Bilgisayar Programcılığı | |||||
Önlisans | TYYÇ: 5. Düzey | QF-EHEA: Kısa Düzey | EQF-LLL: 5. Düzey |
Ders Kodu: | MMEK209 | ||||||||
Ders İsmi: | Robot Teknolojisi | ||||||||
Ders Yarıyılı: | Bahar | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | EN | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Bölüm/Fakülte Seçmeli | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Dr.Öğr.Üyesi TANER KARASOY | ||||||||
Dersi Veren(ler): |
Öğr.Gör. DUYGU ÇALIŞKAN Dr.Öğr.Üyesi MEHMET TEVFİK ÇOBANOĞLU |
||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | * Robot teknolojisi dalı hakkında genel bilgileri kavramak * Robot mekaniğini incelemek * Robot koordinat hareketleri ve kontrolünü anlatmak * Robot elemanlarını kavramak ve seçebilmek. * Robot programlama dilleri ve robotların bilgisayar destekli tasarım ve modellemesi hakkında genel bilgilere sahip olmak. |
Dersin İçeriği: | Giriş, Robotların sınıflandırılması, Robot kolu kinematiği ve dinamiği, Yörünge planlama, Robot kontrolu, Sensörler, Robot programlama dilleri, robotların bilgisayar destekli tasarımı. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Robot teknolojisine giriş, tanımlar, genel bilgiler | |
2) | Robotların yapısı ve robotların sınıflandırılması | |
3) | Eksenler ve Robot Koordinat Sistemleri | |
4) | Robot kinematiği | |
5) | Robot dinamiği | |
6) | Robot kontrol | |
7) | Robotlarda Yörünge Planlama | |
8) | Ara Sınav | |
9) | Robot tahrik sistemleri ve robotlarda kullanılan aktuatörler | |
10) | Robot Sensörleri | |
11) | Robotlar sensörleri (devam) | |
12) | Robotlarda malzeme teknolojisi | |
13) | Robot yazılımı | |
14) | Robot simülasyon yazılımları | |
15) | Final Sınavı |
Ders Notları / Kitaplar: | Robot Tekniği Asım Kurtoğlu Baskı Yılı: 2011 Dili: Türkçe Yayınevi: Papatya Bilim Sayfa Sayısı : 288 ISBN: 9786054220373 |
Diğer Kaynaklar: | Robot Tekniği Asım Kurtoğlu Baskı Yılı: 2011 Dili: Türkçe Yayınevi: Papatya Bilim Sayfa Sayısı : 288 ISBN: 9786054220373 |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||||
1) Matematik, hesaplama ve bilgisayar bilimleri konularında temel kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. | |||||||
2) Tanımlanan bilişim ve/veya bilgisayar bilimleri problemlerini ve modellerini kurgular ve temel çözüm önerilerini uygular. | |||||||
3) Algoritmik düşünme ve planlama yaklaşımını uygulamalarında kullanır. | |||||||
4) Belirtimleri (spesifikasyon) tanımlanmış yazılım bileşenlerini geliştirir. | |||||||
5) Sözlü ve yazılı iletişim kurar; en az bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyinde kullanır, bilişim ve bilgisayar bilimleri alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar. | |||||||
6) Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci ile bilgi ve iletişim teknolojilerindeki güncel gelişmeleri izler. | |||||||
7) Mesleki ve etik sorumluluk bilinci taşır, bilişim uygulamalarında meslek etiğinin gözetilmesi konusunda farkındalığa sahiptir. | |||||||
8) Bireysel olarak veya takımlarda etkin çalışır. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Matematik, hesaplama ve bilgisayar bilimleri konularında temel kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. | |
2) | Tanımlanan bilişim ve/veya bilgisayar bilimleri problemlerini ve modellerini kurgular ve temel çözüm önerilerini uygular. | |
3) | Algoritmik düşünme ve planlama yaklaşımını uygulamalarında kullanır. | |
4) | Belirtimleri (spesifikasyon) tanımlanmış yazılım bileşenlerini geliştirir. | |
5) | Sözlü ve yazılı iletişim kurar; en az bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyinde kullanır, bilişim ve bilgisayar bilimleri alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar. | |
6) | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci ile bilgi ve iletişim teknolojilerindeki güncel gelişmeleri izler. | |
7) | Mesleki ve etik sorumluluk bilinci taşır, bilişim uygulamalarında meslek etiğinin gözetilmesi konusunda farkındalığa sahiptir. | |
8) | Bireysel olarak veya takımlarda etkin çalışır. |
Anlatım | |
Beyin fırtınası /Altı şapka | |
Bireysel çalışma ve ödevi | |
Proje Hazırlama |
Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama) | |
Ödev | |
Uygulama | |
Bireysel Proje |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 9 | 4 | 36 |
Ödevler | 4 | 6 | 24 |
Ara Sınavlar | 1 | 12 | 12 |
Final | 1 | 24 | 24 |
Toplam İş Yükü | 138 |