Moda Tasarımı | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | MOD201 | ||||||||
Ders İsmi: | Adobe Tasarım Stüdyosu I | ||||||||
Ders Yarıyılı: | Güz | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | TR | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Zorunlu Ders | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Dr.Öğr.Üyesi GİZEM YÜCELEN | ||||||||
Dersi Veren(ler): |
Dr.Öğr.Üyesi GİZEM YÜCELEN Öğr.Gör. İSHAK ÖZTÜRK Öğr.Gör. B.Öğretim Elemanı |
||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Vektörel ve piksel tabanlı bilgisayarlı destek programları (Adobe Illustrator, Adobe Photoshop) ile öğrencilerimizin tasarım becerilerini geliştirmek amacıyla donanımlı Macintosh Laboratuvarında uygulanan bir stüdyo dersidir. Öğrencilerimiz bu derste dijital teknolojileri moda tasarımı alanına yönelik kullanmayı öğrenir; tasarı ve fikirlerini ilgili bilgisayar programları yardımıyla şekillendirme ve sunma becerisi geliştirirler. |
Dersin İçeriği: | Vektörel ve piksel tabanlı bilgisayarlı destek programları (Adobe Illustrator, Adobe Photoshop) ile öğrencilerimizin tasarım becerilerini geliştirmek amacıyla donanımlı Macintosh Laboratuvarında uygulanan bir stüdyo dersidir. Öğrencilerimiz bu derste dijital teknolojileri moda tasarımı alanına yönelik kullanmayı öğrenir; tasarı ve fikirlerini ilgili bilgisayar programları yardımıyla şekillendirme ve sunma becerisi geliştirirler. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Dokuman kayıt ve formatları Sorunsuz Dosya Paylaşımı PhotoShop – Ilustrator – PhotoShop + Pdf kaydı | - |
1) | Düşünce ile başlayan tasarım sürecinin sunum aşamasına gelişinin öyküsünün anlatımı. | - |
2) | -Tasarımlarımı hazırlarken neye dikkat etmeliyim? (Kime?,Neye?,Nicin?) -Bir Moda Tasarimcisi olarak programları kullanım alanlarını belirleme. | - |
3) | Photoshop Giriş: • Piksel vs Vektör • Sayfa Düzeni, Menüler | - |
4) | İllustartör’e Giriş: • Piksel vs Vektör • Sayfa Düzeni, Menüler | - |
5) | Photoshop aletlerini kullanma. • Yeni bir imge yaratma. • Varolan imge üzerinden manüplasyon. | - |
6) | İllustrator • Vektör çizim yapmak • Yaratıcı text kullanımı ve efektler. | - |
7) | Genel Tekrar • Eksik veya anlaşılmayan bölümlerin tekrarı. 7. Haftaya kadar alınan derslerin genel tekrarı. • Program içinde olmayan ama öğrenciler tarafında merak edilen uygulama teknikleri. | - |
8) | VİZE TESLİMİ | - |
9) | Vizenin değerlendirmesi, uygulama üzerinde çalışma ve tartışma | - |
10) | Renk bilgisi, Temel Re-Touch | - |
11) | İllustrator Sayfa düzeni ve mizanpaj Vektör ve imajların birlikte kullanımı | - |
12) | Photoshop ve Illustrator programlarını kullanarak grafik düzen oluşturma Taslaktan vektör çizime + Renk değiştirme Illustrator / Photoshopta grafik düzen oluşturma | - |
13) | Dokuman kayıt ve formatları Sorunsuz Dosya Paylaşımı PhotoShop – Ilustrator – PhotoShop + Pdf kaydı | - |
14) | Final Projesi Üzerine Çalışma ve Yorumlama | - |
15) | Final Projesi Üzerine Çalışma ve Yorumlama | - |
16) | Final Teslimi | - |
Ders Notları / Kitaplar: | Adobe Photoshop CC Classroom in a Book (2018 release ) Adobe Illustrator CC Classroom in a Book (2018 release ) |
Diğer Kaynaklar: | Adobe Illustrator CC Classroom in a Book (2018 release ) |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
||||
---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||
1) Moda disiplininin evrimi ve güncel moda sistemi hakkında bilgi sahibi olma. | |||||
2) Tekstil teknolojileri ve üretim yöntemleri hakkında bilgi sahibi olma. | |||||
3) Topluluk önünde gelişmiş konuşma becerisi ve sunum kabiliyeti geliştirme. | |||||
4) Çalışma ortamında ve uygulama süreçlerinde sorumluluk alabilme, karşılaşılan sorunlara çözüm üretebilme ve ekip çalışmasında yatkın olma. | |||||
5) Birlikte çalıştığı ekip üyeleri ve sorumluluğu altında çalışanlarla düzgün iş ilişkileri kurabilme; ekibini yönlendirme ve yönetme becerilerine sahip olma. | |||||
6) Zaman yönetimi ve hareket planı yaparak üzerinde çalıştığı işi sonuçlandırma becerisi |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Moda disiplininin evrimi ve güncel moda sistemi hakkında bilgi sahibi olma. | 2 |
2) | Tekstil teknolojileri ve üretim yöntemleri hakkında bilgi sahibi olma. | 4 |
3) | Topluluk önünde gelişmiş konuşma becerisi ve sunum kabiliyeti geliştirme. | |
4) | Çalışma ortamında ve uygulama süreçlerinde sorumluluk alabilme, karşılaşılan sorunlara çözüm üretebilme ve ekip çalışmasında yatkın olma. | 3 |
5) | Birlikte çalıştığı ekip üyeleri ve sorumluluğu altında çalışanlarla düzgün iş ilişkileri kurabilme; ekibini yönlendirme ve yönetme becerilerine sahip olma. | 4 |
6) | Zaman yönetimi ve hareket planı yaparak üzerinde çalıştığı işi sonuçlandırma becerisi | 3 |
Bireysel çalışma ve ödevi | |
Ders | |
Grup çalışması ve ödevi | |
Proje Hazırlama | |
Uygulama (Modelleme, Tasarım, Maket, Simülasyon, Deney vs.) |
Uygulama | |
Bireysel Proje | |
Sunum | |
Bilgisayar Destekli Sunum | |
Staj/ Yerinde Uygulama Değerlendirmesi |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ara Sınavlar | 1 | % 50 |
Final | 1 | % 50 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 50 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 50 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Saati | 16 | 96 |
Laboratuvar | 1 | 2 |
Arazi Çalışması | 1 | 1 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 16 | 48 |
Toplam İş Yükü | 147 |