Muhasebe veDenetim YL (Tezli) | |||||
Yüksek Lisans | TYYÇ: 7. Düzey | QF-EHEA: 2. Düzey | EQF-LLL: 7. Düzey |
Ders Kodu: | MMBA517 | ||||||||
Ders İsmi: | İşletme Ekonomisi | ||||||||
Ders Yarıyılı: | Güz | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | TR | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Zorunlu Ders | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Doç. Dr. HÜSEYİN MERT | ||||||||
Dersi Veren(ler): |
|
||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Bu derste temel ekonomi ve işletme biliminin konusu birlikte ele alınmakta, İşletme ekonomisi bilgilerinin öğrencilere bir bütünlük içinde sunulması amaçlanmaktadır. Dersin diğer amaçları; işletmelerin ekonomik yönünü araştırmak, diğer bilimlerle olan ilişkisi, maliyet, fiyat, kar verimlilik, rantabilite, likidite gibi temel kavramları öğrenmek, çeşitli yayınlarda çıkan işletme ile ilgili ve ekonomik kavramlar üzerinde bilgi sahibi olmak, işletme, girişimcilik ve yönetici kavramları, İşletme amaçları ve türlerini incelemektir. Öğrencilere uygulamaya yönelik araştırma konuları verilerek, uygulamada işletme sistemi ve dış çevresini görme imkanı sağlamaktır. Ders başarısı ara sınav, final, derste tartışmalara katılım ve ödevlerden öğrencilerin aldığı notlar üzerinden oluşmaktadır. |
Dersin İçeriği: | Öğrencilere uygulamaya yönelik araştırma konuları verilerek, uygulamada işletme sistemi ve dış çevresini görme imkanı sağlamaktır. Ders başarısı ara sınav, final, derste tartışmalara katılım ve ödevlerden öğrencilerin aldığı notlar üzerinden oluşmaktadır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Giriş – Ders Tanıtımı | Ders Notları |
2) | İşletme Ekonomisi ve İşletme İlişkisi, temel kavramlar | Ders Notları |
3) | İşletmelerin Makro ve Mikro Çevresinin İşletmeler Açısından Önemi | Ders Notları |
4) | İşletmelerin Ekonomi İçindeki Önemi | Ders Notları |
5) | İşletme Türleri | Ders Notları |
6) | İşletmelerde Büyüme ve Stratejik İşbirlikleri | Ders Notları |
7) | KOBİ’lerin Özellikleri ve Farklılıkları, ÇUİ’ler | Ders Notları |
8) | Ara Sınav | Ders Notları |
9) | Kartel, Konsorsiyum,Tröst, Holding, Birleşme, satın alma özellikleri | Ders Notları |
10) | İşletmelerde kapasite planlama, başa baş analizi | Ders Notları |
11) | İşletmelerde Üretim Sistemi, türleri | Ders Notları |
12) | İşletmelerde pazarlamanın önemi | Ders Notları |
13) | İşletmelerin finansal ve sermaye yapısı | Ders Notları |
14) | İşletmelerde yönetim ve insan kaynakları | Ders Notları |
15) | İşletmelerde yönetim ve insan kaynakları | Ders Notları |
16) | Final | Ders Notları |
Ders Notları / Kitaplar: | Genel İşletmecilik Bilgileri, Demek Varoğlu, Doğan Tuncer, Doğan Yaşar Ayhan, Siyasal Kitabevi, Ankara, 2007. İşletme Ekonomisi, Tamer Müftüoğlu, Turhan Kitabevi, 2003. Boone, Kurtz, Çağdaş İşletme, Nobel yayınevi, çev.edit. Azmi Yalçın, 14.basımdan çeviri. Dilber Ulaş, Küreselleşme Sürecinde Dışa Açılma Stratejileri, Nobel Yayınevi, 2009, Ankara. Hayri Ülgen , S. Kadri Mirze, İşletmelerde Stratejik Yönetim, BETA BASIM YAYIM, 8.basım, 2016. Tamer Koçel, İşletme Yöneticiliği, Beta Yayınları, 2015. |
Diğer Kaynaklar: | Genel İşletmecilik Bilgileri, Demek Varoğlu, Doğan Tuncer, Doğan Yaşar Ayhan, Siyasal Kitabevi, Ankara, 2007. İşletme Ekonomisi, Tamer Müftüoğlu, Turhan Kitabevi, 2003. Boone, Kurtz, Çağdaş İşletme, Nobel yayınevi, çev.edit. Azmi Yalçın, 14.basımdan çeviri. Dilber Ulaş, Küreselleşme Sürecinde Dışa Açılma Stratejileri, Nobel Yayınevi, 2009, Ankara. Hayri Ülgen , S. Kadri Mirze, İşletmelerde Stratejik Yönetim, BETA BASIM YAYIM, 8.basım, 2016. Tamer Koçel, İşletme Yöneticiliği, Beta Yayınları, 2015. |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
3 |
2 |
||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||||||
1) Muhasebe alanında ulusal mevzuat ve uluslararası finansal raporlama standartlarına vakıf olunması, | |||||||||
2) Standartlara uygun finansal tablolar hazırlanabilmesi, yorumlanabilmesi | |||||||||
3) Yönetime finansal veri sağlanabilmesi | |||||||||
4) Muhasebe ve Denetim , alandaki değişim sürecine adapte olmak için gereken bilgi ve beceriyi katılımcılarına sağlayarak, denetim sektöründe tercih edilen bir donanıma sahip olmalarını amaçlamaktadır | |||||||||
5) Bu programdan mezun olanlar, akademik kariyerlerine devam edebilecekleri gibi, Muhasebe Denetim Uzmanlığı yeterliliğini kazanmış olarak iş dünyasının önde gelen şirketlerinde de finans, muhasebe, denetim ve raporlama bölümlerinde yönetici konumunda bulunabilirler. | |||||||||
6) Sürekli değişen iş hayatında, muhasebe ve denetim ilke ve uygulamalarını, analitik araçların yardımıyla değerlendirebilmek. | |||||||||
7) Bilgisayar ve gerekli paket programı kullanımı becerisine sahip olmak. | |||||||||
8) Disiplinler arası bakış açısı kazanmak. | |||||||||
9) İş etiği ve sosyal sorumluluk konularında bilince sahip olmak. | |||||||||
10) Muhasebenin ve denetimin temel ilkelerini anlamak ve gerekli ilkeleri iş yaşamına uygulayabilmek. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Muhasebe alanında ulusal mevzuat ve uluslararası finansal raporlama standartlarına vakıf olunması, | 5 |
2) | Standartlara uygun finansal tablolar hazırlanabilmesi, yorumlanabilmesi | 4 |
3) | Yönetime finansal veri sağlanabilmesi | 4 |
4) | Muhasebe ve Denetim , alandaki değişim sürecine adapte olmak için gereken bilgi ve beceriyi katılımcılarına sağlayarak, denetim sektöründe tercih edilen bir donanıma sahip olmalarını amaçlamaktadır | 4 |
5) | Bu programdan mezun olanlar, akademik kariyerlerine devam edebilecekleri gibi, Muhasebe Denetim Uzmanlığı yeterliliğini kazanmış olarak iş dünyasının önde gelen şirketlerinde de finans, muhasebe, denetim ve raporlama bölümlerinde yönetici konumunda bulunabilirler. | |
6) | Sürekli değişen iş hayatında, muhasebe ve denetim ilke ve uygulamalarını, analitik araçların yardımıyla değerlendirebilmek. | |
7) | Bilgisayar ve gerekli paket programı kullanımı becerisine sahip olmak. | |
8) | Disiplinler arası bakış açısı kazanmak. | 4 |
9) | İş etiği ve sosyal sorumluluk konularında bilince sahip olmak. | 4 |
10) | Muhasebenin ve denetimin temel ilkelerini anlamak ve gerekli ilkeleri iş yaşamına uygulayabilmek. | 4 |
Alan Çalışması | |
Anlatım | |
Beyin fırtınası /Altı şapka | |
Bireysel çalışma ve ödevi | |
Ders | |
Seminer | |
Tez Hazırlama |
Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama) | |
Sözlü sınav | |
Ödev | |
Uygulama | |
Gözlem | |
Tez Sunma | |
Uzman / Jüri Değerlendirmesi |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Saati | 16 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 16 | 96 |
Ara Sınavlar | 1 | 12 |
Juri | 16 | 48 |
Final | 1 | 15 |
Toplam İş Yükü | 219 |