İnşaat Teknolojisi ( İkinci Öğretim ) | |||||
Önlisans | TYYÇ: 5. Düzey | QF-EHEA: Kısa Düzey | EQF-LLL: 5. Düzey |
Ders Kodu: | MMRS204 | ||||||||
Ders İsmi: | Genel Restorasyon Teknikleri | ||||||||
Ders Yarıyılı: |
Bahar |
||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | TR | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Bölüm/Fakülte Seçmeli | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Öğr.Gör. ARZU KURUN | ||||||||
Dersi Veren(ler): |
Öğr.Gör. MEHMET UĞUR YAĞMURDERELİ Öğr.Gör. ARZU KURUN |
||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Bu ders kapsamında öğrenciye, yapının, tarihsel, toplumsal ve kültürel değerini kaybetmeden, nasıl yaşatılabileceğine dönük düşünme yeteneğinin kazandırılması, amaçlanmaktadır. |
Dersin İçeriği: | Tarihi yapıların bozulma nedenleri ve bunların ortadan kaldırılmasına yönelik tekniklerin yanında, sağlamlaştırma, bütünleme, yenileme, çağdaş ek, temizleme, ve taşıma teknikleri gibi konular bu ders kapsamındadır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Ders içerik ve programının tanıtılması, çalışma grupları ve konu seçimlerinin yapılması | yok |
2) | Geleneksel yapılarda kullanılan malzeme türleri ve yapı içinde kullanıldıkları yerler | Verilen ders notları |
3) | Taşıyıcı sistem ve yapı malzemeleri bazında bozulma ve onarım yöntemlerinin gruplanarak incelenmesi | Verilen ders notları |
4) | Yapısal bozulmalar ve sağlamlaştırma teknikleri | Verilen ders notları |
5) | Taş esaslı malzeme türlerinde bozulma faktörleri ve onarım yöntemleri. | Verilen ders notları |
6) | Toprak esaslı malzeme türlerinde bozulma faktörleri ve onarım yöntemleri. | Verilen ders notları |
7) | Ahşap esaslı malzemeler türlerinde bozulma faktörleri ve onarım yöntemleri. | Verilen ders notları |
8) | Ara Sınav | Verilen tüm ders notları |
9) | Örnek yapıların seçimi ve inceleme konularının görüşülmesi | Verilen ders notları |
10) | Metal esaslı malzeme türlerinde bozulma faktörleri ve onarım yöntemleri. | Verilen ders notları |
11) | Harç/sıva ve yapay taş malzeme türlerinde bozulma faktörleri ve onarım yöntemleri. | Verilen ders notları |
12) | Haritalama yöntemi ile bozulma faktörleri ve müdahale önerilerini görsel olarak ifade etme | Verilen ders notları |
13) | Seçilen örnek proje kapsamında, haritalama yöntemi ile bozulma faktörleri ve müdahale önerileri, grup sunumları | Verilen tüm ders notları |
14) | Seçilen örnek proje kapsamında, haritalama yöntemi ile bozulma faktörleri ve müdahale önerileri, grup sunumları | Verilen tüm ders notları |
15) | Final Sınavı | Verilen tüm ders notları |
Ders Notları / Kitaplar: | Tayla, H., Geleneksel Türk Mimarisinde Yapı Sistem ve Elemanları, İstanbul 2007. Zakar L., Eyüpgiller K.K., Mimari Restorasyon, Koruma Teknik ve Yöntemleri, İstanbul, 2014. |
Diğer Kaynaklar: | Uluengin, M. B., Mimari Metaller Özellikleri, Bozulma Nedenleri, Koruma ve Restorasyon Teknikleri, Birsen Yayınevi, İstanbul, 2006. Günay, R., Geleneksel Ahşap Yapılar, Sorunları ve Çözüm Yolları,Birsen Yayınevi, İstanbul, 2002. Bektaş, C. Koruma, Onarım, İstanbul, 2001. Küçükkaya, A. G., Taşların Bozulma Nedenleri ve Koruma Yöntemleri, Birsen Yayınevi, İstanbul, 2004. |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
|
---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||||
1) Araziyle ilgili uygulamaları yapabilme, alanıyla ilgili araç gereçleri kullanabilme becerisi kazanır | |||||||
2) Malzeme özelliklerini bilme, yapı ile ilgili deneyleri yapma ve sonuçları yorumlayabilme becerisi | |||||||
3) Mesleki ve etik sorumluluk bilinci kazanma | |||||||
4) Yapı işletmesi, şantiye yönetimi ve benzeri uygulama süreçlerini bilir | |||||||
5) Ekip çalışması yapabilme becerisi ve disiplinine sahip olma | |||||||
6) Temel bilgisayar kullanma bilgisi ile birlikte; internet teknolojileri,ofis, grafik ve proje yönetim yazılımlarının kullanabilir. | |||||||
7) Yapı ile ilgili sorunları saptama,tanımlama ve çözme becerisi. | |||||||
8) İnşaat alanındaki yenilikleri öğrenebilir ve öğrendiklerini uygulayabilir. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Araziyle ilgili uygulamaları yapabilme, alanıyla ilgili araç gereçleri kullanabilme becerisi kazanır | |
2) | Malzeme özelliklerini bilme, yapı ile ilgili deneyleri yapma ve sonuçları yorumlayabilme becerisi | |
3) | Mesleki ve etik sorumluluk bilinci kazanma | |
4) | Yapı işletmesi, şantiye yönetimi ve benzeri uygulama süreçlerini bilir | |
5) | Ekip çalışması yapabilme becerisi ve disiplinine sahip olma | |
6) | Temel bilgisayar kullanma bilgisi ile birlikte; internet teknolojileri,ofis, grafik ve proje yönetim yazılımlarının kullanabilir. | |
7) | Yapı ile ilgili sorunları saptama,tanımlama ve çözme becerisi. | |
8) | İnşaat alanındaki yenilikleri öğrenebilir ve öğrendiklerini uygulayabilir. |
Alan Çalışması | |
Anlatım | |
Beyin fırtınası /Altı şapka | |
Bireysel çalışma ve ödevi | |
Ders | |
Grup çalışması ve ödevi | |
Laboratuvar | |
Okuma | |
Ödev | |
Soru cevap/ Tartışma | |
Teknik gezi | |
Uygulama (Modelleme, Tasarım, Maket, Simülasyon, Deney vs.) | |
Web Tabanlı Öğrenme | |
Staj/Yerinde Uygulama |
Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama) | |
Sözlü sınav | |
Ödev | |
Uygulama | |
Gözlem | |
Uzman / Jüri Değerlendirmesi | |
Örnek olay sunma | |
Staj/ Yerinde Uygulama Değerlendirmesi |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 1 | % 10 |
Ödev | 2 | % 10 |
Ara Sınavlar | 1 | % 20 |
Final | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 72 |
Uygulama | 14 | 42 |
Derse Özgü Staj | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 42 |
Ödevler | 2 | 6 |
Ara Sınavlar | 1 | 3 |
Final | 1 | 3 |
Toplam İş Yükü | 210 |