MISL215 Liderlik ve Yönetişimİstanbul Okan ÜniversitesiAkademik Programlar İşletme YönetimiÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
İşletme Yönetimi
Önlisans TYYÇ: 5. Düzey QF-EHEA: Kısa Düzey EQF-LLL: 5. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: MISL215
Ders İsmi: Liderlik ve Yönetişim
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
3 0 3 8
Öğretim Dili: TR
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Zorunlu Ders
Dersin Seviyesi:
Önlisans TYYÇ:5. Düzey QF-EHEA:Kısa Düzey EQF-LLL:5. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr.Öğr.Üyesi DİLEK YALÇIN
Dersi Veren(ler): Dr.Öğr.Üyesi İBRAHİM SÖNMEZ
Dr.Öğr.Üyesi BEYZA TOKSOY
Dr. Çelik Erişçi
Dr.Öğr.Üyesi DİLEK YALÇIN
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Yönetim stilleri hakkında öğrencilerin bilgilendirilmesi esas alınmaktadır.
Dersin İçeriği: Yönetim stilleri hakkında öğrencilerin bilgilendirilmesi esas alınmaktadır.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1) Öğrenciler, bu derse ilişkin teorik ve sektörel bilgileri elde etmektedirler.
2) Öğrenciler, bölümün gereklerini yerine getirebilmektedirler
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
1) Öğrenciler, programla bağlantılı bilgileri bütünleştirir.
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) •Dersin kitabını ve ilgili materyalleri tanımlar ders notları
2) • Amaç Kavramının Tanımlanması • Hedef Kavramının Tanımlanması • Politika Kavramının Tanımlanması • Plan Kavramının Tanımlanması • Vizyon Kavramının Tanımlanması • Misyon Kavramının Tanımlanması • Strateji Kavramının Tanımlanması • Taktik Kavramının Tanımlanması ders notları
3) • Yönetici Tanımının Yapılması • Yönetici Araçlarının Tanımlanması • Planlama Fonksiyonunun Açıklanması • Örgütleme Fonksiyonunun Açıklanması • Koordinasyon Fonksiyonunun Açıklanması • Kontrol ve Denetim Fonksiyonlarının Açıklanması • Sistem Kavramının Tanımlanması ders notları
4) • Sistem Kavramının Tanımlanması • Sistemin Girdilerinin Tanımlanması • Sistemin Çıktılarının Tanımlanması • Sistem İçinde Yer Alan Süreçlerin Tanımlanması • Geri Besleme Kavramına İlişkin Bilgiler ve Geri Beslemenin Türleri ders notları
5) • Pay sahipleri • Menfaat sahipleri • Şeffaflık ve kamuyu aydınlatma • Yönetim kurulu ders notları
6) • Girişimci Tanımının Yapılması • Risk Alma Üzerine Değerlendirme Yapma • Kar Getirisi Üzerine Değerlendirme Yapma • Girişimci ve Yönetici Arasındaki Farkı Belirtme ders notları
7) • Etik Tanımının Yapılması • Ahlak Tanımının Yapılması ders notları
8) vize
9) • Gözlemlenebilen ve gözlemlenemeyen farklılıklar • Birincil ve ikinci farklılıklar • Yüzeysel ve derinsel farklılıklar • Çatışma Yönetimi Kavramını Değerlendirmek • Zaman Yönetimi Kavramını Değerlendirmek • Stres Yönetimi Kavramını Değerlendirmek • Kriz Yönetimi Kavramını Değerlendirmek • Sosyal yükümlülük • Sosyal sorumluluk • Sosyal duyarlılık • Yönetim ve Yönetişim Arasındaki Fark • İletim ve İletişim Arasındaki Fark • Tükenmişliğin Tanımı • Tükenmişliğin Boyutları • Bitkinlik • İşe yabancılaşma ders notları
10) • Düşük düzeyde profesyonel yeterlilik • Yönetici Geliştirme Kavramını Açıklamak • Örgüt Geliştirme Kavramını Açıklamak ders notları
11) • Yönetim Geliştirme Kavramını Açıklamak • Yönetici Geliştirme ve Diğerleri Arasındaki Farkları Ayırmak • Örgüt Geliştirme ve Diğerleri Arasındaki Farkları Ayırmak • Yönetim Geliştirme ve Diğerleri Arasındaki Farkları Ayırmak ders notları
12) •örnek olay ders notları
13) •örnek olay ders notları
14) tekrar

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Eğitmen notları
Diğer Kaynaklar: Eğitmen notları

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

Program Kazanımları
1) Yönetim İşlevlerini Yerine Getirmek
2) İnsan Kaynaklarını Yönetmek
3) Üretim Sürecini Yönetmek
4) Pazarlama Faaliyetlerini Yönetmek
5) İşletmenin mali finans yapısını yönetmek
6) her işletme konusuna bilgi sahibi olmak
7) liderlik ve iletiim becerisi kazandırmak
8) Duygusal zeka ve aklı öne çıkararak problem çözme becerisini etkinleştirmek

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Yönetim İşlevlerini Yerine Getirmek
2) İnsan Kaynaklarını Yönetmek
3) Üretim Sürecini Yönetmek 2
4) Pazarlama Faaliyetlerini Yönetmek
5) İşletmenin mali finans yapısını yönetmek
6) her işletme konusuna bilgi sahibi olmak 1
7) liderlik ve iletiim becerisi kazandırmak
8) Duygusal zeka ve aklı öne çıkararak problem çözme becerisini etkinleştirmek 4

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Alan Çalışması
Anlatım

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama)

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ara Sınavlar 1 % 40
Final 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı İş Yükü
Ders Saati 14 42
Sınıf Dışı Ders Çalışması 11 66
Proje 9 27
Ödevler 11 44
Küçük Sınavlar 6 18
Ara Sınavlar 2 12
Final 2 16
Toplam İş Yükü 225