amacı, araştırmaları, yayınlanmış makaleleri değerlendirmek ve bilimsel araştırma yapmak için araştırma yöntemleri teorileri ve kavramlarının eleştirel bir şekilde anlaşılmasını öğrenmek için gerekli bilgileri sağlamaktır. |
Dersin İçeriği: | Araştırma sürecinin temel basamaklarını kavrama, Literatür Taraması, uygulamalı ve temel; nicel ve nitel araştırma türlerini inceleme, Araştırma sorusu, hipotez geliştirme, değişken ve değişkenlerin ölçümü- işlemseleştirilmesi konularının anlaşılması |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | • Kursu tanımlayın. • Araştırma yürütme sürecine giriş. • Araştırma sürecindeki adımlar. | yok |
2) | •• Bir hipotez ve araştırma probleminin belirlenmesi. • Araştırma soruları oluşturma. Identifying a hypothesis and research problem. • Creating research questions. | yok |
3) | • Literatürün gözden geçirilmesi. • Araştırma etiği. | yok |
4) | • Nitel araştırma: nitel verilerin özü, örnekleme, toplama teknikleri. | yok |
5) | • Nitel verilerin yorumlanması: nitel veri analizi prosedürleri. | yok |
6) | • Nitel verilerin yorumlanması: nitel veri analizi prosedürleri, kodlama, tematik geliştirme. | yok |
7) | • Öğrencileri ara sınavla değerlendirin | yok |
8) | • Nicel araştırma: nicel verilerin özü, toplama ve analiz teknikleri, örnekleme, veri toplama araçları. | yok |
9) | • Uygulamalı istatistikler: bağımlı ve bağımsız değişkenlerin belirlenmesi, güven seviyeleri. | yok |
10) | • Tanımlayıcı istatistikler. | yok |
11) | • Çıkarımsal istatistikler: verilerden çıkarım yapma, varsayımları modelleme, kalıpları tanımlama, veri analizi. | yok |
12) | • SPSS uygulaması. | yok |
13) | • APA yazı stilleri. | yok |
14) | • Proje sunumu. | yok |
15) | final sınavı | yok |
Ders Notları / Kitaplar: | 1-ResearchMethodology,4 .Ed. Ranjit Kumar SAGE Publications, 2014 2-Research Methodology Methods and Techniques 2nd Revised Ed. C.R.Kothari New Age International Publishers, 2004 3-Research Methods For Business Students: Saunders M., Lewis P., Thornhill A., 2009 Pearson, 5. edition |
Diğer Kaynaklar: | 1-ResearchMethodology,4 .Ed. Ranjit Kumar SAGE Publications, 2014 2-Research Methodology Methods and Techniques 2nd Revised Ed. C.R.Kothari New Age International Publishers, 2004 3-Research Methods For Business Students: Saunders M., Lewis P., Thornhill A., 2009 Pearson, 5. edition |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
4 |
3 |
5 |
|
---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | ||||||
1) işletme alanında yer alan temel fonksiyonları teori ve uygulama düzeyinde bilgi kazandırıp gerçek yaşamda uygulayabilmek. | ||||||
2) iş yaşamının karar süreçlerinde bilimsel araştırma teknikleri araçlarını ve teknolojiyi kullanmak. | ||||||
3) Politik , yasal , coğrafik , ekonomik ve teknolojik faktörlerin işletmecilik alanın rekabetçi yapısına olan etkilerinin ekip çalışması ile değerlendirilmesi ve gerekli çözümlerin sunulması. | ||||||
4) işletme alanında güncel konuların farkında olma ve problemlere karşı duyarlılık kazandırma | ||||||
5) Rapor , çıktı , örgüt içi yazışma gibi yazılı belgelerin sözlü olarak etkin bir şekilde aktarılması. | ||||||
6) Mesleki uzmanlık ve kavram bilgisi çerçevesinde takım oluşturarak ve liderlik özelliklerini kullanarak problemi tanımlama , analiz etme ve çözme. | ||||||
7) işletmeciliğin diğer alanlarıyla ilişki kurabilme , küresel ve toplumsal etik normların bilincinde olma. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | işletme alanında yer alan temel fonksiyonları teori ve uygulama düzeyinde bilgi kazandırıp gerçek yaşamda uygulayabilmek. | |
2) | iş yaşamının karar süreçlerinde bilimsel araştırma teknikleri araçlarını ve teknolojiyi kullanmak. | |
3) | Politik , yasal , coğrafik , ekonomik ve teknolojik faktörlerin işletmecilik alanın rekabetçi yapısına olan etkilerinin ekip çalışması ile değerlendirilmesi ve gerekli çözümlerin sunulması. | |
4) | işletme alanında güncel konuların farkında olma ve problemlere karşı duyarlılık kazandırma | |
5) | Rapor , çıktı , örgüt içi yazışma gibi yazılı belgelerin sözlü olarak etkin bir şekilde aktarılması. | |
6) | Mesleki uzmanlık ve kavram bilgisi çerçevesinde takım oluşturarak ve liderlik özelliklerini kullanarak problemi tanımlama , analiz etme ve çözme. | |
7) | işletmeciliğin diğer alanlarıyla ilişki kurabilme , küresel ve toplumsal etik normların bilincinde olma. |
Alan Çalışması | |
Anlatım | |
Ders | |
Okuma | |
Örnek olay çalışması |
Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama) | |
Ödev | |
Bireysel Proje | |
Örnek olay sunma |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 1 | % 10 |
Projeler | 1 | % 20 |
Ara Sınavlar | 1 | % 30 |
Final | 1 | % 40 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 60 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 40 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 210 |
Proje | 1 | 30 |
Ara Sınavlar | 1 | 2 |
Final | 1 | 3 |
Toplam İş Yükü | 287 |