İşletme Yönetimi | |||||
Önlisans | TYYÇ: 5. Düzey | QF-EHEA: Kısa Düzey | EQF-LLL: 5. Düzey |
Ders Kodu: | MISL203 | ||||||||
Ders İsmi: | İş Etiği | ||||||||
Ders Yarıyılı: | Bahar | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | TR | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Zorunlu Ders | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Dr.Öğr.Üyesi DİLEK YALÇIN | ||||||||
Dersi Veren(ler): |
Dr.Öğr.Üyesi BEYZA TOKSOY |
||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Bu program öğrencilere etik davranışlar konusunda fikir verme amacı gütmektedir. Etik davranışların uygulanması konusunda, bireysel, örgütsel ve toplumsal olarak ele alınan kavramlardan yararlanılmakta ve iş etiği açısından incelemeler yapılmaktadır. |
Dersin İçeriği: | Bu program öğrencilere etik davranışlar konusunda fikir verme amacı gütmektedir. Etik davranışların uygulanması konusunda, bireysel, örgütsel ve toplumsal olarak ele alınan kavramlardan yararlanılmakta ve iş etiği açısından incelemeler yapılmaktadır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | • Etik Kavramının Tanımlanması • Ahlak Kavramının Tanımlanması • Etik ve Ahlak Kavramları Arasındaki Farkın Ortaya Konması • Etik Kavramının Kapsayıcılığının Ele Alınması | ders notları |
2) | • İş Etiğine Duyulan İhtiyacın Tanımlanması • İş Etiğine Duyulan İşletme İçi İhtiyacın Tanımlanması • İş Etiğine Duyulan İşletme Dışı İhtiyacın Tanımlanması • İş Etiği ve Yasalar Arasındaki Bağın Ortaya Konması | ders notları |
3) | • Meslek Kodlarının Tanımlanması • Meslek Kodlarının Tanıtılması | ders notları |
4) | • Eğitim Kavramının Öneminde İş Başında Eğitim Kaynaklarının Yerini Anlamak • Eğitim Kavramının Öneminde İş Dışında Eğitim Kaynaklarının Yerini Anlamak | ders notları |
5) | • Bireysel, Örgütsel, Sektörel ve Toplumsal Olarak Etik Konusunun Farklarına Yer Verilmesi • Toplumsal Etiğin Bir Alt Boyutu Olarak Sektörel ve Mesleki Etiğin Değerlendirilmesi • Bireyin Etik Anlayışının İş Etiğine Etkileri | ders notları |
6) | • Güç Kavramının Tanımlanması • Yetki Kavramının Tanımlanması • Kuvvet Kavramının Tanımlanması • Politika Kavramının Tanımlanması • Otorite Kavramının Tanımlanması • Erk Kavramının Tanımlanması | ders notları |
7) | • örnek olay | ders notları |
8) | vize | |
9) | • Halkla İlişkilerin Tanımlanması • Propagandanın Tanımlanması • Halkla İlişkiler ve Propoganda Arasındaki Farklara Yer Verilmesi | ders notları |
10) | • iletişim ve ikna kavramları | ders notları |
11) | • İkna Sürecinin Tanımlanması • İkna Sürecinde Aristo Yaklaşımı’nın Tanımlanması • Kaynak Güvenilirliğinin Ele Alınması • Duyguların Etkisinin Ele Alınması • Akıl Yürütmenin Ele Alınması | ders notları |
12) | • Etik ve Ahlak Kavramlarının Karşılaştırılması | ders notları |
13) | • Propagandanın Tanımlanması • Halkla İlişkiler ve Propoganda Arasındaki Farklara Yer Verilmesi | eğitici notları |
14) | tekrar |
Ders Notları / Kitaplar: | Eğitmen notları |
Diğer Kaynaklar: | Eğitmen notları |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||||
1) Yönetim İşlevlerini Yerine Getirmek | |||||||
2) İnsan Kaynaklarını Yönetmek | |||||||
3) Üretim Sürecini Yönetmek | |||||||
4) Pazarlama Faaliyetlerini Yönetmek | |||||||
5) İşletmenin mali finans yapısını yönetmek | |||||||
6) her işletme konusuna bilgi sahibi olmak | |||||||
7) liderlik ve iletiim becerisi kazandırmak | |||||||
8) Duygusal zeka ve aklı öne çıkararak problem çözme becerisini etkinleştirmek |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Yönetim İşlevlerini Yerine Getirmek | |
2) | İnsan Kaynaklarını Yönetmek | |
3) | Üretim Sürecini Yönetmek | |
4) | Pazarlama Faaliyetlerini Yönetmek | 1 |
5) | İşletmenin mali finans yapısını yönetmek | |
6) | her işletme konusuna bilgi sahibi olmak | 3 |
7) | liderlik ve iletiim becerisi kazandırmak | |
8) | Duygusal zeka ve aklı öne çıkararak problem çözme becerisini etkinleştirmek | 5 |
Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama) |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 11 | 44 |
Ödevler | 11 | 33 |
Küçük Sınavlar | 6 | 16 |
Ara Sınavlar | 2 | 12 |
Final | 3 | 18 |
Toplam İş Yükü | 165 |